וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברבי הז לפט דה בילדינג, אז למה כולן נועלות נעלי בלרינה?

תמר מרקוביץ'

24.6.2016 / 8:30

אחרי מסורת ארוכת שנים של נשיות אצילית ורבת חן, התפתחה האישה של העשורים החדשים - חזקה, מלאה בחוכמת רחוב, לא פרייארית. אז כיצד ביססו את מעמדן הנחשק נעלי הבלרינה העדינות בתקופה שכולה נשיות קשוחה ונטולת פילטרים? מסתבר שבכל אישה מסתתרת צרפתייה קלאסית קטנה

יוטיוב

בווידיאו: איך לקשור נכון את נעלי הבלרינה הקלאסיות?

העולם מלא בסתירות פנימיות קטנות, ועולם האופנה הוא בכלל מלך האוקסימורונים. איך נסביר את העובדה שדווקא בעידן המלכות של האליטות החדשות מוצא עצמו פריט האופנה העדין מכולם במעמד הזהב השקול ללחם והחמאה של הארון? כיצד ביססו את מעמדן נעלי הבלרינה בתקופה שכולה נשיות אותנטית וקשוחה?

הרבה יותר משזו שאלה על נעליים זו שאלה על אופנה. מסורת רבת שנים של יופי נשי אצילי ורב חן לעומת האישה של העשורים החדשים - חזקה, מלאה בחוכמת רחוב, לא פרייארית. אז איפה אנחנו עומדים ב-2016? ואם העולם שייך לביונסה ולקרדשיאן, ואם אפילו טיילור סוויפט זנחה לאנחות את מראה הילדה היפה מהדרום, איך זה שיש כל כך הרבה מותגים (יחסית!) שמוקדשים לנעלי בלרינה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם מלך הסטילטו, המעצב כריסטיאן לובוטן, הלך על נעלי בלרינה. קמפיין הניוד המשגע לקיץ 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך
העולם שייך לביונסה ולקרדשיאן, ואפילו טיילור סוויפט זנחה לאנחות את מראה הילדה היפה מהדרום

לפני כמה שנים לימדתי סטודנטים בקורס סטיילינג, כשלהפקת האופנה המסכמת של הקורס שלהם הם נדרשו להביא קונספט חזק. אחת ההצעות המעניינות שהוגשה - והייתי מתה לראות מיושמת על ידי הצוות הנכון (לתשומת לב הקורא סטיבן מייזל) - היא "מלחמת הברבי בבראץ". אתם יודעים, ברבי - מלכת שנות החמישים, דיור והניו-לוק, לעומת הבראץ - הפרחה עם הראש הגדול של תחילת האלפיים. מאז הבראץ איבדה מכוחה, גם קים קרדישיאן בוחרת במונוכרומט וסקסי מהסוג הצרפתי ולא האיטלקי דווקא, אבל דבר אחד ברור - ברבי הז לפט דה בילדינג.

או שלא? יכול להיות שמחוץ למגזיני האופנה וחשבונות האינסטגרם הבוערים של אייקונות האופנה חובבות הסניקרס, נעלי הבלרינה רק צוברות כוח? האם העם דורש קלאסיקה, ברגליו ובארנקו? רק בישראל הקטנטונת יש שלושה מותגים שונים שמבוססים על הפריט הזה בדיוק, שלא לדבר על ההיצע ברשתות האופנה וההנעלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נעלי בלרינה וקונברס. פינטרסט, צילום מסך
עולם האופנה הוא מלך האוקסימורונים. נעלי בלט VS קונברס/צילום מסך, פינטרסט
"אישה יכולה לרצות לעתים מראה קשוח ואדג'י, אבל תמיד תרצה להיות גם קלאסית, וברוב המקרים זה יהיה דגם בלרינה כזה או אחר"

שרי מלמוד, מנכ"לית ובעלים של מרשה בלרינה, היזמית שהביאה את דוכני הנעליים לקניוני ישראל, מנסה להסביר את הסוגיה: "בכל אישה מסתתרת צרפתיה קלאסית קטנה, ונעלי הבלרינה מתאימות לכל אישה ונערה. היות מדובר בבסט-סלר הצרפתי הקלאסי, עוצבו הדוכנים כשוק פירות וירקות השואבים השראתם מהשווקים העירוניים של פריז ונותנים את תחושת הסטייל והנגישות. המחיר של הנעליים, רק 99 שקלים, מאפשר לנשים רבות לקנות זוג נעלי בלרינה מדי שבוע-שבועיים, וכך להתאים את הנעליים לאאוטפיט או לגוונים הטרנדיים של כל עונה".

אבל האם בעידן ההיפ-הופ והסטריט יש עדיין מקום לדוכנים המוקדשים לנעלי בלרינה? הסגנון הזה פחות משתלב היום עם זרם האופנה המרכזי שאליו מכוונת המדיה - אופנה קשוחה, אדג'ית. להפך. "אשה יכולה להיות אדג'ית, יכולה לרצות להיות היפ הופ לעתים או סטריטית ברגעים אחרים, יכולה לעלות על עקב, יכולה לרצות מראה קשוח אבל תמיד תרצה להיות גם קלאסית ולנעול גם זוג קלאסי שברוב המקרים יהיה בלרינה", מוסיפה מלמוד. "לרוב הנשים יש בארון מספר זוגות של נעלי בלרינה, אחד שחור ואחרים בצבעים. זה נכון לישראל ונכון לארצות רבות ולערים מהם יוצאים הטרנדים האופנתיים - פריז, ברצלונה, מילאנו. לא משנה מהי האופנה העכשווית, מספר חנויות הבלרינות והחנויות המחזיקות נעלי בלרינה גדול וגדל. נשות העם אוהבות בלרינות. בכל הגילאים. מקטנה ועד גדולה, מנכדה ועד סבתא".

נעליים של מרשה בלרינה לקיץ 2016. דנה וקסלר,
האם העם דורש קלאסיקה, ברגליו ובארנקו? נעליים של מרשה בלרינה/דנה וקסלר
כשאת יוצאת לקרוע את העיר מגיע השלב שהעקבים גדולים עלייך נפשית, וממילא לאף אחד כבר לא אכפת מה את נועלת

רשת באטרפליי הלונדונית מיתגה את עצמה מראש כמגה קולית, כמיטב המסורת של המקום ממנו הגיעה, כאשר התייחסה לנעלי הבלרינה בתור נעלי אפטר פארטי לרקדניות האמיתיות של העיר - אלו החורשות את מיטב הקלאבים. המותג באטרפליי, הנמכר גם באתר שוסטר, נולד בזכות התערבות בין ארבעה גברים. בערב אחד של שכרות התערבו אם יצליחו ללכת על עקבים אחרי לילה כזה. אחרי שהרגישו על בשרם את הקושי והסבל של עקבים, החליטו ליצור נעל בלרינה נוחה, שטוחה ומתקפלת. הרעיון ברור: כשאת יוצאת לקרוע את העיר מגיע השלב שהעקבים גדולים עלייך נפשית, וממילא לאף אחד כבר לא אכפת מה את נועלת, שלפי את נעלי הבלרינה המקופלות מהקלאץ' האופנתי שלך ותגאלי את עצמך מיסורייך.

יותר מזה - אם במקרה לא ישנת בבית הלילה, מצעד הבושה של מחר בבוקר בטוח ייראה יותר קולי בנעלי בלרינה. כן, לא בדיוק אגם הברבורים אבל חייבים להודות שדווקא יש מידה רבה של היגיון אופנתי בקונספט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נשות העם אוהבות בלרינות. מנכדה ועד סבתא". קולקציית השת"פ של ויקטוריה ואלברט למותג נעלי קלארקס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אם במקרה לא ישנת בבית הלילה, מצעד הבושה של מחר בבוקר בטוח ייראה יותר קולי בנעלי בלרינה מאשר בעקבים

דווקא אגדות האישיות המחוספסת מצאו חסד אופנתי בפריט המלאכי. איימי וויינהאוס המנוחה, על סגנונה האישיותי האוונגרדי, הרבתה לבחור בנעלי בובה שטוחות - בחירה אופנתית משובחת במכלול הסטייל המיוחד שלה. מי שהפתיע העונה ושלף מחדש את נעלי הבלרינה המושלמות בתבל כנראה הוא דווקא מלך הסטילטו - כריסטיאן לובוטן. מעצב העל הצרפתי השיק קמפיין חדש ובו הוא מציע נעלי בלרינה בצבע ניוד, לכל גוון עור אפשרי.

נעלי הבלרינה של לובוטן הן הגרסה הסקסית - מחודדות בקצה, חושפות כהרגלו מעט מקצות האצבעות, ומאריכות את הרגל. לצורך השלמת האפקט הזה הוא מציע 50 גוונים של ניוד, או לפחות חמישה, לכל גווני העור, כמו מייקאפ. יש להניח, או לקוות, שבקרוב ניחשף לשלל גרסאות של הוורסיה הסקסית של הבלרינה לצד הגרסה המעוגלת גם בדוכני הבלרינות הקרובים לביתכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי הבלרינה של לובוטן. הגרסה הסקסית-מחודדת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי אפטר פארטי לרקדניות האמיתיות של העיר - אלו החורשות את מיטב הקלאבים. נעלי באטרפליי לונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך
נעלי פריטי בלרינס, אביב/קיץ 2016. ניר יפה, עיבוד תמונה
נעליים של פריטי בלרינס לקיץ 2016/עיבוד תמונה, ניר יפה
נעליים של מרשה בלרינה לקיץ 2016. דנה וקסלר,
נעליים של מרשה בלרינה/דנה וקסלר
נעלי בלרינה וקונברס. פינטרסט, צילום מסך
האישה של 2016 מעדיפה את השילוב/צילום מסך, פינטרסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully