וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למראה אורבני מוקפד ושיקי: הסתיו של אמריקן וינטג'

תמר מרקוביץ'

26.10.2015 / 8:05

יש מותגים מסוימים שפשוט ניחנו בכריזמה, ואחד מהם הוא המותג הצרפתי אמריקן וינטג', שאין עונה שמחמיאה לו כמו זו הנוכחית. סתיו 2015 מציע שלל פריטי בייסיק אניני טעם, ביניהם סריגים מלטפים שלוקחים את החצאיות האווריריות והיומיומיות לדרגה חדשה של שלמות לא מתאמצת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מותג שהוא בן ברית נהדר לחיים יאפיים של בני 30-40 שמרגישים בנוח בעור שלהם/מערכת וואלה!, צילום מסך
אמריקן וינטאג' הוא מותג שמבוסס על חומר ולא על טרנדים. ככזה הוא נהנה מאליטיזם מסוים, "בגדים לאנשים חושבים"

אין כמו הסתיו הישראלי לאופנה. קריר בערב, נעים ביום, רק מעט גשם ויופי של הזדמנות ללבוש סריגים מלטפים שלוקחים את החצאיות האווריריות והיומיומיות, שאפשר ללבוש בעיקר בסתיו, לדרגה חדשה של שלמות לא מתאמצת. כך לפחות אני מפנטזת על הסתיו ועל החורף הקרוב כשאני מדפדפת בין דפי הלוקבוק הנהדרים של אמריקן וינטג' - החברה שאין עונה שמחמיאה לה כמו זו הנוכחית.

יש מותגים מסוימים שפשוט ניחנו בכריזמה, ולפריטים הבסיסיים המרכיבים מדי עונה את הקולקציה של אמריקן וינטאג' פשוט יש את זה. משהו בצבעים המדויקים, בגזרות נטולות המאמץ, באופי של הדוגמנים והדוגמניות שנבחרות להוביל את הצילומים מדי עונה. אבל זה יותר מזה, אמריקן וינטאג' היא מותג שמבוסס על חומר, ולא על טרנדים. ככזה הוא נהנה מאליטיזם מסוים, "בגדים לאנשים חושבים".

האירוניה השחוקה של שם המותג, אשר מורכב בפועל ממאה אחוז פריטים חדשים המעוצבים בצרפת, לא מפסיקה להפתיע. הלוא דווקא הצרפתים הידועים בהתנשאות התרבותית שלהם, כאשר העומדת הראשית מול חצי הארס היא האחות הצעירה והנוצצת ממערב. ובכל זאת לא רק המייסד מייקל אזולאי וכל הצוות העמל על הקולקציה הם צרפתים, המותג מביא בערכיו את מהות התפיסה האופנתית הצרפתית הקלאסית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מומלץ לאנשים עם חיבה עזה לנורמקור/מערכת וואלה!, צילום מסך

המותג החל דרכו כליין אחיד של פריטי קז'ואל, ולמרות התפתחותו לכיוונים חדשים מדי עונה, הוא עדיין דוגל בתפיסה כי פריטים אלו חיוניים בכל מלתחה. הדי.אן.איי של המותג מתבסס על שלושה דברים עיקריים: צבעוניות - כ-42 צבעים בכל קולקציה; הרכבי בדים - כ-50 הרכבי בד שונים מדי עונה; שכבות - המותג חרט על דגלו סילואטים מורכבים ואאוטפיטים נינוחים.

ואכן המותג המתקבל הוא מותג בייסיק אנין טעם, מתאים לנשים וגברים חובבי אופנה, עם בטחון עצמי גבוה, חיבה לטקסטיל טוב ונטייה לסולידיות (או לפחות לנורמקור). הביגוד של אמריקן וינטג' לא צעקני וגם לא בולט במיוחד בחדר מלא אנשים, אבל הוא בן ברית נהדר לחיים יאפיים של בני 30-40 שמרגישים בנוח בעור שלהם.

המותג הוקם בשנת 2006 ונמכר בישראל משנת היווסדו, אולי בזכות הקשרים היהודיים. מרבית מוצרי אמריקן וינטג' מיוצרים עדיין באירופה, חלקם בפורטוגל, מה שמסביר אולי את המחיר הגבוה יחסית שעל הטיקט.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקפדה על סילואטים מורכבים ואאוטפיטים נינוחים/מערכת וואלה!, צילום מסך
הנרטיב הצרכני הצרפתי גורס כי מוטב לקנות מעט פריטים, אך איכותיים ומדויקים שישמשו אתכם זמן רב, מאשר ערמות של בגדים בזיל הזול

האוצרות והקניינות המקומית מתבצעת על ידי קרן בנקר, מייסדת הבוטיקים עלמה ובנקר, אחת שמבינה דבר או שניים בטוב טעם וכן ביאפים בני 30-40. בניגוד לבוטיקים העירוניים בבעלותה, אמריקן וינטג' הוא מותג שנמכר חוץ מבבוטיק ובמתחם התחנה גם בקניון רמת אביב, וקניון עיר ימים בפולג נתניה. ולמרות קהל היעד שלא בהכרח חופף, נראה כי עבודת האוצרות הקפדנית והמדויקת המוכרת לנו מעלמה ובנקר, מוצאת את ביטויה גם במותג אמריקן וינטג' ומעניקה חווית קנייה נעימה וקלה למי שחשקה נפשו בקונפקציה איכותית, עמוק כיסו במידה מספקת וחדה אבחנתו לאיכויות טקסטיל. למעשה, הנרטיב הצרכני הצרפתי הקלאסי גורס כי מוטב לקנות מעט פריטים, אך איכותיים ומדויקים שישמשו אתכם זמן רב, מאשר ערמות של בגדים בזיל הזול.

העונה הקולקציה שואבת השראתה מעולם הספורט והאתלטיקה ויוצרת מראה אורבני מוקפד ושיקי. לצד הצבעים המונוכרומאטיים שקיימים בכל עונה של המותג משנת הקמתו, העונה נוספו גם צבעי האינדיגו הנועזים לצד צבעים חמים כמו מהגוני, חאקי, בורדו עם נגיעות מטאליות. כמדי עונה מציעה הקולקציה מגוון מכנסיים, חולצות, שמלות, חצאיות מיני ומקסי, סווטשירטים, ז'קטים, סריגים דקים ועבים, צמודים ואוברסייז, מעילי רוח, צעיפים, כובעי צמר, חגורות ועוד. קו האקססוריז שפותח ונכנס בעונה החולפת ממשיך גם העונה.

טווח מחירים:
גופיות וחולצות – 169-939 ¤
מכנסיים – 261-659 ¤
שמלות – 429-769 ¤
ז'קטים – 450-1689 ¤
אקססוריז – 169-1499 ¤

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully