וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם האופנה VS מלניה טראמפ: "לא נלביש את האישה הראשונה החדשה"

20.11.2016 / 8:06

מעצבת שמזוהה עם מישל אובמה יצאה בהצהרה פומבית חסרת תקדים המתנגדת לעבודה עם הפירסט ליידי החדשה, ופנתה לשאר המעצבים האמריקאים לפעול כמוה. זאת לצד שמועות המרמזות על ישיבות הדנות ב"בעיית מלניה" בקרב בתי אופנה וסטייליסטים. אז מה ינצח בסוף - הכסף או הגאווה?

צילום מסך

בווידיאו: מאחורי הקלעים של הפקת האופנה עם מלניה במגזין הארפר'ס בזאר, שצולמה בדירתם המוזהבת של הזוג, ינואר 2016.

"אני יודעת שזה לא חכם להתערב בפוליטיקה. השורה התחתונה שלנו זה להרוויח כסף?

כצפוי, הקשר בין תעשיית האופנה ומלניה טראמפ לא יורד מהכותרות. אחרי שהמדיה מיצתה את נושא הניתוח של סגנון הלבוש שלה, העלילה מסתבכת בעקבות פוסט פתוח בטוויטר שהעלתה המעצבת סופי טילט ביום חמישי האחרון. המעצבת האמריקאית ממוצא צרפתי, שהייתה מזוהה עם מישל אובמה ובנתה את המותג שלה הרבה בזכות הקשר עם הפירסט ליידי היוצאת של ארה"ב, יצאה בהצהרה חסרת תקדים שעיקרה התנגדות להלביש את הפלוטוס (פירסט ליידי אוף יונייטד סטייטס) העתידית, פלוס פנייה לשאר המעצבים האמריקאים לפעול כמוה.

"כמותג אופנה עצמאי, אנחנו מאמינים שהקול שלנו מהווה ביטוי לרעיונות אמנותיים ופילוסופיים", היא פתחה במכתב רשמי הנושא את לוגו החברה שלה. "המותג סופי טילט מתנגד לגזענות ולדעות קדומות. התצוגות, הקמפיינים והמפורסמים שלובשים אותנו תמיד היוו חגיגה של גיוון ומראה של העולם בו אנו חיים", היא ממשיכה לנמק, "אני מודעת לגמרי שזה לא חכם להתערב בפוליטיקה. כחברה משפחתית, השורה התחתונה שלנו זה להרוויח כסף".

דונלד ומלניה טראמפ. GettyImages
"הרטוריקות של גזענות, סקסיזם ושנאת הזרים שבעלה קידם לא מתיישבות עם הערכים לפיהם אנו חיים". הזוג טראמפ/GettyImages
התמיכה שהילארי קיבלה מתעשיית האופנה והבידור, וגם השתיקה בה נקטו מותגי-העל אותם טראמפ בחרה ללבוש במהלך הקמפיין, מעבירים מסר ברור

זה לא סוד שהרבה מעצבים בנו את עצמם מקשר כזה או אחר בהלבשת נשים מתוקשרות שעומדות בקודקוד של אור הזרקורים הפוליטי. האם כל זה עומד להשתנות בקרוב? טילט היא הראשונה שחשפה את דעתה בנושא באופן פומבי. "כמי שמאמינה בגיוון, חופש אישי ומכבדת כל מיני סגנונות חיים, אני לא מתכוונת להלביש ולשתף פעולה בשום דרך עם הגברת הראשונה החדשה".

מן הסתם כל מילה נבחרה בקפידה במניפסט השערורייתי שהיא פירסמה. "הרטוריקות של גזענות, סקסיזם ושנאת הזרים שבעלה קידם במהלך הקמפיין שלו לנשיאות לא מתיישבות עם הערכים לפיהם אנו חיים". הפומביות לה טילט נתנה תוקף למעשה כבר מתקיימת לא מעט זמן בין השורות. התמיכה שהילארי קיבלה מתעשיית האופנה והבידור, וגם השתיקה בה נקטו בתי האופנה אותם טראמפ בחרה ללבוש במהלך הקמפיין, אומרים למעשה את אותו הדבר. לראייה, אף אחד מבית האופנה - גוצ'י, ראלף לורן, רוקסנדה אילינצ'יץ', ואמיליה וויקסטד - אותם לבשה ברגעים הקריטיים במהלך הקמפיין והוזמנו על ידה מהאתר נט-א פורטר, לא לקח קרדיט ורכב באופן מתבקש על גלי הפרסום שקיבל באדיבותה.

דונלד ומלניה טראמפ. GettyImages
הקשר בין תעשיית האופנה ומלניה טראמפ לא יורד מהכותרות. הזוג טראמפ בשבוע האופנה בניו יורק/GettyImages
הבעיה היא פוליטית, כי יש להודות שלהלביש פירסט ליידי שנראית כמו דוגמנית זה מצב של ווין-ווין לכל מעצב

השמועות ברשת אף מרמזות על ישיבות נוסח "איך מתמודדים עם בעיית מלניה?" כשהצוות שלה יבקש להשאיל בגדים, כשהבעיה היא לא אסתטית אלא פוליטית. כי מבחינה אסתטית יש להודות, להלביש גברת ראשונה שנראית כמו דוגמנית זה ווין ווין סיטואיישן עבור כל מעצב, גם אם היא נראית כמו בובת פלסטיק משופצת. אם קים קרדשיאן הצליחה להפוך נחשקת עבור מעצבי אופנה מכל העולם, ללא ספק מישהי כמו מלניה יכולה בקלות להיות גם אחת כזו.

ולגבי סופי טילט, נראה כי אחרי שמלניה לבשה חולצה מדגם "פוסי" של גוצ'י כשבעלה נחשף בהקלטה מתרברב על תפיסת "פוסי" של עיתונאית, לא מן הנמנע שהיא תנקוט שוב באירוניה ותזמין אונליין שמלות שלה בתגובה. ויש גם כמה מעצבים שבוחנים את העניין, כמו למשל ג'רמי סקוט למוסקינו שצוטט בואניטי פייר: "אני עדיין נותן לה ליהנות מהספק", או ג'וזף אלטוזארה שאמר לניו יורק טיימס "אני לא רוצה לא להלביש אנשים שאני לא מסכים עם דעותיהם". וקרולינה הררה סיכמה בראיון לביזנס אוף פאשן: "כולם ילבישו בסופו של דבר את מלניה, היא מייצגת את ארה"ב".

הזוג דונלד ומלניה טראמפ. GettyImages
האם תהיה זו נקודת מפנה ביחסי העבודה בין המעצבים לבין הלבן?/GettyImages
אחרי שמלניה לבשה את חולצת הפוסי של גוצ'י, לא מן הנמנע שהיא תנקוט שוב באירוניה ותזמין בתגובה שמלה של טילט

השאלה האמיתית בכל הסאגה המאוד מעניינת הזאת היא מה ינצח בסוף - הכסף או הגאווה? האם התנגדות כמו זו של המעצבת טילט תגדיל למעצבים את ההכנסות או דווקא הגאווה בהלבשת האישה הראשונה החדשה והמצודדת? והאם תהיה נקודת מפנה באהדה כלפי תפקודו של הנשיא הנכנס טראמפ, שתביא לשינוי כלפי אשתו? שהיא אגב, התחילה את דרכה בארה"ב כמהגרת שעבדה באופן לא חוקי כדוגמנית על ויזת תיירת. אנחנו נמשיך לעקוב.

עוד באותו נושא:

מדוגמנית עירום גולד-דיגרית לאישה הראשונה: המהפך של מלניה טראמפ
מה אנחנו מצפות ממלניה טראמפ עם כניסתה לתפקיד?
השמלה שלבשה מלניה בוועידה הרפובליקנית אזלה תוך שעות

מעצבת האופנה סופי טילט שיצאה נגד מלניה טראמפ. GettyImages
המעצבת האמריקאית ממוצא צרפתי, סופי טילט, בתום תצוגה בניו יורק, 2015/GettyImages
מלניה טראמפ בועידה הרפובליקנית ב18 ביולי 2016. AP
מלניה בשמלה מוצלחת בעיצוב רוקסנדה אילינצ'יץ. המעצבת לא דהרה על הקרדיט/AP
דונלד ומלניה טראמפ. GettyImages
לא נרתעת ממחשופים. מלניה טרום המהפך האופנתי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully