וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפון זה סקסי: קולקציית הקונצ'ס המרהיבה של רשת H&M

ליאת להב

31.3.2016 / 13:49

תשכחו מחולצות מהוהות מכותנה ממוחזרת. ענקית האופנה נברה בארכיון מוזיאון הלובר, לקחה את האסתטיקה המינימליסטית השבדית וערבבה אותה עם העיצוב הצרפתי המהודר, וכך חיברה בין התחשבות בסביבה ליצירות אמנות. התוצאה: קולקציה שיקית מחומרים שיפתיעו אתכם

יח"צ - חד פעמי

בווידיאו: ג'וליה רויטפלד, הפנים של הקולקציה, מאחורי הקלעים של צילומי הקטלוג

שברי זכוכית שהפכו לעיטורים מרהיבים על שמלה ומכנסיים, עלי אקליפטוס שהתגלגלו להיות בד סאטן המרכיב נעליים שיקיות, והשיא: ג'ינס ממוחזר שהפך לפלסטיק ויצר עגילי סטייטמנט שבאמת אי אפשר להתעלם מהם. רשת H&M, ענקית האופנה השבדית שיצרה בעשור האחרון תקדימים חדשים של צריכת אופנה מהירה, משקיעה השנה את מירב המשאבים והחשיבה החדשנית והנגישה שלה כדי לגרום לנושא האקולוגי היקר ללבה לקרוץ להמונים. על ידי קולקציית הקונצ'ס אקסלוסיב החדשה היא מצליחה לגרום לנו להאמין שנושא הקיימות יכול להיות דבר די סקסי.

"גם מחומרים ממוחזרים ניתן ורצוי לייצר אופנה גבוהה", מסבירה אן סופי יוהנסון, היועצת הקריאטיבית ולמעשה המעצבת הראשית של החברה. "הרי השינוי החשיבתי החל בהדרגה לפני מספר שנים. אם פעם לא היינו מעלים על דעתנו למחזר בקבוקים, היום אין אחד שלא ממחזר. תהליך דומה מתקיים בתעשיית האופנה", מוסיפה יוהנסון. "אני מאמינה שזה יקרה עם בגדים ובעוד מספר שנים חברות אופנה ימחזרו בגדים באופן שוטף, כי בסופו של דבר אנשים רוצים לעשות דברים טובים".

קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
"גם מחומרים ממוחזרים ניתן ורצוי לייצר אופנה גבוהה". H&M קונצ'ס אקסלוסיב לאביב 2016/הנס מוריץ
אקליפטוס שהפך לנעלי סאטן, שברי זכוכית שהפכו למכנסייים וג'ינס ממוחזר שהפך לעגילי קליפס הם רק חלק מהתפריט

גם אנה גאיידה, ראש מחלקת הקיימות של H&M, שאף התחתנה עם שמלה מתוך קולקציית הקונצ'ס של הרשת (זו נאמנות לתאגיד!), אופטימית לגבי המודעות הסביבתית, ומספרת שהדרישה אפילו באה מהלקוחות עצמם. "השאיפה לעתיד היא שכל המוצרים יהיו מתחשבים בסביבה. היום ליצור אופנה מתחשבת זה כבר לא יקר כמו בעבר. הלקוחות שלנו מודעים יותר והדרישה כבר באה מהם".

מחלקת הקיימות של H&M, שבשנה האחרונה רק הלכה והתרחבה, ממשיכה לחפש טכניקות חדשות ליצירת חומרים מתחשבים בסביבה שניתן לייצר מהם פריטי לבוש. אחת ההברקות הבולטות בקולקציה הנוכחית היא חומר הדיינימיט. מדובר בבד דנים, כלומר ג'ינס ממוחזר, שהופך לפלסטיק קשיח ומתכלה, וממנו השכילו המעצבים להפיק עגילי סטייטמנט מדליקים, המגיעים בגרסת קליפס - שמעצימה את האפקט הווינטג'י. חומרים מוצלחים נוספים שגרמו לכל העסק הזה לקרות הם כמובן כותנה אורגנית, משי אורגני, פוליאסטר ממוחזר, זכוכית, ובד סאטן המגיע מצמח האקליפטוס ויוצר כפכפים שהפכו לאחד הפריטים היותר נחשקים באוסף, אלה שבהחלט שווים את התור לקופה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
שימו לב לכפכפי הסאטן, אחד הפריטים הנחשקים בקולקציה/הנס מוריץ

H&M החלה לעסוק באופנה המתחשבת בסביבה עוד בסוף שנות התשעים, ומדי שנה קולקציית הקונצ'ס הולכת ומתרחבת. השנה העלתה הרשת הילוך משמעותי כשיזמה שיתוף פעולה מסעיר עם מוזיאון הלובר בפריז, המציג בימים אלה תערוכה הסוקרת את ההיסטוריה של האופנה. במסגרת הפרויקט המשותף, נברו מעצבי הרשת הבכירים בארכיון המוזיאון, הלכו 300 שנים אחורה וליקטו השראות מתקופות ותרבויות שונות. ניתן להבחין בהשפעות מובהקות של המאה ה-19, מהאמנות הצרפתית, ומסגנון האר-דקו, שמעצבים רבים אוהבים לעבוד איתו.

התוצאה: קולקציה מרשימה הכוללת 22 פריטי לבוש ו-7 אקססוריז ביניהם תיק, עגילים, נעליים, משקפי שמש וצעיף. חלק מהפריטים מציגים מחווה לעבודות אמנות ידועות של ציירים כמו גוסטב מורו ובוטיצ'לי - משהו שתמיד נחמד להשוויץ בו במלתחה הפרטית שלך.

קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
ג'וליה רוסטין רויטפלד בבגדי הקולקציה החדשה. סוג של אימפריה/הנס מוריץ

האפיל הנחשק רק מתעצם עם ליהוק הפנים של הקולקציה החדשה - ג'וליה רוסטין רויטפלד, בתה של עורכת האופנה המיתולוגית (אקס ווג פריז, CR פאשן בוק בהווה) קארן רויטפלד. הדוגמנית לשעבר ומי שהחלה את הקריירה שלה בעיקר בתור "הבת של", היא היום סוג של אימפריה ואוחזת בשורת טייטלים כמו מעצבת אופנה, ארט דרייקטורית, פרזנטורית ובעלת אתר אינטרנט למוצרי אמהות ובנות (romy and the bunnies). אל ערב הגאלה היוקרתי שנערך לפני שבועיים בפריז היא הגיעה הישר מחופשת סקי, ונראתה מתוקתקת לתפארת, כאילו הרגע התעוררה משנ"צ. היא פיזרה גלאם בשמלה לבנה (המוצעת בחו"ל כשמלת כלה) מתוך הקולקציה, והוכיחה מה שידענו תמיד - שיק פריזאי זה סממן מולד ונצחי.

פריטים בולטים ששווה לסמן לעצמכן על מנת להגיע לחנות מוכנות: מכנסיים שחורים מתרחבים המהווים אתגר לנמוכות אך עם זאת חותמת שיק לגבוהות; ז'קט ג'קארד מאסיבי בצבעי ברונזה וכחול-אפור, שיילך מצוין עם ג'ינס סקיני ומגפונים; עגילי הקליפס שהוזכרו מקודם; חולצת תחרה לבנה בלוק ויקטוריאני מעלף, שמלה בצבע ורוד עתיק בגזרה רחוקה מהגוף; כפכפי סאטן שחורים. הקולקציה תגיע לארץ ביום חמישי, 7 באפריל, ותימכר בסניף עזריאלי תל אביב.

טווח מחירים:
99.90-849 שקלים

הכתבת היתה אורחת מטעם החברה בנסיעת עיתונאים לפריז.

קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
חומרים איכותיים בגזרות שיקיות/הנס מוריץ
קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
הדרישה לחומרים מתחשבים בסביבה כבר מגיעה מהלקוחות עצמם/הנס מוריץ
קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
שמלה המעוטרת בשברי זכוכית/הנס מוריץ
קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
השראה מהאמנות הצרפתית של המאה ה-19/הנס מוריץ
קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
ג'וליה בז'קט המפורסם של האוסף/הנס מוריץ
קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
ככה זה נראה כשקיימות ואמנות הופכים לקולקציה שיקית במיוחד/הנס מוריץ
קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
פריט לאספנים/הנס מוריץ
קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
עגילי הקליפס. הייתם מאמינים שפעם זה היה ג'ינס?/הנס מוריץ
קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
מבט מקרוב. פריטים עמוסי דיטיילים/הנס מוריץ
קולקציית H&M קונצ'ס לאביב 2016. הנס מוריץ,
מכנסיים מעוטרי זכוכית/הנס מוריץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully