וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתעסקים במספרים: שבחים בעולם על שבוע האופנה התל אביבי

27.10.2015 / 9:24

אתר האופנה המוערך "פאשניסטה" מרעיף מחמאות על ההטרוגניות של הדוגמניות בשבוע האופנה התל אביבי בכל מה שנוגע למשקל ולגיל, ומשבח את המעצבים שהתמקדו בקהל לקוחות בוגר יותר ממה שמכוונים אליו בערים אחרות בעולם

צילום אבי כהן , עריכה רן צימט

בווידיאו: התצוגה של גדי אלימלך, אותה סגרה יעל אבקסיס היפהפיה בת ה-48

אתר האופנה הבינלאומי והמאוד הפופולרי "פאשניסטה", המתהדר ביותר מ-2.5 מיליון קוראים מדי יום, פרסם ביקורת אוהדת במיוחד על אירועי שבוע האופנה גינדי תל אביב, והרעיף מחמאות על ההטרוגניות של הדוגמניות שצעדו על המסלולים - בכל מה שנוגע לגיל ולמשקל. אחת מהעורכות הבכירות של האתר, אליסה וינג'אן, ביקרה בישראל וציינה לשבח את העובדה שבשונה ממדינות אחרות - בתעשייה המקומית יש מקום לא רק לדוגמניות דקיקות ולנערות צעירות.

"אנחנו בפאשניסטה אוהבים דוגמניות בכל הגילאים, הצורות והגדלים", כתבה וינג'אן בפתח הטור שלה. "אך למרבה הצער אנחנו חיים בעולם שבו נשים שנראות מעולה סובלות משיימינג סביב הגוף שלהן רק בגלל שהן קצת פחות רזות מבנות אחרות איתן הן חולקות את מסלולי הדוגמנות באירועי חודש האופנה". היא ציינה כי למרות שמדינות כמו ספרד, איטליה וצרפת הציבו קווים מנחים המגבילים דוגמניות מתחת למדד מסת גוף מסוימת (BMI) מלעבוד עם מעצבי אופנה, ולמרות שבבריטניה כבר קרו מקרים בהם המדינה הורתה להוריד מהאוויר פרסומות שנראה שהדוגמניות בהן רזות מדי - "לא הרבה השתנה בכל מה שנוגע לאידיאל דימוי הגוף האידיאלי כפי שהוא משתקף על ידי תעשיית האופנה וכרגיל, גם השנה רוב הפנים החדשות של העונה שייכים לדוגמניות דקיקות למדי, רבות מהן נערות".

שבוע האופנה גינדי תל אביב 2015. נמרוד סונדרס
יאנה גור, המוזה של דורין פרנקפורט, צועדת על המסלול. העולם לא שייך לדוגמניות בנות 22/נמרוד סונדרס
"המגוון של סוגי הגוף שנצפו על המסלול היה רחב יותר מכל מה שראיתי אי פעם בשבוע אופנה מרכזי. היה גם מגוון רחב של גילאים"

וינג'אן כותבת כי ישראל היא אחת המדינות הראשונות בעולם שננקטה בהן עמדה ברורה נגד דוגמניות רזות מדי, כאשר הממשלה העבירה בשנת 2012 חוק האוסר על העסקת דוגמניות עם BMI נמוך מ-18.5. "ביליתי בימים האחרונים בתצוגות שבוע אופנה בתל אביב, וכבר מהתצוגה הראשונה על המסלול היה ניכר שהתקנות הללו נלקחות ברצינות רבה", היא כותבת. "המגוון של סוגי הגוף שנצפו על המסלול היה רחב יותר מכל מה שראיתי אי פעם בכל אירוע שבוע אופנה מרכזי, ולהערכתי מידות של בין 36-38 שלטו ברוב המסלולים, ובכמה מקרים הספקטרום נמתח אף יותר. כמו כן היה גם מגוון רחב יותר של גילאים מהרגיל".

וינג'אן ציינה כי מלבד החוק עצמו, מי שעוד תרם רבות למגמה הזו הוא מוטי רייף, המפיק והמייסד של שבוע האופנה, אשר איתו גם שוחחה בעת הביקור בישראל. "רייף החל את הקריירה שלו בתעשייה לפני 30 שנה כדוגמן עבור מכללת שנקר, שאוחזת במסלול עיצוב האופנה הטוב ביותר בישראל ולפי האתר "Business of Fashion", מדובר במסלול החמישי הטוב בעולם. לאחר מכן הוא הקים את סוכנות הדוגמנות "לוק" בה הוא מגלה ומטפח כשרונות חדשים בתחומי האופנה, הקולנוע והמוזיקה", כתבה וינג'אן. היא ציינה כי רייף מעורב במידה רבה בליהוקי הדוגמנים של האירוע וכי אחרי שנערכים האודישנים הוא ועוזריו מצמצמים את המאגר לכמה עשרות דוגמנים ודוגמניות, והמעצבים יכולים לבחור עם מי מאלו הם רוצים לעבוד. "כל הבנות צריכות להצטייד באישור רפואי עוד לפני שהן בכלל ניגשות לאודישן, ורייף מסרב לעבוד עם כל מי שנמצאת מתחת לגיל 17", היא כותבת בהערכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שבוע האופנה גינדי תל אביב 2015. ניב אהרונסון
מגוון רחב של עיצובים, לקהל צעיר וצעיר פחות. נועם פרוסט בתצוגה של רימה רומנו/ניב אהרונסון
מוטי רייף: "סופי מצטנר בת ה-14 אמנם פתחה את התצוגה של דיור, אבל בשבוע האופנה הנוכחי לא רציתי לקחת אותה"

"לפני שנה ערכנו אודישן, ואחת הבנות אמרה לי שהיא עוד מעט בת 13", מצוטט רייף בכתבה - כאשר הוא מספר על סופיה מצטנר. "הילדה היפיפיה הזו הגיעה להיבחן - ולא לקחתי אותה. כולם אמרו לי שאני מפספס, אבל לא יכולתי ללהק מישהי שהיא אפילו לא בת 13 עדיין. לאחרונה היא פתחה תצוגה של דיור, אבל אפילו בשבוע האופנה הנוכחי לא רציתי לקחת אותה".

"להעדפות של רייף הייתה בבירור השפעה", כותבת וינג'אן. "בנוסף לדוגמניות שנראות בריאות יותר, שמתי לב שרבים מהמעצבים המרכזיים בישראל מתמקדים בלקוחות בוגרים יותר מאשר אלה שמכוונים אליהם באירועי האופנה בערים אחרות בעולם - והם לא מתמקדים רק במראה צעיר, אשר שכפי שכולנו יודעים - מתורגם לעתים קרובות לרזה". לסיום כתבה וינג'אן כי היא מקווה "שמישהו כמו רייף יצעד קדימה ויעשה את אותו הדבר גם באירועי שבוע האופנה הגדולים בעולם - כבר בעתיד הקרוב".

שבוע האופנה גינדי תל אביב 2015. נמרוד סונדרס
יופי במראה בריא בתצוגה של דורין פרנקפורט/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully