וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשוב לנו להציג נשיות מודרנית": המהפכה הפמיניסטית של דיור ממשיכה

21.12.2016 / 12:01

מריה גרציה קיורי, המנהלת הקריאטיבית הטרייה של בית האופנה הצרפתי, היא האישה הראשונה אי פעם בתפקיד הזה - וכפי שראינו בתצוגה בפריז גם פמיניסטית גאה. כעת היא מלהקת לקמפיין את הצלמת בריג'יט לקומב, לצילומי עומק מעבירי מסר של התאומות הנכונות של הרגע

אתר רשמי

בווידיאו: רות מיי פותחת את תצוגת אביב 2017 של דיור בפריז, ספטמבר 2016.

בספטמבר האחרון נראו בשורה הראשונה של תצוגת כריסטיאן דיור לאביב 2017 כוכבות-על שכולנו רואות בהן מודלים לחיקוי. היו שם, בין היתר, נטלי פורטמן, מריון קוטיאר, ג'ניפר לורנס וריהאנה. נשים חזקות ומובילות בתחומן, וכמובן גם יפהפיות. לא מדובר במקרה. מריה גרציה קיורי, המנהלת הקריאטיבית הטרייה של בית אופנת העל הצרפתי, האישה הראשונה אי פעם בתפקיד זה ופמיניסטית גלויה וגאה, הזמינה אותן. היא הציגה כך, כמו גם בקולקציית הביכורים שלה, את הטייק שלה על פמיניזם; נשים עצמאיות, מוכשרות המרוויחות יפה, שלא חוששות מהנשיות שלהן ומדגימות חופש בחירה אישי. חצאיות טול ששולבו עם ז'קטי עור כמו גם חולצת טי עם האמירה הישירה "כולנו צריכים להיות פמיניסטים", היו כמובן ביטוי אופנתי לתפיסה הברורה של המעצבת. בנוסף לאמירות האידאולוגיות ההשראתיות, הייתה שם גם אופנה נהדרת.

אותה מגמה של נשים בחזית שמובילה קיורי בבית אופנת-העל הצרפתי נמשכת גם עם קמפיין אביב 2017, שתמונות ראשונות ממנו שוחררו אמש. את תמונות הקמפיין צילמה, על-פי בחירתה האישית של קיורי, בריג'יט לקומב. הצלמת הוותיקה, צרפתייה ניו-יורקית, החלה את דרכה לאחר לימודיה כצלמת מגזין ELLE צרפת. היא נודעה בצילומי פורטרט בשחור-לבן של כוכבי קולנוע החושפים צד אנושי ולעתים רגיש ופגיע, אך גם יופי מרתק. רבים מצילומיה נעשו על סטים של סרטים. היא צילמה בסטים מאת בימאים כמו מרטין סקורסזה, סם מנדז, סטיבן פרירס ודיויד מאמט. ב-2009 פורסם מבחר מייצג של עבודותיה בין השנים 1975-2008 בספר "Lacombe anima/persona". כמו-כן, היא מועסקת דרך קבע על-ידי מגזיני אופנה ותרבות מרכזיים כמו וניטי פייר, גלאמור, ניו-יורקר, GQ, ניו-יורק מגזין וטיים.

בריג'יט לקומב - פורטרטים בלתי נשכחים

סריקה, Brigitte Lacombe
קיורי: "אני מוצאת עניין בפרשנויות שונות של נשיות, ולקומב מצליחה להציג נשיות אחרת"

"ממש רציתי צלמת", מסרה קיורי. "אני מוצאת עניין בפרשנויות שונות של נשיות והיא (לקומב) מצליחה להציג נשיות אחרת. נושא הנשיות קרוב כעת לדיור, וחשוב לנו להציג נשיות מודרנית. רציתי להתחיל דיאלוג עם דור חדש של נשים, דור המילניום".

פיטר פיליפס, המאפר הראשי של כריסטיאן דיור, הקפיד על איפור מינימלי של התאומות. על הסטיילינג הרהוט אחראי קרל טמפלר, מי שעבד עם קיורי בוולנטינו. בקמפיין כריסטיאן דיור בו מככבות הדוגמניות-התאומות רות ומיי בל (20), ניתן להבחין בחתימת ידה. מדובר בתמונות עם עומק שלא תמיד בנמצא בצילומי אופנה. לא הזוהר ההוליוודי של שרליז ת'רון בקמפיין בושם ז'אדור של דיור, אלא יותר סגנון המזכיר כמה מהפורטרטים היותר מפורסמים של לקומב, עם וייב צעיר, חן ופגיעות.

הדוגמניות התאומות רות ומיי בל בקמפיין אביב 17 של כריסטיאן דיור. Brigitte Lacombe, צילום מסך
חתימת ידה של קיורי מורגשת היטב. הדוגמניות-התאומות רות ומיי בל בקמפיין אביב 2017/צילום מסך, Brigitte Lacombe
הדוגמניות התאומות רות ומיי בל בקמפיין אביב 17 של כריסטיאן דיור. Brigitte Lacombe, צילום מסך
אדיאולוגיה נשית מעוררת השראה, וגם אופנה נהדרת/צילום מסך, Brigitte Lacombe

"מריה גרציה קיורי היא אישה חזקה, ישירה, פתוחה ונדיבה. יש לה תפיסה ברורה על האופן שבו אישה צריכה להיות מיוצגת ולהיראות. נקודת ראות שאני חולקת איתה ומבינה", לקומב אמרה על שיתוף הפעולה עם מעצבת כריסטיאן דיור.

רות ומיי בל, ילידות דובר, אנגליה, החלו את דרכן בתעשייה לפני ארבע שנים לאחר שהתגלו בקניון באסקס על-ידי סוכן מ-Elite. הן דקיקות, מנומשות, בעלות שיער בהיר ועיניים כחולות-אפורות. וכמובן, זהות לחלוטין. רק השיער הקצוץ של רות, מאפשר את ההבחנה ביניהן. (רות גילחה את שיערה למען האינדיבידואליות, ומאז הקריירה של השתיים, דומות ולא דומות, בנסיקה). רות, כזכור, פתחה את תצוגת אביב 2017 של כריסטיאן בפריז בספטמבר האחרון. ללא ספק, התאומות התחבבו על קיורי בזכות מראה וגישה מודרניים, מורכבים ורעננים.

על פי הנמסר, לקיורי יש תכניות נוספות בעניין פוקוס על נשים בבית האופנה. פרויקט מסקרן בשם: "הנשים מאחורי העדשות" (The Women Behind the Lens) נמצא כרגע בעבודה. במסגרת הפרויקט, אספה קיורי מספר צלמות, כולל לקומב, לצילום עבודת האטלייה של בית האופנה, פיטינג ומראות בקסטייג'. תמונות מהקמפיין בכיכוב התאומות בל יתפרסמו במגזיני אופנה מרכזיים החל מחודש פברואר.

הדוגמנית רות בל בקמפיין אביב 17 של כריסטיאן דיור. Brigitte Lacombe, צילום מסך
צוות נשי מובהק. לפני ומאחורי המצלמה/צילום מסך, Brigitte Lacombe
הדוגמניות התאומות רות ומיי בל בקמפיין אביב 17 של כריסטיאן דיור. Brigitte Lacombe, צילום מסך
הקפדה על איפור מינימלי/צילום מסך, Brigitte Lacombe
הדוגמניות התאומות רות ומיי בל בקמפיין אביב 17 של כריסטיאן דיור. Brigitte Lacombe, צילום מסך
תמונות עם עומק שלא תמיד בנמצא בצילומי אופנה/צילום מסך, Brigitte Lacombe
הדוגמניות התאומות רות ומיי בל בקמפיין אביב 17 של כריסטיאן דיור. Brigitte Lacombe, צילום מסך
וייב צעיר, חן ופגיעות/צילום מסך, Brigitte Lacombe
הדוגמניות התאומות רות ומיי בל בקמפיין אביב 17 של כריסטיאן דיור. Brigitte Lacombe, צילום מסך
והכי חשוב, סטייל מנצח/צילום מסך, Brigitte Lacombe

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully