וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: ילדים סורים מייצרים בגדים בטורקיה - לחברות אירופיות

24.10.2016 / 11:47

התחקיר של BBC חשף כי פליטים סורים בני 15 ופחות עובדים במפעלי טקסטיל שמשווקים בגדים לחברות כמו זארה ומרקס אנד ספנסר. הם עובדים עד 12 שעות ביום בתפירה ובגיהוץ, תמורת שכר זעום

ילדים ונערים סורים עובדים במפעל טורקי שמייצר לחברות אופנה בריטיות ואחרות, 24 באוקטובר 2016. BBC, צילום מסך
תגית של מרקס אנס ספנסר במפעל/צילום מסך, BBC

ילדים ונערים מסוריה עובדים במפעלי טקסטיל בטורקיה שמייצרים בגדים לרשתות אופנה בריטיות כמו "מרקס אנד ספנסר" ו"אסוס" – כך עולה מתחקיר שפרסמה היום (שני) רשת החדשות הבריטית, BBC. התחקיר המלא, שצפוי להיות משודר הערב, מצא כי פליטים סורים, בני 15 וייתכן עוד פחות, עובדים שעות ארוכות תמורת שכר זעום, בתפירה ובגיהוץ בגדים שמיועדים לבריטניה.

עיתונאי BBC תיעדו בתמונות תגיות של "מרקס אנד ספנסר" במפעלים. לפי התחקיר, כמה מהפליטים הסורים עובדים במשך 12 שעות ביום במפעל המייצר מכנסי ג'ינס למותגים ספרדיים כמו מנגו וזארה. במהלך הייצור הם נחשפים לכימיקלים ללא ציוד מגן הולם. מוקדם יותר השנה גילתה גם חקירה של רויטרס עדויות לכך שילדים סורים עובדים במפעלי טקסטיל בתנאים לא חוקיים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: תושב קליפורניה שאנס את בתו נידון ל-1,503 שנות מאסר
"לא יודעים מה צופן העתיד": צרפת החלה בפינוי הפליטים מ"הג'ונגל"
האו"ם: ייצור האופיום באפגניסטן גדל בשנה האחרונה ב-43%

ילדים ונערים סורים עובדים במפעל טורקי שמייצר לחברות אופנה בריטיות ואחרות, 24 באוקטובר 2016. BBC, צילום מסך
ילדים במפעל שתועד/צילום מסך, BBC

בתגובה לתחקיר מסר דובר "מרקס אנד ספנסר": "לא מצאנו בעבר שום ראיות התומכות בכך שעובדים סורים עובדים במפעלים שמספקים לנו, לכן אנחנו מאוד מאוכזבים ממצאים אלה, שהם רציניים מאוד ולא מקובלים על הדעת בעינינו". חברת האופנה "מרקס אנד ספנסר" מסרה עוד כי היא פועלת לצד הספק הטורקי כדי להבטיח אישור עבודה חוקי לכל עובד סורי במפעל. מחברת האופנה אסוס, שצרכנים רבים בישראל רוכשים פרטי ביגוד מאתר האינטרנט שלה, נמסר: "זה נושא שאנחנו לוקחים מאוד ברצינות, אך יהיה זה שגוי עבורנו להגיב בטרם צפינו בתחקיר".

בשל מלחמת האזרחים המשתוללת בסוריה הפכה טורקיה לשער הכניסה לפליטים הנמלטים מהתופת. לפי הערכות, שלושה מיליון סורים מתגוררים בטורקיה. במרץ האחרון חתמה אנקרה על הסכם עם האיחוד האירופי שנועד לבלום את זרם הפליטים המגיע לגוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully