וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראף גבוה: כל הסיבות להצטער על עזיבתו של ראף סימונס את דיור

30.10.2015 / 10:13

עולם האופנה סער בסוף השבוע האחרון בעקבות עזיבתו הפתאומית של המנהל האמנותי את המוסד הצרפתי היוקרתי. הקמפיינים המהפנטים, רגעי השטיח האדום המוצלחים והמוזה סופי מצטנר מחולון, הם רק חלק מהסיבות להצטער עמוקות על לכתו

אתר רשמי

בווידיאו: תצוגת קיץ 2016 של דיור בשבוע האופנה של פריז

ההודעה על עזיבתו של ראף סימונס את דיור היכתה בהלם את עולם האופנה. מאז הציפו את התעשייה אינסוף ספקולציות. מה קרה שם בדיוק, לאן מועדות פניו ומי יחליף אותו בתפקיד הכה נחשק כמנהל האמנותי של בית אופנת העל הצרפתי?

בזמן כהונתו בת השלוש וחצי שנים של סימונס בתפקיד, בית האופנה שנוסד ב-1946 על ידי כריסטיאן דיור המנוח, שב לחזית האופנה. עיצוביו האלגנטים והלבישים, האקססוריז הייחודיים והתצוגות הבלתי נשכחות, הם רק חלק מהדברים שהפכו את המינוי שלו לאחד המוצלחים והנכונים בשנים האחרונות. גם המספרים לא אכזבו. על-פי הודעה רשמית מטעם בית האופנה, ברבעון 1 יולי - 30 ספטמבר 2015, המכירות קפצו ב-13 אחוזים והגיעו ל-471 מיליון אירו.

ראף סימונס בתום תצוגת אביב 2016 של דיור, פריז. AP
בתקופתו המכירות עלו משמעותית. ראף סימונס בתצוגת סתיו 2013 של דיור/AP
דקוטה ג'ונסון לובשת דיור לתצוגת סתיו 15 של דיור בפריז. GettyImages
ההפך מקודמו גליאנו. דקוטה ג'ונסון בחליפת מכנסיים של סימונס לדיור/GettyImages

המעצב בן ה-47, בוגר לימודי עיצוב תעשייתי, החל את דרכו כמעצב רהיטים, חצה את הקווים לעיצוב אופנת גברים ואחר-כך שימש כמנהל קריאטיבי בבית האופנה הגרמני ז'יל סנדר. הוא לא היה המחליף המובן מאליו לג'ון גליאנו שכזכור פוטר לאחר 15 שנה בדיור בעקבות התפרצות אנטישמית שתועדה בבר פריזאי ב-2011. סגנונו המאופק והשקט למדי של סימונס, כמו אישיותו, הוא ההפך מזה של גליאנו האמביוולנטי והססגוני. אך הוא הצליח בדרכו למלא את הוואקום שנוצר בבית האופנה.

תצוגת קולקציית הביכורים של ראף סימונס לדיור, סתיו/חורף 2013, פריז. GettyImages
זכתה לשבחים. מתוך תצוגת קולקציית הביכורים של סימונס לדיור/GettyImages

קולקציית הביכורים שלו בדיור לסתיו 2012, אשר הוצגה פחות מארבעה חודשים לאחר מינויו, התקבלה באהדה רבה. השבועות הראשונים שלו בתפקידו החדש היו נושא לסרט תיעודי, "דיור ואני" (Dior and I) שעקב אחר קליטתו של הבלגי-פלמי בבית האופנה למרות מחסום השפה עם צוות האטלייה, אופן העיצוב הבלתי קונבנציונלי שלו (סימונס לא מאייר, במקום הוא יוצר לוח השראה עבור צוות העיצוב הנתון לפרשנות) והתצוגה הראשונה שנערכה בוילה פרטית שקירותיה כוסו, באופן בלתי נשכח, בפרחים טריים וריחניים - מחווה למייסד בית האופנה שאהב מאוד פרחים.

תצוגת אביב 2016 של דיור, פריז. AP
איש לא שיער שהיא האחרונה. מראה מתוך תצוגת קולקציית אביב 16 של דיור בעיצוב סימונס/AP

התצוגה האחרונה של סימונס בשבוע האופנה של פריז לקיץ 2016 בתחילת החודש נערכה במבנה דמוי פירמידה ברחבת מוזיאון לובר, אשר הוקם במיוחד וכוסה מבחוץ בפרחי דרבנית סגולים. אך כעת דיור וסימונס פונים לדרכים נפרדות. האמנם מדובר ב"סיבות אישיות" ופרידה "ידידותית", כפי שנמסר בהודעה המפתיעה על עזיבתו? או שמא מדובר במחלוקת מרה על רקע חידוש חוזה כפי שנטען על-ידי גורמים שונים בעיתונות האופנה? אין לדעת בשלב זה, אך יש בהחלט מקום להצטער. וזה לא רק הבגדים עצמם.

שאפו על הקמפיינים

קמפיין Secret Garden של דיור. Inez van Lamsweerde 
Vinoodh Matadin, סריקה
דרגת הפקה עילאית. קמפיין "הגן הסודי" של דיור/סריקה, Inez van Lamsweerde Vinoodh Matadin

ווג, בזאר ושאר מגזיני אופנה נחשבים גדושים במודעות פרסום. זהו חלק מהעניין. במגזינים הללו, כתבות האופנה, הטיפוח, העיצוב והלייף סטייל ידעניות ומהנות. אבל לא פחות, ויזואליית הקמפיינים היא חלק בלתי נפרד מהקסם. ואלו של דיור הצטיינו בדרגת הפקה עילאית, כולל הכל. בימים אלו למשל קמפיין "הגן הסודי" הסדרתי אשר צולם בגני ורסאיי. מי שנתקל בעמוד מגזין או בשלט חוצות בתמונת הדוגמניות ביער ליד הטריאנון הקטן בשמלות מחווה לגזרות האיקוניות של דיור שעיצב סימונס, התקשה שלא לעצור לרגע לנוכח האווירה החלומית, הסטייל המוקפד, הקומפוזיציה המחושבת, היופי הכובש וכמובן האופנה. הכי ליגה ראשונה. העשייה שכולנו מעריצים.

משחקי הכס - גרסת מעצבי העל

אלבר אלבז במסיבה מקדימה לאירוע New York's Night of Stars' honorees Howard Socol and Alber Elbaz, אוקטובר 2007, ניו יורק. GettyImages
כל מחליף לסימונס שייבחר יגרום לפעירת בור במקום אחר. אלבר אלבז/GettyImages

המחליף יותיר בור פעור במקום אחר. יו"ר ובעל השליטה בבית האופנה דיור הוא איש העסקים הצרפתי ברנאר ארנו שגם עומד בראש תאגיד מותגי היוקרה הגדול בעולם LVMH. מבין מותגי LVMH, לצד דיור, גם בתי אופנת על כמו לואי ויטון, סלין, דונה קארן, קנזו ומארק ג'ייקובס. לא מן הנמנע הוא שמר ארנו יחליט להעביר מנהל קריאטיבי כלשהו מאחד מאלו אל דיור. קיימת כמובן גם האופציה שמחליפו של סימונס כלל לא יהיה מן הקבוצה, כי מנהלים קריאטיבים מנוסים ובעלי הכישורים הנדרשים יש בנמצא גם במותגים שאינם בבעלות LVMH. ועזיבתו של אלבר אלבז את לנווין השבוע לאחר 14 שנים, מקדמת את הסיכויים שהישראלי בוגר שנקר יחליף את סימונס. אבל בכל מקרה, התוצאה תהייה - פעירת בור במקום אחר. בנוסף לאלבז, עלו בקשר זה גם שמותיהם של פיבי פילו (סלין), ניקולא גסקייה (לואי ויטון), ריקרדו טישי (ז'יבנשי) ומריה גרציה קיורי (ולנטינו). ואין צורך לציין, בית אופנה אחר ימצא עצמו מחוסר ניהול קריאטיבי, כמו דיור בימים אלו.

רגעי השטיח האדום הבלתי נשכחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מריון קוטיאר בטקס האוסקר; רוזמונד פייק בטקס פרסי SAG; שרליז ת'רון בפסטיבל קאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפעמים למרות הכנות ממושכות וסיוע של אנשי מקצוע מנוסים, כוכבות נכשלות על השטיח האדום. החל מסתם משעמם ועד קטסטרופלי, מראות מסוימים פשוט לא נראים טוב. סקירת מראות כאלו מן השנים האחרונות מגלה שמי שלבשה דיור בדרך לא נמצאת שם. היא נמצאת ברשימת המתלבשות הטובות. ורשימות כאלו גדושות בעיצוביו של סימונס. מדובר ברגעי אופנה מפוארת ובלתי נשכחת. אופנה מהחלומות שממגנטת אותנו למסכים. מריון קוטיאר בטקס האוסקר בשמלת החורים הלבנה, שרליז ת'רון בפסטיבל קאן בשמלת סאטן סטרפלס צהובה מפוסלת ורוזמונד פייק בטקס פרסי SAG בשמלת היריון בכחול דיו עם קו מכפלת מדורג, הן שלוש דוגמאות מהשנה לכוכבות שנראו נפלא על השטיח האדום, קודם כל בגלל עבודתיו של סימונס במיוחד בשבילן.

סופי - המוזה מחולון

תצוגת דיור קוטור לעונת סתיו/חורף 2015/16 בשבוע האופנה של פריז, יולי 2015. AP
סופי, מצ'טנר המוזה מחולון של סימונס, פותחת את תצוגת סתיו 15/AP

יפהפיות אמיתיות יש פה. גם דוגמניות שמצטלמות ומטופפות נהדר. אבל קשה למצוא ישראליות על מסלולי בירות האופנה ניו-יורק, מילאנו, לונדון ופריז. זה השירות הצבאי בגיל הכל-כך קריטי למקצוע, ההורים הנוטים להיות מודאגים, הגובה הלא מספק ביחס לנדרש בחו"ל, מחסומי שפה - יש כל מיני הסברים לכך. אז כשסופי מצ'טנר, דוגמנית בתחילת דרכה בת 14 מחולון פתחה את תצוגת סתיו 15 של דיור בפריז ואחר-כך גם את תצוגת אביב 16, שמחנו בשבילה מאוד. ויותר מכך, הוקסמנו מהסיפור הלא ייאמן על ההתקלות המקרית או לא - לא משנה לנו - בינה לבין סימונס בבוטיק דיור בפריז וכיצד המעצב החליט מיידית שהיא המוזה החדשה שלו. כרגע רק נותר לנו לקוות שמקומה המיוחד בבית אופנת העל יישמר.

דיור של סימונס: פרידה בתמונות

תצוגת אופנה של כריסטיאן דיור בפריז, קיץ 2013. GettyImages
תצוגת הגן של קולקציית אביב 13/GettyImages
ג'ניפר לורנס. GettyImages
ג'ניפר לורנס זוכה באוסקר 14/GettyImages
קייט מוס לובשת דיור במגזין ווג UK, מאי 2013. Mario Testino, מערכת וואלה! NEWS
קייט מוס במגזין ווג UK, דצמבר 13/מערכת וואלה! NEWS, Mario Testino
מתחם תצוגת אביב 14 של דיור, פריז. GettyImages
מתחם תצוגת אביב 14 בפריז/GettyImages
תיק ומגפונים בתצוגת סתיו 15 של דיור, פריז. GettyImages
תצוגת קולקציית סתיו 15/GettyImages
ריהאנה בתצוגת ready to wear סתיו 15 של דיור, טוקיו. GettyImages
ריהאנה בתצוגת סתיו 15 קולקציית ready to wear בטוקיו/GettyImages
ג'ורדן דאן בשמלת דיור במגזין ווג UK, אוקטובר 2012. Tyrone Lebon, מערכת וואלה! NEWS
ג'ורדן דאן במגזין ווג UK, אוקטובר 12/מערכת וואלה! NEWS, Tyrone Lebon
נטלי פורטמן (לובשת דיור) ועמוס עוז בעת הענקת פרס לסופר בגאלת מרכז יונס וסוראיה נזריאן ללימודי ישראל ב- UCLA, בוורלי הילס, מאי 2015. GettyImages
נטלי פורטמן בעת הענקת פרס לעמוס עוז/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריהאנה במגזין W, מרץ 15/מערכת וואלה!, צילום מסך
תצוגת דיור בשבוע האופנה של פריז, אוקטובר 2015. AP
תצוגת אביב 16 בפריז/AP
קירנאן שיפקה לובשת דיור לטקס פרסי האמי ה- 67, לוס אנג'לס, 20 ספטמבר 2015. GettyImages
קירנאן שיפקה בטקס פרסי האמי 15/GettyImages
תצוגת דיור ואלי בשבוע הקוטור אביב-קיץ 2015. GettyImages
תצוגת אביב 15/GettyImages
הנסיכה שרלין ממונקו לובשת שמלת דיור לנשף הצלב האדום השנתי, 1 אוגוסט 2014. Lionel Cironneau, AP
נסיכת מונקו שרלין בזמן הריונה, אוגוסט 14/AP, Lionel Cironneau
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קירה נייטלי במגזין ווג,/מערכת וואלה!, צילום מסך
תצוגת סתיו 14 של דיור קוטור, פריז. GettyImages
תצוגת/GettyImages
אנה ווינטור ובתה בי שייפר בשורה הראשונה של תצוגת דיור קוטור, סתיו 2013, פריז. GettyImages
אנה ווינטור ובתה בתצוגת דיור/GettyImages
בוטיק דיור בכיר המדינה תל-אביב, חורף 14. עמית גורן,
בוטיק דיור בכיכר המדינה תל-אביב/עמית גורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully