וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מסרבת להתעצבן שאני לא עומדת בסטנדרטים המגוחכים שלכם"

18.10.2015 / 8:33

דוגמנית בריטית במידה 34-36 החליטה להילחם באידיאל הרזון המוגזם וכתבה מכתב פתוח לסוכנות הדוגמנות שלה, לאחר שזו דחתה אותה בטענה שהיא "גדולה מדי" בשביל לעבוד בתעשייה. המכתב צבר תהודה ברשתות החברתיות והביא למבול של הודעות תמיכה בה

הדוגמנית צ'רלי הווארד. יח"צ חו"ל,
"יותר ויותר נערות צעירות נהיות חולות". הווארד נלחמת/יח"צ חו"ל

"לכו *** על זה שאמרתם לי שעם גובה של 1.73 ומידה 34-36 אני 'לא בגזרה' בשביל לעבוד בתעשיית האופנה", כתבה בזעם הדוגמנית הבריטית צ'רלי הווארד. הצעירה הנחושה פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה מכתב פתוח שכתבה לסוכנות הדוגמנות שלה, לאחר שזו דחתה אותה בנימוק שהיא "גדולה מדי". המכתב צבר תהודה עצומה ברשתות החברתיות והביא למבול של הודעות תמיכה בה מגולשים מרחבי העולם.

הדוגמנית בת ה-23, המוכרת בעיקר מהפקות אופנה המתפרסמות במגזין הארפר'ס בזאר, בחרה שלא לפרסם את שם הסוכנות, אבל כתבה בכעס כי אנשיה אמרו לה שלא יזיק לה "להוריד כמה סנטימטרים מהירכיים". היא גינתה את אידיאל הרזון בתעשייה, וכתבה כי האופן שבו נאלצות דוגמניות להיות רזות יותר ויותר מביא לכך שיותר נערות צעירות מפתחות הפרעות אכילה.

הדוגמנית צ'רלי הווארד. יח"צ חו"ל,
"גם כשהייתי רזה יותר עדיין לא הייתי דקיקה מספיק עבורכם"/יח"צ חו"ל

"אני לא מתכוונת להמשיך ולאפשר לכם להכתיב לי מה לא בסדר עם המראה שלי ומה אני צריכה לשנות בכדי להיות 'יפה', בתקווה שזה אולי ייאלץ אתכם למצוא לי עבודה", הוסיפה הווארד. "אני מסרבת להתבייש ולהתעצבן על בסיס יומי על זה שאני לא עומדת בסטנדרטים המגוחכים והבלתי ניתנים להשגה שלכם של יופי, בזמן שאתם יושבים מול שולחן כל היום, דוחפים לגרון עוגות ועוגיות ויורדים עלי ועל חברותיי בנוגע לאיך שאנחנו נראות".

"ככל שאתם מכריחים אותנו לרדת במשקל ולהיות יותר ויותר קטנות, כך יותר מעצבים צריכים לעשות בגדים שיתאימו למידות שלנו, ויותר נערות צעירות נהיות חולות. איך לי כוונה להמשיך ולייצג את זה. אני לא יכולה לגלח באורח פלא את עצמות הירך שלי. בואו נודה על האמת: גם כשהייתי רזה יותר עדיין לא הייתי דקיקה מספיק עבורכם. גם כשהלכתי לחדר הכושר לחמש שעות בכל שבוע, עדיין לא מצאתם עבודה בשבילי. אני לא יכולה לצאת מנצחת". מאוחר יותר כתבה הווארד שהיא "נדהמת מהיקף התמיכה" שקיבלה בעקבות פרסום הדברים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הדוגמנית צ'רלי הווארד. מגזין Elle, סריקה
הפתרון הוא בחקיקה. הווארד במראה הקשוח/סריקה, מגזין Elle

בחודש שעבר הדוגמנית רוזי נלסון, גם היא בת 23, אמרה שנמסר לה על ידי סוכנות דוגמנות שהיא צריכה "לרזות עד העצם". היא יזמה עצומה ממשלתית שכבר זכתה ליותר מ-90 אלף חתימות, זאת במטרה להגן על צעירים וצעירות בתעשיית האופנה מפני דרישות לרזון קיצוני. "אני דוגמנית בת 23, במידה 36 ושוקלת רק 55 קילוגרם", אמרה נלסון. "אבל כשנכנסתי בשנה שעברה לאחת מסוכנויות הדוגמנות הגדולות ביותר בבריטניה הם אמרו לי שאני מתאימה בכל הקטגוריות חוץ מאחת - אני צריכה לרדת במשקל. באותו הזמן פשוט קיבלתי את מה שהם אמרו, כי עבדתי בתעשייה וידעתי שהסטנדרטי הם שאנחנו צריכות להיות רזות".

לדעת נלסון, הפתרון הוא בחקיקה. "אנחנו צריכים ללכת אחרי צרפת ואיטליה וליזום חקיקה שתגן על דוגמנים ודוגמניות, כך שכל מי שיעבור על החוקים הללו יעמוד בפני קנסות ועונש מאסר של שישה חודשים", כתבה. "אם לומר בכנות, זה פשוט מזעזע שזה עוד לא קרה בתעשיית הדוגמנות בבריטניה. כל כך הרבה אנשים רוצים היום שיהיו לילדים שלהם מודלים בריאים לחיקוי, ואנשים נהיים יותר ויותר מודעים להשלכות החיוביות שיש לכושר גופני ולבריאות. אבל זה פשוט לא בא לידי ביטוי בתעשיית האופנה".

הדוגמנית צ'רלי הווארד. מגזין Elle, סריקה
מתוך הפקת אופנה למגזין ELLE/סריקה, מגזין Elle
הדוגמנית צ'רלי הווארד. יח"צ חו"ל,
יפהפיה בסלפי אינסטגרמי/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully