וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין של גוצ'י נפסל בבריטניה בעקבות "דוגמניות רזות במידה לא בריאה"

7.4.2016 / 7:36

אחרי האנורקסיה של סן לורן, הפרובוקציה של מארק ג'ייקובס וחוסר האחריות של מיו מיו, מגיע תורו של בית האופנה האיטלקי הנחשק גוצ'י, שננזף בגלל שילוב דוגמניות כחושות. קברניטי המותג בתגובה: "מדובר בסוגייה סובייקטיבית, והצילומים לא מראים עצמות בולטות"

יח"צ - חד פעמי

בווידיאו: צפו בקמפיין המדובר ותשפטו בעצמכם

הרשות הבריטית לתקנות בפרסום (ASA) מוציאה שוב כרטיס אדום לקמפיין מתעשיית האופנה, רק שהפעם מדובר באחד המותגים היוקרתיים והנחשקים בעולם. בית האופנה האיטלקי גוצ'י מצטרף לאלה שאולצו להוריד מהאוויר ולשנות קמפיין פרסומי לאחר שהרשות, המפקחת על פרסומות בכלי התקשורת בבריטניה, הורתה להחרים את הפרסום לקולקציית קרוז 2016, שהציג דוגמנית "כחושה" שנראית "רזה במידה לא בריאה".

הקמפיין של גוצ'י עלה באתר האינטרנט הבריטי של "הטיימס" וכלל צילומי סטילס וסרטון וידיאו ססגוניים ותוססים כמו הקולקציה אותה הוא מפרסם. בצילומים נראות מספר דוגמניות רוקדות באופן שהצליח לעורר זעם. תלונה שהתקבלה ברשות נזפה בבית האופנה על כך שהציג שתי דוגמניות שנראות "רזות באופן בלתי-בריא". מדובר בדוגמניות מדיסון סטאבינגטון המוצגת בקמפיין כאשר היא ישובה על ספה, ובדוגמנית אייברי בלנשרד, המוצגת כאשר היא נשענת על קיר.

דוגמנית רזה מדי בקמפיין של גוצ'י, קולקציית קרוז 2016. יח"צ, צילום מסך
"פלג הגוף העליון נראה דקיק למדי, ונמצא בחוסר פרופורציה לראשה ולפלג הגוף התחתון". התמונה שתוסר מיידית מהקמפיין/צילום מסך, יח"צ
"עוד אנו מודאגים מכך שהבעת הפנים והאיפור הכהה, במיוחד מסביב לעיניים, גורמים לפניה להיראות כחושים"

להגנתם טענו קברניטי גוצ'י כי "הקמפיין הפרסומי פונה לקהל יעד של מבוגרים מתוחכמים" והוסיפו כי "במידה מסוימת, הסוגייה האם דוגמנית נראית רזה באופן שנחשב לבלתי בריא היא סובייקטיבית". עוד הם מסרו כי אין מדובר בבגדים חושפניים וכי באף אחת מהתמונות לא רואים עצמות בולטות מגופן של הדוגמניות, וכי התאורה שבה נעשה שימוש הייתה חמה ואחידה, זאת כדי לא להדגיש או ליצור שקעים שנוצרים בעקבות הצללה. "ייתכן והאיפור הטבעי שנעשה לדוגמניות מדגיש רושם של רזון", הוסיפו.

לאחר דין ודברים עם בית האופנה הסכימו אנשי הרשות כי "רזון טבעי הוא עניין סובייקטיבי", ושינו את עמדתם לכך שמידותיה של סטאבינגטון מקובלות על ידם. עם זאת, עמדו אנשי הרשות על כך כי תמונתה של בלנשרד השעונה על הקיר תוסר מהקמפיין ושלא ייעשה בה שימוש בפרסומות, בנימוק שהתנוחה שבה צולמה עומדת גורמת לה להיראות רזה אף יותר, וכי היא מאופרת באופן שגורם לה להיראות כחושה. "הצורה שבה היא מצולמת מאריכה את פלג גופה העליון ומדגישה את המותניים שלה כך שהם נראים מאוד צרים", נכתב בדו"ח שהוציאה הרשות. "פלג הגוף העליון והזרועות שלה נראים דקיקים למדי, ונמצאים בחוסר פרופורציה לראשה ולפלג הגוף התחתון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה בעייתית נוספת שלבסוף אושרה לפרסום בטענה כי "רזון טבעי הוא עניין סובייקטיבי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב בד"וח המסכם כי "עוד אנו מודאגים מכך שהבעת הפנים שלה והאיפור הכהה, במיוחד מסביב לעיניים, גורמים לפניה להראות כחושים". מסיבות אלה, נמסר, הוחלט כי על התמונה של בלנשרד לרדת מהאוויר ובית האופנה ננזף בכך שעליו "להכין את הקמפיינים שלו באחריות הנדרשת".

אין זו כאמור הפעם הראשונה שבה מורה הרשות הבריטית לתקנות בפרסום לגנוז פרסומת של בית אופנה. בשנת 2011 היה זה בית האופנה האיטלקי מיו מיו שננזף על ידם והואשם ב"חוסר אחריות" בעקבות תמונה של הדוגמנית היילי סטיינפלד יושבת על פסי רכבת. באותה השנה ננזף מארק ג'ייקובס שהציג את דקוטה פנינג מחזיקה בקבוק בין הרגליים באופן שנחשב ל"פרובוקטיבי מדי מבחינה מינית", ובשנה שעברה היה זה המותג סן לורן שנאלץ לשנות חלק מקמפיין אביב 2015 בגלל שהופיעה בו דוגמנית רזה מדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות חשיבות הנושא, קשה להתעלם מהקולקציה המרהיבה, הדיטיילים, האביזרים, התיפורים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערימות של סטייל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אאוטפיטים מרהיבים הדורשים מבט מעמיק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין שהטריף את אתרי האופנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילומים מרהיבים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיק-שיק בשיאו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קו חדש של המנהל האמנותי המעורר קונצנזוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully