וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים להריח את זה: איך תבחרי את הניחוח הנכון בשבילך?

14.6.2016 / 9:32

גם אם אתן לא מודעות לכך, הריח אחראי להרבה אספקטים בחיים שלכן, בלי לשים לב הוא מניע אתכן כמעט בכל תחום, ההגדרות שלו משתנות ממקום למקום אבל הוא דומיננטי בכל תרבות בעולם. כדי לבחור את הניחוח המתאים כדאי לדעת עליו כמה דברים. כל הפרטים ממש כאן

אילוסטרציה. ShutterStock
הריחות שאנחנו אוהבים קשורים הרבה פעמים לחיי היומיום שלנו/ShutterStock

אם אתן נמצאות בחנות כדי לנסות בושם או קרם גוף שהתקבל נפלא על חברה ומופתעות עד כמה הוא מריח שונה עליכן כדאי שתסמכו על האף שלכן, ותרו והמשיכו לחפש את הניחוח שיעשה לכן את זה. ריחות מתקבלים אחרת על כל אחת מאתנו וזו רק עובדה אחת מעולם הניחוחות המופלא.

על אף שהריח הוא אחד מהאספקטים הוותיקים של האנושות הוא פוענח לגמרי רק בתחילת 1990 על ידי מדענים שגילו לראשונה את אופן הפעולה של קולטני הריח שבגופנו –תגלית שזכתה בפרס נובל. מאז העלילה מתפתלת ומתעבה ונוספים לה גילויים אספקטים מפתיעים.

כוח הניחוח

ריח הוא לא רק חוויה ביולוגית ופסיכולוגית הוא גם תופעה חברתית ותרבותית. כיום, ממצאי מחקרים מופיעים בעיתונים מבריקים ומגזינים אופנתיים נחשבים.

עולם הניחוחות בתעשיית היופי נעזר במחקרים ויוצר פיתוחים מרשימים על מנת להעשיר את הניחוח שמסביבנו ולאפשר לכל אחת למצוא את הריח שמתאים לה או אם תרצו - חופש הבחירה - כך מגדרים את זה ברשת ללין וזאת ההשראה ליצירת עולם הריחות שלהם.

מגוון המוצרים והניחוחות של ללין מעניקים לכל אחת אפשרות לצור חותם ריח אינדיבידואלי מיוחד לה, סוג של הצהרה אופנתית, נשית ואישית. וזה לידיעתכן לא פחות חשוב מלגלות את גזרת הג'ינס שמחמיאה לכן.

ואכן ריח הוא חלק בלתי נפרד מעולם האופנה, ולכן הוא גם משתנה בהתאם לטרנדים המתחלפים. אם תרצו אנלוגיה שיקית הרי שווניל או מאסק הם תווים קלאסיים שתמיד יהיו נשיים ומחמיאים בדיוק כמו השמלה השחורה הקטנה שכל פאשניסטה מחזיקה בארון.

ללין. יח"צ,
הניחוחות יוצרים זיכרונות עשירים וחזקים יותר/יח"צ

מסביב לעולם ב-80 ריחות ויותר

ניחוחות ומן הסתם גם ההעדפות לריחות, משתנים ממקום למקום. כך למשל אם קניתן מוצר שאתן מכירות ואוהבות במדינה אחרת, יתכן שהריח יהיה שונה מכיוון שאת הניחוח, גם של בשמים וותיקים וקלאסיים למשל, משנים לעתים קרובות כדי שיתאים לאזור המכירה. ומכיוון שלכל מקום לריח יש חוקים משלו, יתכן והריח המוכר ירגיש לכן שונה אם קניתן אותו למשל בריו או בשנחאי.

קחו את זה אישית
הריחות שאנחנו אוהבים קשורים הרבה פעמים לחיי היומיום שלנו - ניחוחות של מרכבי מזון, מאכלים, פרחים, עלים, אדמה, ניחוח האוויר ביום חם או דקה לפני הגשם או ריח של אדם אהוב. בטח שמתן לב כמה ריח יכול, בבהירות, להחזיר זיכרון ממקום מסוים, אירוע או דמות מהעבר.

הניחוחות יוצרים זיכרונות עשירים וחזקים יותר. אם אתן רוצות לשפר את יכולת הרחרחנות שלכן שימו לב לריחות של חיי היומיום.

קולטני הריח נמצאים בכל מקום בגוף לא רק באף - אתן יכולות להשתמש בתכשירים שונים מארסנל הטיפוח שלכן ולהיות בטוחות שאנשים יריחו אתכן עם כל תנועת גוף חיננית, לפעמים עוד לפני שנכנסתן לחדר.

לדברי רויטל לוי, בעלי ללין, מחקר שערכה לאחרונה הרשת מצא שללין עונה על העדפות הניחוח של מעל 90% מהנשים בישראל, כלומר שכמעט כל אחת שתיכנס לללין – תמצא את הניחוח האהוב שלה.

"אנחנו רואים שינויים במכירות ניחוח מסוים בהתאם לעונות השנה, בקיץ נמכרים הניחוחות הפרשים והקלילים יותר ובחורף הניחוחות המתוקים והכבדים יותר. אנחנו דוגלים באמירה של להיות עם ולהרגיש בלי, הכוונה שלקוחה יכולה לשים על עצמה כמה מוצרים שונים בניחוחות שונים זה מזה ועדיין ישתלבו בהרמוניה נפלאה אחד עם השני".

בללין למשל ישנו מגוון של מוצרי אמבט ורחצה, קרמים, בשמים ותכשירי אווירה לחלל מסביבכן - שמונה ניחוחות שמורכבים מתווים מגוונים. כל אחד מהם יוצר עבור כל אחת את הניחוח שלה בדרך שלה.

אילוסטרציה. ShutterStock
מסתבר שאנחנו נמשכים לבני הזוג שלנו בזכות ריח הגוף שלו/ShutterStock

סוד התו הנעלם

מחקרים רבים הוכיחו שאנחנו נמשכים לבני הזוג שלנו בזכות ריח הגוף שלו, הרבה לפני המראה החתיכי שלו או כמה אטרקטיבית רמת ההכנסה שלו - אלו מתגמדים נוכח האינטראקציה הכימית העזה בזכות הריח. אנשים אוהבים ריחות שונים ומגיבים באופן שונה לניחוחות, לפעמים בצורה דרסטית (קחו למשל ריח של גויאבה). כל זה בא לידי ביטוי גם בהעדפה של מוצר זה או אחר בתעשיית היופי והאסתטיקה.

אם תהיתן למה לעזאזל זה קורה? אז כדאי שתדעו שהסוד טמון במרכיבים.

אם מפרקים ניחוחות של מוצרים למרכיבים או לתווים, בשפה המקצועית, אפשר להבין למה דווקא ניחוח מסוים מועדף עלינו. ריח מכיל מספר רב של תווים - מרכיבים כמו יסמין, ורד, איריס, פריחת תפוז, ילנג, ענבר, פירות, תבלינים, מושק ועוד.

כשאתן נחשפות לניחוח מסוים חלק מהמרכיבים יהיו מוכרים לכן ממזונות, צמחים וכו אבל חלק יהיו חדשים ומפתיעים ויעוררו בכן תחושות חדשות מפתיעות ומושכות.

אילוסטרציה. ShutterStock
חותם ריח שמזוהה אתך תמיד יעניק תחושה טובה/ShutterStock

כדי להגדיל את אפשרויות הבחירה יצרו בללין שמונה ניחוחות מובילים, שכל אחד מהם מורכב מפירמידה של בסיס הריח, גוף ותו עליון. המורכבות הזו היא האחראית לכך שהריחות שנוצרו עשירים יותר ואיכותיים יותר, ולפרקטיות שבינכן כדאי לדעת שהם נשארים על הגוף לאורך זמן.

אין ספק שכל אחת יכולה למצוא את הניחוח שמתאים למי שהיא, לאופי, לדרך החיים שלה ולמה שהיא מעוניינת לשדר לסביבה. חותם ריח שמזוהה אתך תמיד יעניק תחושה טובה, כוח וביטחון.

תזרמו לאן שהריח לוקח אתכן
בהקשר הזה כדאי לזכור שנאמנות היא תכונה חיובית וכך גם עקביות, אבל שתיהן לא ממש רלוונטיות בבחירת ניחוח והעדפות אישיות בהחלט יכולות להשתנות עם הזמן - בהתאם לעונות השנה, לתקופה בה נמצאים בחיים, גיל, מצב רוח ועוד הרבה – לכן כשמחפשים תכשיר טיפוח ריחני כדאי לשמור על ראש פתוח ולהתחיל מהתחלה, היינו להריח ולהרגיש ולבחור.

אגב, בהחלט אפשר להחזיק ביותר מניחוח אחד על שולחן האיפור ולהשתמש לפי הזמן, האירוע או המצב רוח. אתן יכולות להפיץ סביבכן ענן של ריח מוכר המאפיין אתכן אבל אתן גם יכולות להפתיע את כולם ובגדול.

לרכישת מוצרים ופרטים נוספים לחצי כאן

כתבה פרסומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully