וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה דיפלומטית: קייט מידלטון מעבירה מסרים באמצעות בגדים

15.4.2016 / 8:35

מצעד התלבושות האתניות המרהיב שהציגה השבוע הדוכסית במהלך ביקורה בהודו, הוכיח את הקשר ההדוק בין אופנה לפוליטיקה. היא השכילה לנצל את הפיכתה לאושיית סטייל תוך שימוש מחושב בבגדים לקידום מטרות דיפלומטיות של בריטניה. וזו ממש לא הפעם הראשונה

רויטרס

בווידיאו: מידלטון לובשת שמלה בוהמיינית של המעצבת ההודית אניטה דונגרה, במהלך משחק קריקט, השבוע במומבאי

כשקייט מידלטון נכנסת לחדר, יוצאת ממכונית או יורדת במורד כבש מטוס, כל העיניים נישאות אליה. מלכת בריטניה לעתיד מסקרנת את התקשורת, ולא רק במולדתה, בכל מובן. אחת העם שהועדפה על פני אינספור בנות אריסטוקרטיה ונישאה לנסיך וויליאם יורש העצר הבריטי, הגשימה את חלומן של רבות. היא גיבורת אגדה עם סוף טוב. התמודדות מוצלחת עם נישואים לתוך המשפחה המלכותית, לחצי החיים בעין הציבורית וייצוג הבריטים בעולם ללא טעויות מביכות, תרמו לפופולריות שלה. בהיותה צעירה, גבעולית ואטרקטיבית, מידלטון מעוררת עניין רב, כמובן, גם בגזרת האופנה.

בחירות האופנה של מי שנחשבת לנסיכה דיאנה של זמננו, מסוקרות דרך קבע במדורי האופנה, מהוות השראה לנשים בכל העולם ומשפיעות מיידית על מכירות. "אפקט קייט", ביקוש העל לפריטי אופנה ששימשו אותה, הוא מושג המתאר את התופעה החוזרת על עצמה בכל פעם מחדש. והיא מודעת להשפעתה. הדוכסית מקיימברידג' עושה שימוש מחושב באופנה לקידום מטרות דיפלומטיות רצויות מבחינת בריטניה. האופנה הדיפלומטית שלה באה לידי ביטוי בעיקר בביקורים רשמיים בחו"ל, אך גם באירועים רשמיים במולדת. אופנה ודיפלומטיה הם שני דברים שלכאורה שונים, אך קייט מידלטון מוכיחה שוב ושוב כי למעשה יש ביניהם קשר הדוק.

עוסקת גם בדיפלומטיית פנים

קייט מידלטון (לובשת אלכסנדר מקווין) והנסיך וויליאם מגיעים למשט חגיגי בנהר התמזה לכבוד יובל למלוכת המלכה, יוני 2012. GettyImages
בשמלת אלכסנדר מקווין, בית אופנת העל הבריטי, במשט חגיגי לרגל יובל למלוכת המלכה/GettyImages
בניגוד למקובל בקרב נשים במעמדה, היא לא חוששת מאופנה רשתות עממית, ולובשת גם פריטים מזארה או טופשופ

מאז נישואיה בדיוק לפני שש שנים, מידלטון הפכה למובילת אופנה, לאושיית סטייל ומודל לחיקוי. היא נודעה בזכות אופנה צעירה, מחמיאה, חובקת גוף וחושפת לעתים רגליים חטובות או כתפיים, אך תמיד אלגנטית ומתיישבת עם קודי לבוש ברורים.

בניגוד למקובל בקרב נשים במעמדה, היא לא חוששת מאופנת רשתות עממית; לא פעם היא לבשה לאירועים בלתי מחייבים (כמו טיול בוקר בגני ארמון בקינגהאם) פריטים מרשת זארה או טופשופ. אבל באירועים ייצוגיים גבוהי פרופיל בבריטניה (כמו משט לרגל חגיגות היובל למלוכתה של המלכה אליזבת) היא תיראה באופנת על בריטית בעיצוב ג'ני פקהאם או שרה ברטון מבית אלכסנדר מקווין (שכזכור גם עיצבה את שמלת הכלולות שלה).

אך לא פחות מאלו, מוטיב חוזר ומרכזי באופנה שלה הוא, כאמור, הדיפלומטיה. בחירות האופנה שלה נעשות בקפידה ויחד עם צוות מסור. ההתאמה נעשית לא רק על בסיס מזג האוויר או תנאי הסביבה, אלא קודם כל על בסיס השיקול הדיפלומטי.

קייט מידלטון בעת סוף שבוע חגיגות 60 שנה לכהונת המלכה אליזבת השנייה לובשת שמלת אלכסנדר מקווין וכובע ג'יין טיילור, 5 יוני 2012. רויטרס
עוד אלכסנדר מקווין באירועי חגיגות היובל למלכה/רויטרס
במשחק קריקט במומבאי קייט לבשה שמלה בעיצוב המעצבת ההודית אניטה דונגרה, וגרמה לקריסת האתר

מסרי ידידות והערכה למדינות זרות מועברים לא פעם באמצעות האופנה של קייט מידלטון. ביקורי בני משפחת המלוכה נערכים בתיאום עם הממשלה ומאושרים על ידה. וויליאם וקייט אף פעם לא יבקרו רשמית בארץ כלשהי באופן רשמי מבלי לקבל את אישורה של הממשלה הבריטית. חלק מהדיפלומטיה הזאת, הוא הביגוד. אם הביקור רצוי, אז רצוי גם להחמיא למארחים בדרך כלשהי. וזה עשוי להיות באמצעות כובע, סיכת דש, צבע, מרקם או זהות המעצב. בביקוריה הרשמיים עם וויליאם מעבר לים, ועד כה היו ארבעה כאלו (כולל הביקור הנוכחי המתקיים בימים אלו בהודו ובהוטן) הדוכסית הדגימה מצוין את כל אלו.

בביקור הנוכחי בהודו קייט ממשיכה להפגין אופנה דיפלומטית. במשחק קריקט עם ילדים במומבאי, קייט הציגה כמה תמרונים אתלטיים מרשימים שהתאפשרו לא רק בזכות כושר, אלא גם בזכות שמלת כותנה קלילה. השמלה בעיצוב המעצבת ההודית אניטה דונגרה היא גרסה מקוצרת של שמלה מקולקציית אביב 2016 שהוצגה בשבוע האופנה של לונדון. אתר המעצבת קרס השבוע לאחר פרסום התמונות של קייט בשמלה בעיצובה. קייט מרימה במודע ובמכוון לאופנה ההודית.

המסע האופנתי להודו

קייט מידלטון לובשת שמלת אניטה דנגרה בביקור במומבאי, הודו, 10 אפריל 2016. GettyImages
קייט לובשת שמלה של המעצבת ההודית אניטה דונגרה למשחק קריקט במומבאי. אתר המעצבת קרס/GettyImages
שמלות מקסי עם פרינטים אתניים ברוח מקומית נבחרו גם בגלל תמחור נגיש שהתבקש עקב אופי האירועים

בגאלה נוצצת לכבוד בוליווד, תעשיית הסרטים הענקית של הודו, לבשה קייט שמלת נשף עם חצאית מלאה באורך הרצפה של המעצבת הבריטית ג'ני פקהאם. השמלה בכחול קוב??ל?ט עוטרה באפליקציות פרחים כסופות שנעשו בעבודת יד בהודו לפי הזמנה ובמיוחד לכבוד הביקור. צעיף שכמייה תואם השלים מראה מלכותי שהתכתב כמובן עם הסארי ההודי המסורתי. זוג עגילים הצהרתיים עם אבנים בכחול תואם של מותג התכשיטים ההודי היוקרתי אמרפאלי היה כמובן האבזור הנכון למראה אצילי שהחמיא לאופנה הבריטית וההודית כאחד.

בהמשך הביקור קייט לבשה שמלות מקסי עם פרינטים אתניים מקומית כמו שמלת מותג הבייסיק הבריטי גאלמרס ושמלת טופשופ. השמלות בעלויות נגישות נבחרו לא רק בשל הסגנון, אלא גם עקב תמחור נגיש שהתבקש עקב אופי האירועים. העממי. אחרי הכל, שמלת אופנת על בעלות גבוהה למפגש עם ילדי רחוב בבית מחסה או להאכלת גורי פילים בפארק לאומי, זה לא רעיון הכי טוב. כלומר, הייתה פה העדפה מכוונת לאופנה בעלויות נמוכות. בשבוע הבא יבקרו וויליאם וקייט בבהוטן. גם כאן במדינה המבודדת בין הודו לסין צפויים המארחים ליהנות ממסרי הוקרת תודה שיועברו באמצעות אופנת הדוכסית.

קייט מידלטון לובשת שמלת ג'ני פקהאם ועונדת עגילי Amrapali בגאלת צדקה במלון טאג' מהאל בהשראת בוליווד, מומבאי, הודו, 10 אפריל 2016. GettyImages
החריזה נעשתה בהודו על-פי הזנה מיוחדת לקראת הביקור. קייט מידלטון בשמלת ערב בגאלת בוליווד במומביי/GettyImages
קייט מידלטון בביקור בבית מחסה לילדים חסרי בית המנוהל על ידי ארגון הצדקה Salaam Baalak, ניו דלהי, הודו, 11 אפריל 2016. GettyImages
גם התמחור נלקח בחשבון. שמלת מותג הבייסיק הבריטי גלאמרס בעלות 270 שקלים למפגש עם ילדי בית מחסה במומביי/GettyImages
קייט מידלטון מאכילה פיל צעיר בצפון-מזרח הודו, אפריל 2016. AP
שמלת טופשופ/AP

בחזרה לבריטניה

בכורות של סרטי בונד הפטריוטיים זוכים לנוכחות בני משפחת המלוכה. ובאירוע שכולו הצדעה לגיבור הבריטי, לובשים אופנה בריטית

ברמת הדיפלומטיה הפנים-ארצית, קייט דאגה ללבוש ירוק-יער, צבע המסמל את המסורת הגאלית הקתולית של אירלנד, לטקס יום סיינט פטריק, החג הנוצרי-אירי לזכרו של הקדוש הנוצרי פטריק הנחשב לקדוש המגן של אירלנד. או שמלת מעיל של ג'ונתן סונדרס, מעצב סקוטי, לביקור בסקוטלנד.

בדומה לכך, היא לבשה שמלת שטיח אדום של ג'ני פקהאם בבכורת לונדון של הסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד, "ספקטר". בכורות הבירה הבריטית של סרטי בונד הפטריוטיים זוכים לא פעם לנוכחות בני משפחת המלוכה. ובאירוע שכולו הצדעה לגיבור הבריטי הידוע, לובשים אופנה בריטית. בארוחת ערב בארמון בקינגהאם לכבוד נשיא סין, היא לבשה שמלת ערב אדומה שללא ספק שימחה את האורח הנכבד. אבל רעיון האופנה דיפלומטית מיושם בעיקר בביקורים בחו"ל.

אופנת בונד

קייט מידלטון לובשת ג'ני פקהאם בבכורת סרט ג'יימס בונד ה- 24 "ספקטר", רויאל אלברט הול, לונדון, 26 אוקטובר 2015. AP
אופנה פטריוטית. שמלת ערב בעיצוב ג'ני פקהאם לבכורת "ספקטר" בלונדון/AP

מחווה לסינים

קייט מידלטון לובשת שמלת ערב של ג'ני פקהאם בהתאמה אישית ועונדת נזר - "טיארת הפפירוס" - מאוסף התכשיטים המלכותי בארוחת ערב רשמית לכבוד נשיא סין, ארמון בקינגהאם, אוקטובר 15. GettyImages
צ'יינה רד. קייט בשמלת ערב אדומה בארוחת ערב לכבוד נשיא סין בארמון בקינגהאם/GettyImages

מעבירה מסר לאירלנד

קייט מידלטון – סיכום אופנה 2014. GettyImages
הרמוניה בירוק. קייט לובשת ירוק ביום פטריק הקדוש/GettyImages
קייט מידלטון לובשת ג'ונתן סונדרס בביקור בסקוטלנד, מאי 2014. Danny Lawson, GettyImages
מעיל המעצב הסקוטי ג'ונתן סונדרס בביקור בסקוטלנד/GettyImages, Danny Lawson
בנחיתה בסידני קייט נראתה בשמלה צהובה. יש להניח שהשמלה נבחרה כיוון שצהוב הוא אחד משני הצבעים הלאומיים של אוסטרליה

בסתיו 2012 ערכו וויליאם וקייט סיור בן תשעה ימים בדרום-מזרח אסיה. בארוחת ערב באיסטנה, מעונו הרשמי של נשיא סינגפור, קייט היממה בשמלת משי לבנה סגולה חובקת גוף של המעצב פראבל גורונג. הבחירה במעצב הצעיר, שנולד בסינגפור וגדל בנפאל (לפני שעבר ללמוד אופנה בניו-יורק), העידה לא רק על היכרות של הדוכסית עם אופנה עכשווית; היא כמובן גם שימחה את המארחים.

באביב 2014 נחתו וויליאם וקייט בסידני עם בנם ג'ורג', אז בן תשעה חודשים. ביציאה מן המטוס קייט נראתה בשמלה צהובה של רוקסנדה אילינצ'יץ, מעצבת סרבית המבוססת בלונדון. יש להניח שהשמלה נבחרה כיוון שצהוב הוא אחד משני הצבעים הלאומיים של המדינה (יחד עם ירוק) ולמרות שוויליאם אמר קודם על רעייתו שהיא "נראית כמו בננה", כמו שקייט גילתה.

דיפלומטיה אוסטרלית

קייט מידלטון לובשת רוקסנדה ואוחזת את הנסיך ג'ורג' בעת הגעה לסידני, אוסטרליה, 16 אפריל 2014. Chris Jackson, GettyImages
בשמלה צהובה, אחד משני הצבעים הרשמיים של אוסטרליה, בנחיתה בסידני/GettyImages, Chris Jackson

מזרח-אסיה שיק

קייט מידלטון לובשת שמלת פראבל גורונג בביקור באיסטנה (Istana), סינגפור, 11 ספטמבר 2011. Chris Jackson, GettyImages
שמלת משי של פרבל גורונג, מעצב נפאלי יליד סינגפור, בביקור בסינגפור/GettyImages, Chris Jackson
במסיבה גן בביתו של הקונסול הבריטי בלוס-אנג'לס, לבשה קייט שמלה ירוקה של המעצבת האמריקאית דיאן פון-פירסטנברג, כהבעת הערכה לאופנה אמריקאית

בקיץ 2011, מספר חודשים לאחר נישואיהם, ביקרו וויליאם וקייט בקנדה ובארצות-הברית. הסיור בן השבוע היה הראשון של בני הזוג מעבר לים. עם הנחיתה באוטוווה, לאחר החלפה במטוס אי-שם מעל האוקיינוס האטלנטי, היא הגיחה מן המטוס בשמלת תחרה כחולה של ארדם, מותג העל של המעצב הקנדי-לונדוני ארדם מורליוגולו. הקנדים ראו את הדוכסית מגיעה לארצם באופנה בעיצוב קנדי. בהמשך הביקור היא חבשה כובע אדום שקושט בעלה עץ המייפל ועקבי סירה אדומים - לוק שהיה מחווה ברורה לדגל הקנדי וכמובן שימח מאוד את המארחים וגם שמצלת מעיל עם סיכת דש בצורת עלה המייפל. קייט מידלטון מחייכת ומקסימה בכובע אדום עם עלה המייפל המוכר מהדגל הקנדי תשפיע לטובת המונרכיסטים בוויכוח המתמשך בקנדה בין המונרכיסטים ללאומנים. (מה גם שאדום התגלה כמחמיא לה במיוחד).

במסיבה לכבודם בגן ביתו של הקונסול הבריטי בלוס-אנג'לס במסגרת אותו ביקור, לבשה קייט שמלה ירוקה של המעצבת האמריקאית דיאן פון-פירסטנברג. הגוון השתלב מצוין עם הסביבה הבוטאנית, אבל הנקודה היתה ברורה, הדוכסית מעריכה אופנה אמריקאית ודואגת ליידע באלגנטיות את מארחיה.

מרימה לסטייל הקנדי

קייט מידלטון בעת טקס קבלת פנים ביום ה-1 של ביקור רשמי בקנדה, 30 יוני 2011. Samir Hussein, GettyImages
שמלת המעצב הקנדי ארדם ביום הראשון לביקור בקנדה/GettyImages, Samir Hussein
קייט מידלטון בשמלת מעיל אדומה של קתרין ווקר עוזבת את קנדה בדרכה לארצות הברית בעת ביקור רשמי בצפון אמריקה, יולי 2011. Chris Jackson, GettyImages
שמלת מעיל עם סיכת דש בצורת עלה המייפל המוכר מן הדגל הקנדי/GettyImages, Chris Jackson
קייט מידלטון בביקור רשמי בקנדה, 1 יולי 2011. Chris Jackson, GettyImages
כובע עלה מייפל בהתאמה אישית/GettyImages, Chris Jackson
קייט מידלטון בכובע פרח מייפל אדום (הוקרה לדגל הקנדי) בעת ביקור רשמי בקנדה, 1 יולי 2011. Chris Jackson, GettyImages
הכובע שהרס את הקנדים מקרוב/GettyImages, Chris Jackson
קייט מידלטון בעת קבלת פנים רשמית בגן מעונו הרשמי של הקונסול הבריטי בלוס אנג'לס, 8 יולי 2011. Chris Pizzello, GettyImages
שמלת המעצבת הכי אמריקאית דיאן פון פירסטנברג במסיבת גן בבית הקונסול הבריטי בלוס-אנג'לס/GettyImages, Chris Pizzello

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully