וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישארו עמנו: טרנדים משנות ה-90 שאנחנו רוצים כאן לתמיד

וואלה! NEWS בשיתוף רנואר

5.9.2016 / 14:05

הניינטיז חלפו בלי שוב, אבל למרבה השמחה, לא מעט מהטרנדים של העשור ההוא נראים גם היום יותר ויותר, כולל כמה מוצלחים ובלתי נשכחים. החל מהלבשה תחתונה ספורטיבית-סקסית ועד מגפוני צבא נוחים להפליא - הנה כל מה שאהבנו בשנות התשעים

מכנסי דגמ"ח

להקת הבנות אול סיינטס - all saints, שנת 1997. GettyImages
הובילו את הטרנד. רביעיית אול סיינטס/GettyImages
גוון סטפני באירוע קידום מודעות למחקר איידס, מלון גרנד הוטל, לאס וגאס, דצמבר 2001. GettyImages
עיצוב נוח, פרקטי ועמיד. גוון סטפני והדגמ"ח שלה/GettyImages

מגמת האנדרוגיניות היא אחת הבולטות והזכורות בשנות ה-90. בישום, ביגוד, סידורי שיער - היו לא פעם זהים עבור נשים וגברים. לקורט קוביין היה קארה נהדר, קייט מוס לבשה ג'ינס בויפרנד וכולם הריחו מ-ck one. כחלק מהטשטוש המכוון, ואותו זמן ממש מרגש וחדשני, בנות לבשו מכנסי דגמ"ח.

העיצוב הצבאי שנועד כמובן לגברים, התגלה כנוח, פרקטי ועמיד. הגזרה הרחבה, ריבוי הכיסים, הבד הקשיח - כולם השלימו דגם שגילה אמת פשוטה - אופנת גברים נוחה יותר. גוון סטפני וארבע בנות הגירלז-גרופ אול סיינטס היו השראה מצוינת. הן לבשו דגמ"חים מכל מיני סוגים דרך קבע והוכיחו שהסגנון סקסי ביותר, במיוחד עם קרופ-טופ או גופיית כתפיות ספגטי. בדרך-כלל בנות לבשו את הדגמ"חים שלהן עם סניקרס, אבל גם נעלי אצבע או סירה שטוחות, השלימו מראה שקשה לא להתגעגע אליו.

הלבשה תחתונה ספורטיבית-סקסית

קייט מוס ומארק וולברג בקמפיין הלבשה תחתונה של קלווין קליין, 1992.
תחתונים כותנה לבנה התגלו כסקסיים. קייט מוס ומארק וולברג בקמפיין קלווין קליין, 1992
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריסטי טרלינגטון בקמפיין קלווין, 1997/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכולנו יש סטים תואמים מתחרה צרפתית עדינה שרכשנו בהרבה כסף כי היינו חייבות אותם אצלנו במגירת הלנז'רי ויהי מה. בלבן צחור, שחור פתייני או אדום עז, הם מאז ומתמיד היו מפתח לתחושה נשית ואווירה רומנטית ואיש לא חלק על כך. אבל בשנות ה-90 צץ לו טרנד הלבשה תחתונה שהפך את האמת האוניברסלית על לנז'רי תחרה ללא ממש מדויקת.

דוגמניות יפהפיות כמו כריסטי טרלינגטון נראו בשלטי חוצות ובעמודי מגזיני אופנה בתחתונים וגוזיות מכותנה לבנה, לעתים בגזרות אף לא ממש מזעריות. קייט מוס בת ה-17 ומארק וולברג הסעירו את דמיוננו בקמפיינים בלתי נשכחים ולמרות התפיסה הקדומה כי תחתוני כותנה לבנה, ובוודאי אלו עם שולי הגומי, הם נראו נהדר. הסתבר שאפשר ללבוש תחתוני בנים ולהיראות חמוד למדי. ולא רק זאת, גם ליהנות מכל יתרונותיה של הלבשה תחתונה מכותנה. אז היצע תחתוני סבתא, בוקסר, כיסוי מלא, או איך שלא קראו להם, התרחב, כמו גם גוזיות וחזיות נטולות ברזלים ודיטיילים מסורתיים. פתאום היה נוח להפליא מתחת לבגדים.

חצאיות מיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם רצו חצאית מיני כמו של שר הורוביץ. "קלולס", 1995/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא בטוח שהיא טרנד, כי היא מעולם לא הלכה לשום מקום והיא משמשת נאמנה כבר עשורים נשים וילדות כאחת. במקומות מסוימים חצאית מיני היא חלק מתלבושת בית-ספר אחידה.

ב"קלולס" (1995), אחד מסרטי הנעורים הבלתי נשכחים של שנות ה-90 ואחד המצליחים של כל הזמנים, הגיבורה הפאשניסטה שר הורוביץ (אלישיה סילברסטון), לובשת חצאית שהייתה לאיקונית, השפיעה על דור שלם של נערות, וכמובן הובילה לשיבה סוחפת של הסגנון. ואהבנו כל רגע. עם מגפי ברך, מגפונים צבאיים או נעלי בובה, חצאית המיני תמיד התגלתה כמחמיאה.

רנואר. אלון שפרנסקי, מערכת וואלה!
מעולם לא הלכה לשום מקום. חצאית מיני/מערכת וואלה!, אלון שפרנסקי

חולצות פלנל משובצות

קורט קוביין מנירוונה בהופעה בחנות התקליטים Beehive Records ביום יציאת האלבום 'Nevermind', 24 ספטמבר 1991. ספלאש
קורט קוביין בהופעה ביום יציאת האלבום Nevermind/ספלאש

אקסל רוז והמשובצת שלו ב- Don't Cry של Guns & Roses

על קורט קוביין ןאקסל רוז היא נראתה נפלא. ומי לא רצה להיראות כמו שני החתיכים ההורסים האלו? היום כמו אז, חולצת הפלנל המשובצת היא אחד מפריטי הביגוד השימושיים והנוחים ביותר.

היא הדבר הנכון ללבוש ביום ובערב, עם נעלי עקב או סניקרס, עם חצאית או עם ג'ינס, עם טי שירט למטה או קשורה על המותניים. היא אף פעם לא מאכזבת. קשה להיכשל איתה. ומעל הכל, היא סמל מובהק של אופנת יוניסקס. דגל השוויון האופנתי אשר הונף בגאון באופן תקדימי בשנות ה-90.

ד"ר מרטנס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצו את הקווים למיינסטרים. ד"ר מרטנס/מערכת וואלה!, צילום מסך
פרנסס בין קוביין, בתם של קורט קוביין וקורטני לאב, בנעלי ד"ר מרטנס, לוס אנג'לס, 5 אפריל 2014. splash
ילדת שנות ה-90. פרנסס בין קוביין והד"ר מרטנס שלה/splash

מגפוני הצבא הייחודיים של ד"ר מרטנס שהיו פופולריים שנים בסצנות הפאנק והרוק הבריטית ובקרב תתי-תרבויות נוער שונות בעולם המערבי בכלל, חצו את הקווים בתחילת שנות ה-90 לאופנת המיינסטרים.

במקביל להפיכתם פופולריים כפריט אופנתי המזוהה עם סצנת הגראנג' הפורחת אז בזכות חברי הלהקות פרל ג'אם ונירוואנה, הם נראו גם במגזיני אופנה, בבתי-ספר ובמועדונים. פתאום מגפונים עם לוק צבאי כבר לא נקשרו לתרבות שוליים שנויה במחלוקת.

העיצוב הפשוט והבלתי מתחכם כבש צעירים באשר הם. אפילו דוגמניות נראו איתם בקביעות בשעות אוף-דיוטי. בסביבות 10 מיליון זוגות נעליים בשנה יוצרו בשנה וכולם נחטפו. גם היום הן מצאו את דרכם למגירות הנעליים של מי שנולדו בעשור ההוא. פרנסס בין קוביין, בתם של קורט קוביין וקורטני לאב, למשל. מעל הכל, הם היו נוחים. הכי נוחים בעולם.

נושא משותף לכולם: רנואר, ג'ינסים 2016. אלון שפרנסקי, מערכת וואלה! NEWS
שיק ניינטיזי מינימליסטי וגרסת הד"ר מרטינס של רנואר/מערכת וואלה! NEWS, אלון שפרנסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully