וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארה פוסט התקשרה: קולקציית החורף של אסוס

תמר מרקוביץ'

11.10.2015 / 8:18

אתר האופנה הלונדוני שהפך למעצמה של מגניבות מציג העונה רומן (מתמשך) עם אייקוני אופנת שנות השבעים ואופנת המוד. התוצאה: קולקציה מלאה ברוח נעורים סקסית בפרשנות אסוסית יפה להשראות שחוקות. ומה לגבי הגברים? מסתבר שכולם מתלבשים כמו קניה ווסט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגמי סיקסטיז קלאסיים לחובבות הסגנון המתקתק והשיקי, עם פיתוחים עיצוביים מעניינים/מערכת וואלה!, צילום מסך
בימים אלו כשגבולות הכפר הגלובלי רחבים כל כך, אפשר להבין את ההצלחה - הבגדים של אסוס פשוט שווים. שווים לכל נפש, ושווים בארון

אחת לכמה שנים מגיע מותג והופך לפטרון הקוליות. איכשהו לעתים קרובות הוא מגיח מהעיר עם ההיסטוריה הכי תוססת של האופנה - לונדון. בשנים האחרונות הפכה חברת אסוס למעצמה של מגניבות. העניין שהביאה איתה לצד המחירים הזולים יחסית למגה טרנדיות, והאיכות הלא רעה שהיא מציעה, הוא האופי המגובש למדי יחסית לקונפקציה. אולי זה הקיום הווירטואלי שלה שאיפשר לה לצקת כל כך הרבה תוכן לסחורה שהיא מספקת (תרתי משמע) וללא ספק אלו הפרזנטורים הנכונים ושיתופי הפעולה, אבל לאסוס יש אופי של ממש, וזה לא מעט בימינו. בנוסף אי אפשר כמובן שלא להתפעל מהלוגיסטיקה המרשימה שמצליחה לתפעל הפצה בינלאומית ועוד עם משלוחים חינם לכל העולם, ובימים אלו כשגבולות הכפר הגלובלי רחבים כל כך אפשר להבין את ההצלחה - הבגדים של אסוס פשוט שווים. שווים לכל נפש, ושווים בארון. במיוחד בארון הצעיר למדי (אבל לא צעיר מדי) של תלמידי ותלמידות מכללה, בני שכבת הגיל המהווה את הצרכנים העיקריים של המותג.

פטפוטים לא רשמיים עם נציגי הרשת באירוע השקת הקולקציה חשפו כמה נתונים מפתיעים עלינו כישראלים - כן, אנחנו אחד השווקים החזקים של אסוס, ולמרות שאנחנו אוהבים להנמיך את עצמנו ולרדת על הטעם האופנתי שלנו, כנראה שלא מעט קרה בשנים האחרונות, ואולי זו אומת הסטארט-אפ שבנינו, אבל בגלל ההצלחה של הרשתות החברתיות בישראל אנחנו קניינים נהדרים של אופנה, לפחות מבחינת אסוס. ניצלתי את המעמד לתהות בפרובינציאליות האם אנחנו הישראלים קונים פריטים אחרים, מסחריים יותר או פחות, אופנתיים יותר או פחות. ובכן, מסתבר שלפחות באסוס זה עולם קטן מאוד, והקהל מתנהג דומה - ללא קשר למוצאו הגיאוגרפי. בליים איט און דה אינסטגרם אני אומרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציה שנפתרה למדשאות האוניברסיטה, תוך מחשבה על הפעילות הלילה של הלקוחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה יש לנו החורף באסוס? רומן (מתמשך) עם אופנת שנות השבעים עם השראה מחודדת (שתמיד רלוונטית כנראה) של אייקון האופנה פארה פוסט בתקופת ה"מלאכיות של צ'רלי". זו קולקציה מלאה ברוח נעורים סקסית מתקתקה, נראית כאילו נגנבה מהסט של "מופע שנות השבעים". חולצות גולף, צווארוני רטרו, הדפסים ברוח התקופה, שמלות בגזרת A ואקססוריז ברוח אווירת הסבנטיז. הג'ינס הנצחי, אוברולים נוקשים וצבעוניות של חרדל וחום שמזכירה רק תקופה אחת בהיסטוריה. חלק זה של הקולקציה נקרא בפשטות farrah.
אם החלק הראשון של הקולקציה מתאים למדשאות האוניברסיטה יותר מהכל, אז אסוס חשבו גם על הפעלתנות הלילית של אותן נשים בדיוק. באוסף פאייטים ונצנצים שנראה לקוח מחנויות יד שנייה (אבל מגניבה) נמצא את החלק של הקולקציה הקרוי "אפטר פארטי".

לא רק בלינג מצאנו - ההשראה לקו After Party היא אווירת הרוק של שנות ה-70 - ומבטיחה התעמקות במוזות הרוק של אותה התקופה: בלונדי, מריאן פייתפול, סוזי סו וג'ואן ג'ט. כך שנמצא שם שמלות בגזרות וינטג', מעילי עור מכווצים וגם לא מעט סנדלי פלטפורמה, סוליות טרקטור ומגפי קרסול.

המחלקה השלישית גם היא שואבת השראה מתקופה אחרת, קרובה מאוד לשנות השבעים. המוד (הוא קיצור של המילה מודרני) נולד בתחילת שנות השישים בלונדון, עם הטוויגי והסרפן ותסרוקות הפטרייה והחללית. דווקא בחלק הזה של הקולקציה - למרות שהוא נובע מעולמות השראה יצירתיים למדי (על פי אסוס ההשראה לקולקציה היא טיסה לחלל אל עולמות המדע הבדיוני, שנולד בהשראת סרטים כמו בלייד ראנר ו A Space Odyssey משנות השישים) אבל בעיניי הוא התשובה ההולמת לחובבות הסגנון המתקתק והשיקי ויש בו פיתוחים מעניינים בסך הכל של דגמי סיקסטיז קלאסיים כמו חצאית A קצרצרה מבד סריג, אבל בצבעוניות פחות שחוקה לדגם שכזה - מין ורדרד בייבי עדין נפש. גם מעיל הצמר הנשי והקלאסי עובד יפה באפור אנגורה, והשילוב של פריטים כאלה במחלקה הזו עם המטאלים והצלליות של המוד יוצרים מין פרשנות יפה ואסוסית לאחת ההשראות החרושות באופנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוח סבנטיז עם צבעוניות עדכנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

Saigon הוא הסיפור האחרון בעונה והוא סיפור כמעט פוליטי. טוב נו, לא באמת פוליטי, אולי יותר "שלום עולמי". הסיפור האחרון מוצג כאופנת מחאה שמוציאה שוב החוצה את המלתחה הצבאית, והיחסים בין שלום למלחמה בשילובים של קומפלאז' ופריטים צבאיים המשלבים ז'אקרדים סינים ופריחה יפנית. גם כאן ההשראה מגיעה מהזמרת האמריקאית גרייס סליק (ובחזרה לשנות השבעים) והמלתחה המאופיינת שלה בשילובי הסוואות מופשטות, צלליות סימטריות, משחק של אורכים בבדים ממידי למקסי, וכיסים המושתלים בבגדים.

ומה בגברים? באסוס מבטיחים לנו רק גברים סופר מגניבים, ובהמשך להצהרה שגברים בכל העולם קונים את אותם הבגדים מאסוס, מסתבר שכולם מתלבשים כמו קניה ווסט.
קולקציית הגברים לסתיו חורף 15/16 מציגה 6 מוטיבים מהם פותחה הקולקציה, והיא דווקא רעננה ומחדשת יותר מקולקצית הנשים העונה עושה רושם. AL/ Casuals - המראה הספורטיבי המודרני הכולל חולצות עם שרוולי שלושת רבעי, גזרות אוברסייז וסוודרים חתוכים היוצרים צלליות חדשות. שילובים של ניילון עם בדים רגילים וצבעים זוהרים עם צבעי מאט. שנות התשעים חוזרות אלינו וניכרות בעיצובים לסתיו חורף הקרוב. הפריטים בעלי ניגודים של צלליות רחבות, שכבות עם מכפלות, פריטים א-סימטריים במראה ספורטיבי עם טוויסט קליל של סגנון לוקים פורמליים. קנייה ווסט כבר אמרנו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המראה הספורטיבי-אלגנטי המודרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

Modernist Outdoors - החלק הזה מציג קווים מודרניים-נקיים ומעורבבים בעלי טכניקה של הדפסי ענק של "קולור-בלוק". הבגדים מעוצבים ממרקמים של צמר מעורב עם כותנה וטקסטורות סריגה, הנעה בין צבעים של שחור לגווני חאקי, פריטים עם כיסים גדולים על בדים מינימליסטים נקיים. קניה ווסט כבר אמרנו? פעם שנייה.

70's Rock - אינדי רוקנרול עם גזרת סקיני ג'ינס צרה מאוד עם הדפסים המדמים עור של חיות. הקולקציה מציגה, מעילי אופנוענים והדפסים של פסים אנכיים על גבי חולצות משי, בגזרת האקססוריז אפשר לראות כובעי מגבעת, וסטים ושרשראות לצוואר. היצירתיות מגיעה עד כדי מעילים דמויי פרווה. ממש כך, יש כזה גם לבנים.

Modular - אלמנט השם דגש על קווים נקיים ותפירה מינימאלית, הצורה ממלאת תפקיד מרכזי בשל הפשטות של הבגדים הייחודיים. מרקמים מנוגדים וצבעים עדינים של Navy ואפור. שימוש בתפרים נחבאים הנותנים לבגדים צללית רכה יותר. קניה ווסט פעם שלישית גלידה.

Opulence - בגדים פשוטים בשילוב של מרקמים וצבעים מפוארים, הגוונים נעים בין שחור, לבורגונדי. מכנסיים מתרחבים ומעילים גדולים, הדפסים פרחוניים מטושטשים בגוונים עשירים וכהים על בדי ג'רזי. זוהי המחלקה בקולקציה המציעה פרטי פרימיום.

טווח מחירים:
נשים: החל מ40 שקלים ועד לשמלת עור במחיר של 900 שקלים
גברים: החל מ- 40 שקלים עד 881 שקלים למעילי עור.
ניתן להשיג באתר אסוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קווים נקיים ותפירה מינימלית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרקטיקה עם סטייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully