וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראה האיפור לאביב הקרוב, חלק 1: כשקארין רויטפלד פגשה את קייט מוס

5.10.2016 / 11:34

תצוגות אביב 2017 לקראת סיום, וכבר ניתן להבחין במגמות המובילות. בעונה החמה הבאה כולנו נתאפר כמו הדוגמניות שאותן איפרו מאפרי מאק. המאפרת הדס בינור, שליחת החברה מישראל, מספרת מהבקסטייג' של תצוגת אלברטה פראטי במילאנו איך נראית המשימה החשובה מהזווית שלה

אתר רשמי

בווידיאו: תצוגת אלברטה פראטי בשבוע האופנה של מילאנו.

הריסים עוגלו אך נותרו בצבע ומרקם הטבעי ולא נמשחו במסקרה. השפתיים הוספגו ב-Lip Conditioner נטול צבע

כמדי עונה, גם הפעם לקראת אביב 2017, חלשו אמני האיפור של חברת מאק על אחורי הקלעים של תצוגות שבוע האופנה בניו יורק, לונדון, מילאנו ופריז. בביגוד שחור וצמיד עור שחור עם פרינט של שם החברה בלבן, הם עבדו בשקדנות על איפור הדוגמניות בהתאם למראה שנקבע מראש על-ידי מאפר מאק בכיר בתיאום עם בית האופנה. מלבד תצוגות בתי אופנה שיש להם ליין איפור משלהם, חברת מאק אחראית על האיפור בכל התצוגות. המראות המסונכרנים כמובן עם הקולקציה המוצגת, הם הבסיס הקונספטואלי לטרנדים של העונה החדשה באיפור. שתיים מתצוגות שבוע האופנה של מילאנו מגלמות את הוורסטיליות העשויה להתקיים באיפור בעונה אחת - תצוגת אלברטה פראטי ותצוגת מוסקינו.

תצוגת אלברטה פראטי התקיימה ברוטונדה די מילאנו, קומפלקס בניינים וגן בארוקי קרוב למרכז העיר, ששימש בעבר כבית-קברות והיום משמש לאירועי תרבות. המעצבת הוותיקה המציגה בקביעות במילאנו קולקציות בעיצובה מאז 1976, נודעה מאז בסגנון נשי, ניאו-קלאסי ואוורירי. הרבה פעמים מדובר בשמלות קוקטייל וערב עם מכפלת אסימטרית קצרה מקדימה וארוכה מאחור, שכבות, ראפלס ותחרות עשויות שיפון וטול. הגזרות עשויות להיות יווניות עד ויקטוריאניות, אבל תמיד יבלוט בהן ממד רומנטי.

מראה איפור מאק בתצוגת אביב 17 של אלברטה פראטי בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 17. פייסבוק, אתר רשמי
המעצבת אלברטה פראטי עם שתיים מהדוגמניות לאחר האיפור ולפני התצוגה, בלה חדיד/אתר רשמי, פייסבוק
הדברים נעשים בנחת. לחץ מסתמן עם הגעה מאוחרת של דוגמנית שהגיעה מתצוגה קודמת. במקרה כזה מספר אנשי צוות לוקחים חלק בהכנתה

בקולקציית אביב 2017, פראטי לא סטתה מדרכה המוכרת, אך הפעם הוסיפה טאץ' אחר השואל בדרגה כזאת או אחרת מאלמנטים גבריים, אורבניים ורוקנ'רוליים, תוספת מפתיעה ומרגשת. בלייזרים מחויטים, חגורות בוקרים וטופים מעור שנוספו לחצאיות ושמלות "אלברטה" מובהקות, השלימו מראות היברידיים מרתקים. האיפור, באופן מחוכם, היה מסונכרן. בתפקיד המאפרת הראשית (Key make-up artist; מי שמעצבת את מראה האיפור מטעם מאק מול בית האופנה) בתצוגה הייתה ואל גארלנד, אגדת איפור שהחלה את דרכה במאק בתחילת שנות ה-90 ומאז הייתה אחראית על אינספור מראות מקוריים בתצוגות כמו אלו של אלכסנדר מקווין או ויויאן ווסטווד.

ההשראה הרשמית למראה: "קארין רויטפלד פוגשת את קייט מוס". רויטפלד בגלל העיניים המעושנות, מוס בגלל המינימליזם בשאר חלקי הפנים. על הפנים הונחו Strobe Cream ללחות והארה וקונסילר Studio finish 35 spf רק לפי הצורך רק היכן שצריך להסתרת פגמים ותוך שמירה על מראה נקי ורענן. קונטור עדין נעשה בעזרת פלטת סמקים Sculpting and Shaping.
קו העיניים הודגש באמצעות Creme Liner בגוון Black וטושטש בעזרת מברשת עיפרון 219 למראה מעושן. עפרון בגוון Coffee תחם את העין מסביבה, ויחד עם עיפרון Chromagraphic בגוון Black Black יצר אפקט "דגרדה" . על העפעפיים הונחה שכבה של מוצר הפרו Mixing Medium Shine לקבלת אפקט גלוסי. הריסים עוגלו אך נותרו בצבעם ומרקמם הטבעי ולא נמשחו במסקרה. הגבות מולאו היכן שהיה צורך וסורקו כלפי מעלה בעזרת Brow set Clear (ג'ל גבות שקוף) לייצוב וקיבוע. השפתיים הוספגו ב-Lip Conditioner נטול צבע והושארו בצבען הטבעי.

הדוגמנית טיילור היל מציגה מראה איפור מאק בתצוגת אביב 17 של אלברטה פראטי בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 17. פייסבוק, אתר רשמי
עיניים מעושנות, ריסים מעוגלים, אבל ללא מסקרה. טיילור היל במראה איפור אלברטה פראטי/אתר רשמי, פייסבוק
מראה איפור מאק בתצוגת אביב 17 של אלברטה פראטי בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 17. פייסבוק, אתר רשמי
שפתיים בגוון טבעי. הטופמודל הספרדייה שרה סמפיו/אתר רשמי, פייסבוק

בבקסטייג' של התצוגה פעלו במרץ צוותי יופי לצד אנשי הפקה, עיתונאים ומבקרים שונים, להכנת הדוגמניות. רבע שעה של תצוגה מצריכה שעות מקדימות רבות של מאמץ משולב ליצירת המראות המבוקשים. האיפור הוא כמובן חלק נכבד בהפיכת הדוגמניות לדיוות עוצרות נשימה.

הסדר מופתי, כמו גם השקט המפתיע. הדברים נעשים בנחת ובמקצועיות. לחץ מסוים מסתמן עם הגעה מאוחרת של דוגמנית שהגיעה מתצוגה אחרת בשבוע האופנה שהסתיימה זה עתה. במקרה כזה מספר אנשי צוות לוקחים חלק במקביל בהכנתה. מבין מאפרי מאק, יש ארבעה ישראלים המשמשים מספר שנים כמאפרים בחברה והוטסו לכן במיוחד: עידן בר שליט, מרון אבויה, לירז פיינמן והדס בינור. האחרונה, מנהלת ההדרכה של מאק, איפרה את הדוגמניות גרייס הארצל ומתילד ראסטלי. היא גם ענתה על שאלות וואלה! אופנה.

מאפרת מאק הדס בינור בבקסטייג' תצוגת אלברטה פראטי אביב 17 בשבוע האופנה של מילאו, ספטמבר 16. נאוה סילוורה, מערכת וואלה! NEWS
הדס בינור עם מתילד ראסטלי/מערכת וואלה! NEWS, נאוה סילוורה

מראה איפור תצוגת אלברטה פראטי - מוצרי מפתח

ג'ל הברקה לפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
"יש מתח כשאתה מגיע ואתה לא יודע מה האיפור, אבל ברגע שמראים לך ואתה יוצר קונקשן עם הדוגמנית, אז הכל מסתדר"

כמה זמן מראש את יודעת על התצוגות בהן תאפרי?

"על השבוע הזה נודע לנו אתמול. ביום הראשון שמגיעים אנחנו מקבלים את הלו"ז לכל התצוגות, מי המאפר הראשי, וכו'. אבל את האיפור עצמו אנחנו רואים רק כשמגיעים לתצוגה".

איך אתם לומדים את האיפור עצמו?

"בכל תצוגה יש קי-ארטיסט (Key Artist), זה מאפר ראשי והוא יכול להיות מטעם מאק או מטעם בית האופנה. בתצוגה הזאת הקי-ארטיסט היא ואל גארלנד שמאפרת המון שנים בתעשייה ועובדת באופן שיטתי עם מאק. יש לה את הצוות שלה, שניים שלושה אסיסטנטים, והיא זאת שיוצרת את המראה. לפעמים עושים לנו הדגמת איפור, של הדמו, ואז כולנו רואים מה היא עושה. הפעם היא פשוט הראתה לנו תמונות של הטסט שבדרך-כלל נעשה יום או יומיים קודם. אנחנו מאפרים בהתאם והיא עוברת בין לבין ונותנת פידבקים. היא אומרת שמות של מוצרים, למשל פה השתמשנו בשני עפרונות, ה-Black Black וה-Coffee, אז אי אפשר לטעות". לפעמים עושים שינויים ביום התצוגה כי, למשל, סטייליסט התצוגה לא אהב את האיפור. אז משנים. כהה יותר, בהיר יותר. הכל דינאמי".

כמה תצוגות יש לך בשבוע האופנה של מילאנו?

"הפעם הזאת, תשע. כל יום שתיים ועוד אחת. קודם היינו בבלו-גירל. החלום שלי הוא מוסקינו, אני מקווה שבעונה הבאה".

תעסוקה מלאה

"באנו לעבוד".

איך מתכוננים מנטלית. זה לא מלחיץ?

"שאלה מעולה. יש מתח כשאתה מגיע ואתה לא יודע מה האיפור. תמיד צריך להיות בביצועים הכי טובים שלך. אבל ברגע שמראים לך ואתה יוצר קונקשן עם הדוגמנית, אז הכל מסתדר. איך מתכוננים? קודם כל הארגון של הקיט איפור. זה החלק הכי חשוב, לארגן את הדברים שצריך. חשוב שהכל ייראה יפה גם בצילום, אז אי אפשר לקחת מוצרים משומשים מדי וחשוב לדאוג שיש מלאי של הדברים הקבועים. יש צבעים שאנחנו יודעים שתמיד כדאי לארוז. פיזית, עושים מסז' קודם, ישנים טוב, אוכלים טוב".

הדוגמנית גרייס הארצל בבקסטייג' תצוגת אלברטה פראטי אביב 17 בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 16. פייסבוק, צילום מסך
נראה נפלא. גרייס הארצל מוכנה/צילום מסך, פייסבוק
"מה שלא יהיה, המברשות הן החברות הכי טובות שלי. אני שומרת עליהן. מנקה, מצחצחת כמו שצריך"

כמה דוגמניות את מאפרת בכל תצוגה?

"בדרך-כלל מאפרים שתי דוגמניות, לפעמים שלוש. בתצוגה הקודמת שתיים. עכשיו אחת. ואנחנו מחכים שהן יסיימו את השיער.תצמיד עובדים במקביל על השיער".

מה את מביאה איתך לכל תצוגה?

"אנרגיה וגמישות. אלו הדברים הראשונים. כל פעם אתה צריך לתפוס את עצמך מחדש. לאפר את הדוגמניות זה נהדר וזה כיף וזה יפה. אבל החלק הכי קשה זה הליין אפ. ברגע שהן כבר לבושות ואז צריך לאפר את הגוף, לאפר את הרגליים. לפעמים יש להן סימני מכות יבשות או חתכים מהנעליים. זה החלק הממש קשה. צריך לרדת על הברכיים ולוודא שהכל נראה טוב כשהן לבושות. עשינו את זה גם בשבוע האופנה גינדי ונעשה גם בקרוב. זה חינוך מפה שאנחנו מביאים לארץ".

מה תמיד יש לך בתיק?

"אינביזיבל פאודר (Invisible Powder) בכל תצוגה. החברה הכי טובה. פודרה שקופה בתפזורת, מתאימה לכל גוון עור. פידור מיידי שלא רואים אין מראה קמחי על הפנים. מוצרי הצללה טובים. וכמובן, המברשות שלי. מה שלא יהיה, המברשות הן החברות הכי טובות שלי. אני שומרת עליהן. מנקה, מצחצחת כמו שצריך. כי עיפרון אפשר להלוות אחד מהשני, אבל המברשות הן כלי העבודה שלי".

הדוגמנית גרייס הארצל בתצוגת אביב 17 של אלברטה פראטי בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 16. GettyImages
הארצל בתצוגה/GettyImages
"אנשים חושבים שאתה נוסע לחופש. וזאת עבודה קשה מאוד. היא מצריכה המון. יש מתח, אם כי מתח חיובי"

מה האתגרים הכי גדולים בבקסטייג'?

"החום [צוחקת]. אבל ברצינות, להבין את הראש של המאפר הראשי. יש לו את הוויז'ן שלו. הוא מסביר לנו ואנחנו צריכים לקלוט. אבל לכל דוגמנית יש תווי פנים שונים וצריך לדעת לעשות את זה, שהיא תיראה יפה. כולן צריכות להיות יפות, גם באיפור הכי מוזר".

מה אנשים לא מבינים לגבי הג'וב שלך?

"אנשים חושבים שאתה נוסע לחופש. וזאת עבודה קשה מאוד. היא מצריכה המון. יש מתח, אם כי מתח חיובי. ההשכמות מוקדמות. לפני שש כבר אוכלים ארוחת בוקר. היום התחלנו את העבודה בשבע. בין התצוגה הקודמת לתצוגה הזאת הייתה לנו חצי שעה, אז רצנו מהר לאכול ובאנו עם אנרגיות מחודשות".

יוצא לכם לבלות קצת?

"אתמול הלכנו לארוחת ערב ונקלענו למסיבת רייב כזאת ברחוב. משהו מגניב. לא הבנו איך נקלענו לסיטואציה הזאת. תשמעי מספיק להסתובב פה ברחוב, לנשום את האוויר הזה, כוס יין טוב, פסטה. לא צריך יותר. עשינו גם שופינג באזןר הדומו. הבאתי נעלי הליכה. אני שולטת באזור המלון, יודעת לאן ללכת. זאת הפעם השישית שלי בשבוע האופנה במילאנו. לונדון עשיתי פעם אחת".

מה לפנייך, שבוע האופנה בפריז?

"פריז לא. מפה אני נוסעת לכנס מנהלי הדרכה במלגה, ספרד".

(הכתבת הייתה אורחת חברת מאק בשבוע האופנה של מילאנו)

הדוגמנית לונה בייל בבקסטייג' תצוגת אלברטה פראטי אביב 17 בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 16. פייסבוק, צילום מסך
לונה בייל/צילום מסך, פייסבוק
מראה איפור מאק בתצוגת אביב 17 של אלברטה פראטי בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 17. פייסבוק, אתר רשמי
גרטה וארלז/אתר רשמי, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully