וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפיאה שומנים ושרדה כדי לספר: כל מה שצריך לדעת על השיטה

23.8.2016 / 7:54

איך מריה קארי רזתה? איך קים קרדשיאן הצטמצמה? איך ביונסה התחטבה? איך יכול להיות שבעולם רווי הידע והטכנולוגיה שבו אנחנו מזיעים, עדיין לא הומצא פטנט קסם לירידה במשקל? תעלומה. אבל את רקמות ותאי השומן שלכן יש דרך קונבנציונלית להקפיא ולפרק. דיווח מהשטח

יח"צ - חד פעמי

בווידיאו: דוגמנית מבוגרת, דוגמנית שחורה ודוגמנית למידות גדולות בקמפיין משותף לבגדי הים. תאהבו את עצמכן.

לא פעם תהיתי, באופן טבעי במסגרת היותי אישה, איך יכול להיות שעדיין לא הומצא פטנט קסם למושג הרזיה. בלי דיאטה, סבל, הליכים פולשניים וספורט עד צאת הנשמה. איזשהו קיצור דרך קליל בעולם רווי הידע והטכנולוגיה שבו אנחנו מזיעים. ומעבר לכך, נניח שאני עושה ספורט, אוכלת באופן מאוזן ובעלת משקל תקין, ועדיין - שני הקילוגרמים היחידים שמעיקים עליי הם במקרה בבטן. מישהו הבטיח לי שאם ארד שני קילו הם יהיו בהכרח משם ולא מהישבן שדווקא בא לי שיגדל בהתאמה? כי סתם רזון כללי במתכונת קולבית כבר מזמן לא מעניין. אותי בכל אופן. רוצה להיראות טוב. פרופרציות של 90-60-90 - כן. מקל - לא. ולא רק אני. רוב האנשים, גברים ונשים כאחד, היו רוצים יום אחד להתעורר בבוקר עם שיפור קטן אך משמעותי במראה החיצוני. עצוב? רדוד? משעמם? אבל זו המציאות. אז מה עושים? מקפיאים.

הרעיון המדעי שמאחורי הקפאת שומן מבוסס על העובדה שתאי השומן התת-עוריים נוטים להתפרק כאשר הם נחשפים לקור, מאחר והם רגישים יותר לקור משאר רקמות הגוף. לכן, אלו ייהרסו די בקלות תחת קור הדרגתי ובאופן סלקטיבי, ולעומתם הרקמות הרגילות (כלי דם, עור, עצבים או שרירים) אינן מגיבות לקירור באותה מידה וכך לא נפגעות במהלך הטיפול.

אילוסטרציה של הקפאת שומנים. ShutterStock
מישהו הבטיח לי שאם ארד שני קילו הם יהיו בהכרח מהבטן ולא מהישבן? הפתרון: מקפיאים/ShutterStock

על פי דוקטור גוגל, הסיפור שמאחורי התגלית המדעית הזאת הם זוג רופאי ילדים ששמו לב לכך שילדים הנוהגים ללקק שלגוני קרח מאבדים מסה שומנית מסביב לפה וללחיים. ויש גם גיבוי קליני לעניין - במחקרו של ד"ר פררו האמריקאי מ-2012, בו פרוספקטיבית 50 מטופלים בממוצע טווח גילאים של 41-46 שנים, עם ממוצע BMI 25.35, כלומר מטופלים לא שמנים אלא סביב ממוצע הגבול העליון של הנורמה (הגברית). הטיפול בהם כלל הקפאת תאי שומן במינוס חמש מעלות (כך בתחילת הטיפול ולאחר מכן הורידו את המעלות).

בתוצאות המחקר נמצאו הממוצעים הבאים: ירידה בהיקף הבטן כ-6.86 ס"מ, באזור הירכיים נמדדו 5.78 ס"מ פחות ו-5 ס"מ בעכוזים. כל מטופל הזדקק למספר טיפולים שונה ולכן הממוצע במחקר נע בין 3-4 טיפולים לכל מטופל. במחקר אחר שנערך ב-2014 על ידי ד"ר סאסקי נבדקו 112 מטופלים בממוצע גילאים של 55.8 שנים, עם ממוצע BMI- 24.7. המעקב אחריהם במהלך שמונת החודשים לאחר טיפול אחד מצא ירידה של 19.6% בעובי רקמות השומן.

כדי להיות בטוחה שאני מגיעה לידיים הנכונות, ערכתי תחקיר קטן משלי שבסופו קבעתי פגישה אצל ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ומדריך בינלאומי להמסת שומן. המון המלצות בלתי תלויות שכנעו אותי שהוא האחד. במכשיר הקולטק החדש שנחת בארץ לפני פחות מחצי שנה (רגע אחרי שדווח באתר הרכילות הבינלאומי Rader שמריה קארי ירדה 20 ק"ג באמצעותו במקביל לדיאטה) יש שתי ידיות טיפול. משמע - קיצור הזמן בחצי. וכטיפול שאפשר לעשות בהפסקת צהריים וישר לחזור לעבודה - מדובר בשעה במקום בשעתיים. יתרון זה משמעותי משום שמרבית אזורי הטיפול הם כפולים (מותניים, רגליים, זרועות).

ביונסה בחופשה בהוואי, יוני 16. אינסטגרם, אתר רשמי
סתם רזון כללי במתכונת קולבית כבר מזמן לא מעניין אף אחד. ביונסה בחופשה בהוואי בחודש שעבר/אתר רשמי, אינסטגרם

אז איך זה עובד? ע"פ ד"ר גלזינגר, הטיפול מתבסס על עיקרון של פגיעה ברקמות שומן ותאי שומן באמצעות שינוי טמפרטורה, הגורמת לפירוק התאים. פינוי שרידי תאי השומן המפורקים נעשה בתהליך ביולוגי טבעי ומופרש החוצה מהגוף דרך מערכות הלימפה והדם בתוך כ-6 שבועות. חשוב מאוד שהרופא המטפל יידע לעשות אבחנה בין עודפי עור לעודפי שומן (של לפחות ארבעה ס"מ), שכן ישנה שכבת שומן בסיסית שנחוצה לגוף. בסתר ליבי ייחלתי לשמוע שאין לי מספיק שומן בשביל ההליך אבל התשובה הכנה שקיבלתי, לאחר סקירה ידנית של המתניים הסוררים שלי, הייתה "כן, זה בדיוק מיועד לאזורים עם מצבורי שומן תת-עורי כמו בטן, ירכיים, ידיים, גב עליון או תחתון כמו אצלך". אאוץ'.

התהליך עצמו מתחיל במדידות ה"לפני" שכוללות שקילה, מדידת היקפים וצילומים מכמה זוויות. לאחר מכן מורחים ג'ל מבודד על האזור הנבחר, מצמידים מטלית בד ייעודית לשכבת בידוד נוספת ונשכבים על מיטת הטיפולים. ד"ר גלזינגר מצמיד את שתי זרועות המכשיר למותניים ומפעיל את המערכת שנצמדת בוואקום ומתחילה לקרר את האזור בהדרגתיות. קצת לא נעים אבל גם לא כואב, ותוך חמש דקות הקירור יוצר אפקט הרדמה לאזור כך שלא מרגישים כלום.

קים קרדשיאן. ספלאש
קים קרדשיאן העסיסית במתכונת המצומצמת החדשה, השבוע במקסיקו/ספלאש

על פי ד"ר גלזינגר, כדי להשיג תוצאה מיטבית ייתכן שיידרש יותר מטיפול אחד באותו האזור והדבר תלוי בהרכב חומצות השומן, המשתנה מאדם לאדם. הטיפול עצמו אורך כשעה, בשכיבה על הבטן במקרה של מותניים אחוריים כמו אצלי בתוספת כמה דקות של מסאז' להרגעה בסופו. את הזמן אפשר לנצל לעבודה על הלפטופ או להעבירו בצפייה בטלוויזיה. מיד לאחר הטיפול ישנה אדמומיות באזור שחולפת לאחר שבוע בערך, אבל מבחינת התחושה אפשר לחזור לעבודה או לכל פעילות אחרת.

אחרי טיפול אחד, 90 יום ושתי ביקורות - תמונת המצב מצביעה על 3 ס"מ פחות באזור. "רוצה עוד!" אני מודיעה לרופא, שהפעם שולח אותי לדרכי בתואנה ש"כבר אין מה להוציא וזה מסוכן". "אז אולי בבטן?" אני מנסה. "זה עור עודף" הוא מחייך. היידה, הביתה.

מחיר: 4,800 לטיפול ראשון, 3,600 לטיפול שני.
לתיאום בדיקת ייעוץ והתאמה: ד"ר רונן גלזינגר, מרפאת רמת גן, טלפון: 03-6090339. מרפאת באר שבע, טלפון: 08-6231073.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully