וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דולצ'ה וגבאנה מעודדים דיכוי נשים?

12.1.2016 / 14:26

קולקציית החיג'אבים והעבאיות של צמד מעצבי העל גררה תגובות נזעמות ברשת. היו מי שטענו כי מדובר בניצול ציני של שוק אמיד עם פוטנציאל כלכלי גבוה, ויש כאלה שאף גרסו ש"אלו פני הטרור". כך או כך, נראה כי הנוכחות של מותגים מערביים בעולם המוסלמי תלך ותגבר

מערכת וואלה!

מותגי היוקרה כבר התחילו לזהות את הפוטנציאל העצום הקיים בשוק הערבי, ובשבוע שעבר נעשה עוד צעד רציני בתחום, כשדולצ'ה וגבאנה השיקו קולקציה ראשונה של חיג'אבים ועבאיות (לאלה שלא בקיאים במושגים, נבהיר שחיג'אב הוא בגד עם כיסוי ראש וחזה, ועבאיה היא למעשה שמלה ארוכה שכוללת גם כיסוי ראש).

הדגמים החדשים זכו לטאץ' הייחודי של צמד המעצבים האיטלקי. בהשראת קולקציית אביב 2016 הפרחונית והצבעונית של בית האופנה, עוצבו ארבעה עשר דגמים מסורתיים שאמורים להעניק למתלבשת הצנועה וייב של קוטור לצד הצניעות הנדרשת. הדפסי פרחים ואפליקציות תחרה, משי וסאטן חברו להם ליצירת קולקציה אטרקטיבית.

איך הגיבו בעולם הערבי ובכלל לבשורה מאת דולצ'ה וגבאנה?
הפולמוס ברשת לא איחר להגיע, והוא כלל תגובות לכאן ולכאן. היו גולשים שיצאו נגד הקולקציה בטענה כי מדובר בניצול ציני של שוק אמיד עם פוטנציאל כלכלי גבוה, שבו המעצבים רוצים לקחת חלק. היו שהרחיבו והסביר שלא מדובר באופנה אלא בלבוש מסורתי, ואין צורך שהוא יהיה כל כך יקר. הביקורת אף נגררה לאמירות נוסח "אלה פני הטרור", הגורסות כי בית האופנה האיטלקי תורם לדיכוי נשים בעולם הערבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וייב של קוטור לצד הצניעות הנדרשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקולקציה המדוברת פונה לעולם המוסלמי, ונועדה בעיקר לנשים מוסלמיות ממדינות המפרץ האמידות, שם קיים ביקוש לאופנת-על, ויש שוק רחב של לקוחות שיודעות להעריך תפירה איכותית ועיצובים עדכניים.

להערכתנו מדובר במגמה שרק תלך ותתחזק. מותגי אופנה נוספים קורצים לעבר השוק הערבי. הרשתות הספרדיות הפופולריות מנגו וזארה השיקו קולקציית רמדאן מיוחדת, כמו גם המעצבת הניו יורקית היהודיה דונה קארן. במקביל בית האופנה צרפתי שאנל, תחת ניצוחו של קרל לגרפלד, קיים את תצוגת קולקציית הקרוז הנחשבת שלו דווקא בדובאי - לא העיר האופנתית הראשונה שתעלה לכם בראש. בשנתיים האחרונות קיימת נוכחות מוגברת של מותגים מערביים במזרח התיכון. איך זה מתיישב עם גל הטרור באירופה? בסופו של דבר, הכסף מדבר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סיפור בדקה - דולצ'ה וגבאנה משיקים קולקציית חיג'אבים ועבאיות. מערכת וואלה!
הפולמוס ברשת לא איחר להגיע/מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוק רחב של לקוחות שיודעות להעריך תפירה איכותית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך זה מתיישב עם גל הטרור באירופה?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלתחה קלאסית לנסיכות מדובאי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדפסי פרחים ואפליקציות תחרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully