קסטרו רוכשת עד 50% מקבוצת הודי'ס לפי 356.4 מ' ש'

העסקה כוללת את רשת אופנת הבייסיק הודי'ס, רשת האביזרים טופ טן, רשת משקפי השמש קרולינה למקה ורשת האביזרים אקססוריז

יוסי גביזון (מימין) ואתי וגבי ריטר / צילום: שוקה כהן
יוסי גביזון (מימין) ואתי וגבי ריטר / צילום: שוקה כהן

עכשיו זה סופי: קבוצת קסטרו  חתמה על הסכם לרכישת מחצית ממניות קבוצת הודי'ס לפי שווי של 356.4 מיליון שקל. מדובר במכפיל של 5.4 על הEbitda של הודי'ס לשנת 2015. קסטרו חתמה על הסכם לרכישת 26.4% מקבוצת הודי'ס וקיבלה אופציה להגדיל האחזקה ל-50%.

העסקה כוללת את פעילות רשת אופנת הבייסיק הודיס, רשת האביזרים טופ טן, רשת משקפי השמש קרולינה למקה ורשת האביזרים הבינלאומית אקססוריז.

קסטרו תשלם 75 מיליון שקל עבור המניות ובמקביל תקצה למוכרים מניות בקסטרו. אשתקד הרווח התפעולי של קבוצת הודי'ס היה 48 מיליון שקל, והרווח הנקי היה 34.6 מיליון שקל. 

העסקה הנוכחית מגיעה כ-3 שנים לאחר שקסטרו נסוגה ממשא-ומתן לרכישת מחצית ממניות אותה קבוצה לפי שווי של 100 מיליון שקל. השווי כעת הוא פי שלושה, אולם גם פעילות הקבוצה התרחבה מאז, כאשר נוספו לה הרשתות אורבניקה ואקססוריז, ופעילות קרולינה למקה התרחבה משמעותית.

למעשה זוהי עסקת הרכישה הראשונה של קסטרו בתולדותיה, שהתבססה עד היום על התפתחות אורגנית בלבד, לבד מפתיחה בשותפות (50%) של הרשת המוזלת לתכשיטים DIVA עם בעלת המותג, החברה האנגלית DCK Concession. אלא שפעילות זו לא צלחה, והצדדים סגרו את הרשת בישראל לאחר כ-6 שנות פעילות.

קסטרו חיפשה בעבר מנועי צמיחה בחו"ל ופתחה רשת חנויות למותג קסטרו באירופה ובמזרח אסיה, אך כמו מותגים ישראלים אחרים שניסו את מזלם בחו"ל, גם קסטרו נאלצה בסוף שנת 2011 לסגור את הפעילות, שצברה לה הפסדים של עשרות מיליוני שקלים. 

קבוצת הודי'ס החלה את דרכה בישראל לאחר שרכשה את רשת הודי'ס, שמנתה אז 7 סניפים והייתה על סף קריסה. יוסי גביזון, העומד בראש הקבוצה, החליט לפתח את הרשת בארץ ושכר כמנכ"ל את ניצן ישראלי, מנהל לשעבר בקבוצת פוקס.

הם עיצבו מחדש את החנויות, שיפרו את הקולקציות ושכרו את הדוגמנית בר רפאלי כפרזנטורית. רפאלי סייעה לבניית המותג, ומאז מותג הבייסיק קיבל לגיטימיות בשוק המקומי ועלה במכירות. 

במקביל, גביזון פיתח את רשת טופ טן, שנשענה על יכולות הייצור של השותפים בסין, וגם ניהולה השוטף הופקד בידי ישראלי. 

בתחילת 2011 הקימו השותפים את קרולינה למקה, רשת לדוכני משקפי שמש שבהמשך החלה למכור גם משקפי ראייה. הרשת נקראה על שם בת זוגו של גביזון, שם שהעניק לה ניחוח של חו"ל. כיום מונה הרשת 68 סניפים. אסטרטגיית השיווק של המותג כוללת מחירים נמוכים, שכירת בר רפאלי כפרזנטורית תמורת 4.6% מהמניות, ופרסום רחב היקף. 

גביזון טוען כי מחזור המכירות של שלוש הרשתות מגיע ל-570 מיליון שקל ללא מע"מ, וכי שלושתן הרוויחו קרוב ל-70 מיליון שקל EBITDA. נתונים אלה אינם כוללים את רשת אורבניקה, שבקיץ 2015 נחנך סניף ראשון שלה בסינמה סיטי בראשון-לציון. הרשת מונה היום חמישה סניפים, וקצב המכירות השנתי שלה עומד על 180-200 מיליון שקל בשנה. 

קבוצת הודיס
 קבוצת הודיס