וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפח של אנה וינטור: צילום אופנה ב-90 אלף דולר

ליאת להב

24.5.2016 / 7:30

רגע שובב, משוחרר וטבעי של דוגמניות-על בחוף הים, שלכד צלם האופנה הגרמני פטר לינדברג, הפך לצילום יפהפה שנותר על רצפת חדר העריכה של ווג אי שם בשנת 1990. כעת אותה תמונה צפויה להימכר בסכום אסטרונומי. אז מה גרם בזמנו לעורכת המגזין לסרב לפרסם אותה?

מערכת וואלה!

מגישה: יעל לאור

"משהו בתחושת הנוחות של הבנות היה אוונגרדי לתקופה ההיא"

בית המכירות סותביס בניו יורק מקיים מכירה פומבית שתכלול צילומי אופנה איקוניים, וביניהם גם צילום יפהפה שאנה וינטור סירבה לפרסם. עורכת ווג ארה"ב והבוסית הבלתי מעורערת של תעשיית האופנה השאירה על רצפת חדר העריכה אי שם בשנת 1990 תמונה של שש דוגמניות-על, ביניהן לינדה אוונג'ליסטה וכריסטי טרלינגטון שנחשבו אז לכוכבות.

הבנות שהצטלמו בחוף הים בלוס אנג'לס, לבשו חולצות מכופתרות גבריות, ותועדו מצחקקות בשובבות אחת עם השנייה. הרגע הטבעי והמשוחרר שלכד הצלם פטר לינדברג נתפס בעיני וינטור כ"קז'ואלי מדי" בשביל מגזין כרומו נוצץ. "משהו בתחושת הנוחות של הדוגמניות היה נראה אוונגרדי לתקופה ההיא", מסבירה לעיתון טלגרף מנהלת מחלקת הצילום בסניף הלונדוני של בית המכירות. כעת, הצילום צפוי להימכר ב-90 אלף דולר. אגב, הנה אנקדוטה חמודה עם זווית ישראלית: לינדברג, שידוע באג'נדת השחרור הפמיניסטי שלו ובניסיון לשדר אווירה חופשית בצילומיו, היה זה שצילם בזמנו את מיכאלה ברקו לווג ב-1988 - השער הראשון אי פעם שבו הדוגמנית לבשה ג'ינס במגזין היי-פאשן.

לוס אנג'לס, 1990

צילום דוגמניות על חוף הים שנותר על רצפת חדר העריכה של ווג. פטר לינדברג, סריקה
צילום "קז'ואלי מדי" בשביל מגזין כרומו נוצץ/סריקה, פטר לינדברג

מיכאלה ברקו על שער ווג ארה"ב ב-1988

מיכאלה ברקו על שער ווג ארה"ב ב-1988. פטר לינדברג, סריקה
השער הראשון שבו דוגמנית לבשה ג'ינס במגזין היי-פאשן/סריקה, פטר לינדברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully