וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בג'ינס: דברים שלא ידעתם על הפריט האהוב עליכם

30.4.2016 / 10:24

הגיע הזמן שתכירו את ההיסטוריה של הפריט העל-זמני שמשרת אתכם בחוכמה ובסטייל. איך נוצר במקור השם ג'ינס? איזו דרך עברו המכנסיים מצרפת של המאה ה-19 דרך המלחים בצפון איטליה ועד לבוקרים במערב הפרוע בארה"ב? ומה תפקידו של הכיס הקטנטן?

פרסומת לג'ינס ליוויס/LEVI'S

בווידיאו: בנות וג'ינס 501 של ליווייס - סיפור אהבה

ג'ינס הוא פריט מלתחה אהוב, נאמן ועל-זמני, שמשמש אותנו בחוכמה ובסטייל למגוון של לוקים. אבל אי פעם תהיתם למה הג'ינס נקרא ג'ינס? מאיפה בכלל הגיעה המילה הזו? הנה שיעור היסטוריה קצרצר: הג'ינס הראשון נוצר בצרפת במאה ה-19, והחומר ממנו הוא עשוי, בד דנים השזור בצורה אלכסונית, קרוי על שם העיירה הצרפתית נים שם יוצר לראשונה. עם לעבור משיעור היסטוריה לשיעור בלשנות, אז המילה הצרפתית סרג' מתארת את העמידות והחוזק של הבד - שהיה קרוי במקור בצרפתית "סרז' דה-נימס" (Serge de Nîmes), כלומר, סרז' המגיע מנים. עם הזמן, התקצר הביטוי ל"דה-נים".

אז זה איך זה הגיע לכדי ג'ינס? לפני שאמריקה החלה להעמיד פנים שהיא זו שהמציאה את השם למכנס שהיה מזוהה עם הבוקרים בתקופת המערב הפרוע, זוגות המכנסיים הללו היו פופולריים למדי ברחבי אירופה, בעיקר בקרב מלחים שהגיעו מהעיר ג'נובה שבצפון איטליה. כאשר אלה היו מבקרים בצרפת, הם נהגו לנסוע לעיר נים כדי לרכוש סטוקים של הבד סרג', שהפך במהירות לכה פופולרי בקרבם עד שהוא החל להיקרא על שמם - ג'ינס, הכינוי הצרפתי לאותם מלחים איטלקים מג'נובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיעור בהיסטוריה בשילוב קורס בבלשנות. ג'ינסים לאישה ולגבר של נודי/מערכת וואלה!, צילום מסך
מקום למסטיקים? למטבעות? הוא נתפר שם במקור מתוך מטרה מסוימת, ולא מדובר בגחמה אופנתית

בד הסרג' היה עשוי באותה התקופה מתערובת של חומרים שונים ולא היה דומה כמעט כלל למכנסי הג'ינס שאנחנו לובשים היום. מה שיש אצלנו בארון הוא הגרסה האמריקאית שהפכה פופולרית לאחר שארצות הברית קיבלה את עצמאותה מהאימפריה הבריטית. לאחר מכן היא החלה, במקום לעסוק בסחר עם יצרנים אירופאים, להשתמש במטעי הכותנה המקומיים לטובת ייצור של גרסה לג'ינס משלה - והשמות דנים וג'ינס נשארו.

ודבר נוסף: אחד הדברים המאפיינים את המכנסיים הנהדרים האלה, מלבד הבד הייחודי, הוא אותו כיס זעיר ומסקרן שלא ברור מה תפקידו, אם בכלל יש לו כזה. מקום למסטיקים? מטבעות? מסתבר שהוא נתפר שם במקור מתוך מטרה מאוד מסוימת, ולא מדובר בסתם גחמה אופנתית.

הסיבה הפעם נעוצה דווקא בארצות הברית: הכיס נתפר במקום נגיש ובגודל שהיה מותאם במיוחד עבור השעונים של אותם בוקרים אמריקאים. אי שם במאה ה-19, בין המהפכה התעשייתית לביטול העבדות, נהגו הבוקרים ללבוש את שעוניהם על שרשראות תוך שהם מושמים בתוך הכיס הפנימי של המקטורן שלהם. על מנת שיישמרו טוב יותר, הגה יצרן הבגדים לוי שטראוס את הרעיון לתפור עבורם כיס מכנסיים בגודל מותאם. בהמשך היה שטראוס הראשון לייצר בארצות הברית את הג'ינס הכחול - תחת המותג "ליווייס'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיילי ג'נר בדגם הוודג'י המחטב של המותג הנוסטלגי ליווייס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוצר בין המהפכה התעשייתית לביטול העבדות. הכיס הקטן של הג'ינס/מערכת וואלה!, צילום מסך
סיפור בדקה: האם הג'ינס עומד להיעלם מהעולם?. מערכת וואלה!
בד הדנים יישאר איתנו לנצח, וימשיך לספק גרסאות עיצוביות חדשות. ג'ינס של נודי/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully