וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי מעולם אחר: מוצרים בהשראת "מסע בין כוכבים"

וואלה! NEWS בשיתוף MAC

17.11.2016 / 8:35

תתפלאו, אבל גם אתם מתלבשים כמו ספוק וקפטן קירק. ההשפעה של "מסע בין כוכבים" על עולם האופנה הייתה מהממת בשנות ה-60 והיא נמשכת עד היום. מחצאית המיני וצווארוני הגולף ועד קולקציות איפור חדשה ועתידנית, כך הפכה הסדרה את אופנת החלל לחלק מהיומיום בכדור הארץ

מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביאו את אופנת החלל לכדור הארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה הקשר בין סדרת הטלוויזיה המיתולוגית "מסע בין כוכבים" לחולצה שאתם לובשים עכשיו? ובכן, הקשר הדוק, תרתי משמע. סדרת הטלוויזיה, והסרטים בעקבותיה, מהווים בסיס לכמה מהתלבושות הכי חדשניות, איקוניות וקומיות שאי פעם נראו. "סטאר טרק" הביאה את אופנת הרחוב לחלל ואז הטיסה אותה בחזרה לכדור הארץ. צווארוני גולף, בד לייקרה וטוניקות לא נראו אותו דבר לאחר שצוות החללית לבש אותם.

"מסע בין כוכבים" החלה את השפעתה על עולם האופנה ברגע שהלבישה את הדמויות הראשיות שלה בבגדים צמודים צמודים, דבר שלא היה נהוג בשנים בהן החלו לשדר את הסדרה, אי אז בשנות ה-60. בגדים אלה לא היו משהו שנראה עד אז על מסך הטלוויזיה. מדי הגברים היו למעשה טוניקות בצבעים עזים, והנשים עטו עליהן שמלות קצרות ומגפיים גבוהים עד הברך. תלבושות צמודות וחלקות בצבעים פסיכדליים שמשולבות באלמנטים מטאליים, הפכו בעקבות הסדרה להיות שפת הסימנים הרשמית של כל מה שמשמעותו "אופנת חלל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה דעתכם על אסתטיקה חייזרית?/מערכת וואלה!, צילום מסך

התלבושות של "מסע בין כוכבים" שילבו בהן חומרים שהקדימו את זמנם: פלסטיק, פרספקס והרבה תרכובות בגדים חדשניות לזמנן, כגון פוליאסטר, שהגיעו הישר מהמעבדה. בנוסף הייתה זו "מסע בין כוכבים" שאתגרה לראשונה את גבולות המיניות והשוויון: בה נראתה על גבי המסך הנשיקה הבין גזעית הראשונה, כך שמעצבי האופנה הרגישו שנכון להעניק לסדרה סגנונות לבוש אנדרוגיניים ובגדים הצמודים לגוף.

סגן אוהורה, הדמות האפרו-אמריקאית האגדית אשר חלקה את אותה נשיקה מיתולוגית עם ויליאם שטנר, הלא הוא קפטן קירק, הזניקה את חצאית המיני האדומה שלה אל תוך הפריים טיים של אז. החצאית הזו הפכה סמל למודרניזציה באותה תקופה ועוררה סערה. ביקיני מבדים מטאליים, חוטיני לגברים, סריגים גבריים המשלבים מלמלות ונפח, ומעל הכול – כריות כתפיים, כל אלו סימנו יציאה לעולמות אופנתיים חדשים אשר לא היו ידועים עד אז.

אבל כל אלו מתגמדים לעומת שיא האסתטיקה החייזרית, שבאה לידי ביטוי בדמות אחת אלמותית - ספוק. לאונרד נימוי גילם דמות שהיא בחציה אדם ובחציה חייזר, ותרומתו המשמעותית לעולם האופנה היא, איך לא – צווארוני ה"וי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערכת איפור של MAC ברוח "מסע בין כוכבים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך השנים המשיכה הסדרה לפרוץ דרך עם תלבושות חדשניות, המשלבות בדי סטרץ' ולייקרות, שנתנו לדמויות מראה יותר ספורטיבי ופיזי. הסטייל הזה השפיע על קולקציות של מעצבים רבים כגון ורסצ'ה, אלכסנדר וואנג וז'אן פול גוטייה. הודות לפעילות מעריצי הסדרה, דמויותיה הגיעו למעמד של גיבורי-על וגרמו למעריצים רבים לאמץ את הסטייל של הדמויות ולממש אותו מכף רגל עד ראש. הסטייל של הדמויות מהחלל הגיע לכדור הארץ.

גם איפור הוא חלק מהמשוואה, וחברת MAC התגייסה ויצרה קולקציה המשמרת את האסתטיקה של המגדר, הגזע והפוטנציאל האינטר-גלקטי, עם גוונים שנטענו באווירה קוסמית-חללית ומוצרים במהדורה מוגבלת, שלהם אריזה מעוצבת ברוח הסדרה והסרט.

בין המוצרים שמציעה קולקציית STAR TREK ניתן למצוא: גלוסים מנצנצים בגווני כסף, בורדו וזהב, אייליינר מטאלי בזהב ובכסף, פודרה מבריקה אשר הטקסטורה שלה מדמה כוכב לכת, שפתונים המכילים מרכיבים מבריקים, מטאליים ומחליפי צבעים, לקים מבריקים ונוצצים בגוונים לא קונבנציונליים ואפילו ריסים מלאכותיים במהדורה מיוחדת וחייזרית.

למוצרים ניתנו שמות הלקוחים מעולם המושגים של הסדרה, ואת המשמעויות של חלקם יבינו רק מעריצי הסדרה האדוקים. שמות כמו Where no man has gone before לליפסטיק בגוון ורוד זהב מטאלי ו-Strage New World לפודרה זוהרת בגוני קורל וזהב.

את קולקציית STAR TREK של MAC ניתן להשיג בחנויות המותג MAC ברחבי הארץ ובאתר האינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully