וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק וסוודר

תמר מרקוביץ'

12.2.2016 / 8:28

בהנחה שאתם לא מבינים גדולים באופנה, אלא פשוט רוצים להיראות במיטבכם, להיות בסטייל הנכון ולעולם לא להסתכל אחורה ולגחך או לשמוע אנשים אחרים מגחכים, היצמדו למדריך הבא. גברים, אתם זקוקים רק ל-10 פריטי מפתח איכותיים בארון כדי להתנהל כמו שצריך

יח"צ - חד פעמי

בווידיאו: Modern Essential, פריטי החובה החדשים לגברים בעיצובו של דיוויד בקהאם לרשת H&M, אביב 2016

נדמה שבכל שנה שעוברת, אופנת הגברים קופצת עוד שלב בסולם. גברים בעלי חוש אופנתי מפותח הם עדיין פחות נפוצים מנשים כאלו, אבל באופן חד משמעי יותר גברים היום מצביעים היום בארנק מבעבר. כן, גם סטרייטים. אחרי שנים ארוכות של מודל גברי אחד, בדרך כלל אחד כזה שממש לא מעניין אותו ארון הבגדים שלו, נחשפנו לקשת ארוכה של גברים המתעניינים בסטיילינג. ובכן, לטובת כל אלו שהתביישו לשאול, או אלו שאין להם עניין, כסף או אנרגיות לסטייליסט, הכנו מדריך קצר ופשוט (כמו שאתם אוהבים) שיסדר לכם את המלתחה.

בהנחה שאתם לא מגיעים לארון במטרה להביע את עצמכם אלא פשוט רוצים להיראות תמיד במיטבכם, תמיד בסטייל ולעולם לא להסתכל אחורה ולגחך או לשמוע אנשים אחרים מגחכים, אתם לא מאמינים עד כמה זה פשוט. בגסות אקבע עכשיו שלא משנה מי אתם, מה אתם עושים בחיים, בני כמה אתם או מה מצבכם המשפחתי - אם אתם גברים אתם יכולים להחזיק בארון את עשרת הפריטים הבאים, ותוכלו להסתדר גם עם אלו בלבד, ולהיראות מצוין בכל מאורע. מוכנים? אנחנו מתחילים.

חוצה לבנה מכופתרת. תמר מרקוביץ',
החולצה הלבנה הגברית היא מלכת הסטייל הבלתי מעורערת, וגם החברה שלכם יכולה לגנוב אותה ולהיראות אש/תמר מרקוביץ'
ג'ינס גברי מעולה יהיה בדרך כלל צר וישר. לא סקיני, לא רחב ומיושן, לא עם דגמ"חים ולא מתרחב למטה

1. החולצה הלבנה המכופתרת

הו גברים יקרים, אין לכם מושג עד כמה אתם נראים נהדר עם חולצה לבנה מכופתרת ומגוהצת. פשוט ככה. על ג'ינס שחור, כחול, משופשף, על צ'ינו, עם מכנסי בד מחויטים או עם שורטס. החולצה הלבנה הגברית היא מלכת הסטייל הבלתי מעורערת, וגם החברה שלכם יכולה לגנוב אותה ולהיראות אש. אולי בגלל זה נשים כל כך אוהבות גברים בחולצות לבנות מכופתרות. בשורה התחתונה, היא אף פעם לא יותר מדי אם חששתם, ובטח לא פחות מדי. הכל תלוי בשילוב. עם ג'ינס מחוספס מעט ונעלי עור טובות היא פשוט המראה המנצח.

יש מגוון ואריציות בכל שנה - צווארון סיני, כפתרה נסתרת, כפתורים בצבע שונה מהחולצה, צווארונים קטנים מהרגיל. אנחנו ממליצות על הגרסה הקלאסית. חוץ ממנה אפשר לבדוק גם אחרות. ואם אתם מתבאסים על הגיהוץ, רק תדעו שיש כל מיני בדים חכמים שעושים את החיים קלים יותר, אם כי אין כאלו שבאמת לא דורשים שום גיהוץ. וכן, היא חייבת להיות מגוהצת כדי לעשות את העבודה. מסיבה זו אגב הימנעו בכל מחיר מחולצות הפשתן הלבנות.

2. ג'ינס טוב בגזרה ישרה וצרה

הוא לא חייב לעלות הון, בכלל לא. אגב, הפתעה נעימה לעצלנים ופחות נעימה לאסתניסטיים - ג'ינס לא מכבסים. פשוט מאווררים אותו בחוץ. כביסה הורסת ג'ינס, פשוט ככה. ג'ינס גברי מעולה יהיה בדרך כלל צר וישר. לא סקיני, לא רחב ומיושן, לא עם דגמ"חים ולא מתרחב למטה. צבעים מעולים לג'ינס גברי שאפשר לשלב עם כל דבר - כחול כהה, שחור, אפור. תשקיעו בשלושה ג'ינסים כאלה (לאו דווקא כסף, אנרגיה וזמן) - הם ישתלמו לכם עם כל אחד מהפריטים שברשימה.

ז'קט מחויט של קסטרו מן. צילום: דודי חסון,
בלייזר שחור סקסי של קסטרו מן, 399 שקלים. מחמיא לכל גבר/צילום: דודי חסון
שילוב של עד 50% פוליאסטר משמר את מראה החולצה למשך היום ומונע קימוטים מרובים

3. טי-שירט לבנה וטי שירט שחורה

אם אתם קצת יותר מעודכנים, אתם תבחרו בחולצה ארוכה מעט. אם אתם טיפוסים קלאסיים יותר, תהיה זו טי-שירט באורך החגורה. איך בוחרים את הטי-שירט הנכונה? מעבר להעדפה האישית הקשורה לצווארון (עגול, רחב, וי), השאלה המרכזית היא איכות הבד. ויקטוריה קס פינקלשטיין, מנהלת מסחרית במחלקת הגברים של רשת גולף, מסבירה: "חולצה איכותית היא בדרך כלל חולצה שיש לה משקל. על מנת להחמיא לגוף הגבר ולכתפיים שלו - חולצה כבדה יותר נופלת בצורה יותר מחמיאה. בנוסף, ככל שהבד כבד יותר יש פחות סיכוי לכיווץ".

עוד מדגישה קס פינקלשטיין כי חולצה באיכות טובה תהיה עשויה משילוב של חומרים. פוליאסטר הוא אמנם חומר סינתטי אך לא בהכרח רע, כאשר הוא משולב עם כותנה יש לו איכויות המאזנות את הגימור של החולצה ומונעות מהחולצה להתכווץ, הכל כמובן שאלה של מינון ואיכות הבדים. כמו כן, שילוב של עד 50% פוליאסטר משמר את מראה החולצה למשך היום ומונע קימוטים מרובים, כך שבסוף יום העבודה, החולצה לא תראה מרושלת. פוליאסטר צריך להיות בכמות סבירה ולא רבה מדי, השימוש בו יעשה בעיקר בבדים מסוג מלאנג'. עכשיו אתם יודעים.

4. בלייזר שחור סקסי

באופן אישי אני ממתינה בציפיה דרוכה ליום שבו יותר גברים בישראל יתחילו לשלב את הבלייזר הגברי הקלאסי בחיים שלהם. יש לי איזו תאוריה על בלייזרים ועל כבוד לסביבה, אבל מעל הכל בלייזר פשוט מחמיא לכל גבר. שמעת גבר? לכל גבר! לא חייב לבוא עם מכנסיים מחויטים בחליפה, ממש לא. בלייזר על טי-שירט וג'ינס זה מראה מנצח, ולא, זה לא יותר מדי. הגזרה הצרה היא הגזרה היחידה שאנחנו ממליצים עליה, בדרך כלל עם כפתור אחד, לפעמים שניים. על פי רוב, ההמלצה שלנו היא בלייזר פתוח, קחו בחשבון. בהקשר הזה - דין סריג דק (פריט חובה מספר 5) כדין טי-שירט.

דיוויד בקהאם בקמפיין ל-H&M. מריו סורנטי,
חולצת ג'ינס של H&M. עושה את העבודה, על גבול הז'קט הקל. מחיר: 199 שקלים/מריו סורנטי
אליל הסטייל דיוויד בקהאם מאמין שככל שחולצת ג'ינס תישא יותר חספוס ואדג' באווירת מעמד הפועלים, כך ייטב

5. סריג דק

יכולתי לכתוב שיר הלל לסריג הדק. מפאת קוצר היריעה אתמצת - כמה שיותר איכותי יותר טוב, כמה שפחות חולצות או טי-שירטים מתחתיו יותר טוב בדרך כלל, קשמיר הכי טוב וכאן גם אפשר צבעוני ובכל זאת להישאר קלאסיים. דבר אחד חשוב להקפיד עליו - המידה הנכונה (לא גדול מדי, לא קטן מדי) והאיכות. אין הרבה דברים יותר מבאסים מסריג דק ולא איכותי בעליל.

6. חולצת ג'ינס

ז'קט ג'ינס הוא לא לכל אחד, למרות שאולי מנסים למכור לנו לפעמים שכן. חולצת ג'ינס זה כבר סיפור אחר. בין אם אתה טיפוס אורבני או מושבניק בנשמה, בין אם היא בהירה או כהה ובין אם היא מכופתרת (עד הסוף אפילו אם אתה היפסטר) או פתוחה מעל טי שירט - חולצת ג'ינס עושה את העבודה.
אגב, חלק מחולצות הג'ינס הן ממש על גבול הז'קט הקל. דיוויד בקהאם, אליל סטייל גברי הוציא השנה קולקציה משותפת עם חברת H&M ובה ז'קט-חולצה מהסוג המדובר. כשתיאר את הפריט הדגיש את אווירת הווינטג'-מעמד הפועלים שלו, ממש ברוח מרלון ברנדו, סמל סטייל גברי אגדי. אני מסכימה עם בקהאם - ככל שחולצת ג'ינס תישא יותר חספוס ואדג', כך ייטב.

7. מכנסיים ספורטיביים

זה נורא חדש אבל בשנים האחרונות מכנסיים ספורטיביים ממש נכנסו לארון המיינסטרימי והם צצים בכל קולקציית גברים, לאו דווקא כטרנד - נראה שהם כאן כדי להישאר. תכלס אין על גבר בטרנינג, ועכשיו הטרנינגים קיבלו תפנית עם בדים וגזרות שלוקחים אותם צעד אחד קדימה באופנה ומאפשרים להם להשתלב לא רע עם כל הפריטים שציינו. הכוונה בעיקר לאותן גזרות מכנסיים ספורטיביים אשר קיבלו אינטרפטציה שונה לחלוטין עם בדים מחויטים, אבל גם אלו הקרובים יותר למקור הפונקציונלי הפכו ללבוש פנאי לגיטימי ומקובל וגם סקסי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סניקרס של veja לרשת סטורי, 449 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים מחויטות מחודדות של אלדו, 799 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
נשים למדו כבר מזמן שהדבר הכי חשוב בלוק שלהן הן הנעליים - אנחנו ממליצות גם לגברים ליישם

8. נעלי סניקרס שוות

יש מקום להרחיב? נעליים ספורטיביות מבד או מעור (אבל בשום פנים ואופן לא נעלי ספורט!) צריכות להיות נעלי הפנאי שלכם. הן ולא אחרות. אם אתם יודעים שאתם לא ממש טיפוסים אופנתיים אבל רוצים לשדר אחרת, אנא מכם דבקו בקלאסיקות. קונברס (אולסטאר), למשל, זה קלאסי.

9. נעליים מחויטות מחודדות

עוד לא פגשתי את הגבר שנעליים מחודדות אולד-סקול לא התאימו לו. גזרה קלאסית מחויטת שמתאימה לחליפה אבל לא פחות מתאימה גם לג'ינס (בכל הצבעים) וחד משמעית מחמיאה ומשדרגת את כל המראה. נשים למדו כבר מזמן שהכוכבים הראשיים של הלוק שלהן הן הנעליים - אנחנו ממליצות גם לגברים ליישם. אגב, ממש ממש כדאי לבחור בעור איכותי.

10. ז'קט/מעיל קצר

ידידו הטוב ביותר של הגבר הישראלי. הוא מחמיא לרוב הגברים ויושב על החגורה, מסתדר עם כל הפריטים שצוינו לעיל. כמו בבישול טוב, כך גם באופנה הקלאסית - הדגש הוא לא על היצירתיות אלא על חומרי הגלם. אם כי לא מעט גרסאות שיוצאות בכל עונה לז'קט הפופולרי הזה מספקות גם מידה נאה של חדוות יצירה והבעה עצמית שבאות לידי ביטוי בדוגמאות שונות המוטבעות בבד, טקטסטורות שונות או בדים מעניינים יותר לגזרה הכי ספורט-אלגנטית שיש לז'קט הגברי להציע.

דיוויד בקהאם בקמפיין ל-H&M. צילום: מריו סורנטי,
ז'קט/מעיל קצר של H&M. ידידו הטוב ביותר של הגבר הישראלי. מחיר: 179 שקלים/צילום: מריו סורנטי
אופנת גברים. צילום: תמר מרקוביץ,
ג'ינס בגזרה ישרה וצרה. קבלו השראה/צילום: תמר מרקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעיל קצר של CELIO, מחיר: 1,299 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ז'קט קצר של זארה, 329 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טי-שירט שחורה של אמריקן וינטג', 138 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
טישירט לבנה של קסטרו מן. צילום: דודי חסון,
טי-שירט לבנה, 80 שקלים; וג'ינס ב-299 שקלים בקסטרו-מן/צילום: דודי חסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סניקרס של Huf, מחיר: 266 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולצת ג'ינס של פול אנד בר, 169 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully