וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מספיק הודיות יפות?" זעם נגד קנדל ג'נר בעקבות שער חגיגי של ווג הודו

7.5.2017 / 12:17

דוגמנית-העל חברה לצלם הנחשב מריו טסטינו לצילומים מיוחדים עבור ווג הודו, לרגל חגיגות 10 שנים למגזין. אבל למרות ההישג המרשים והשער המוצלח, הבחירה בדוגמנית אמריקאית על פני דוגמנית מקומית גררה ביקורת רבה. כך או כך, זו אחת מהפקות האופנה היפות בקריירה שלה

קנדל ג'נר על שער גיליון חגיגי במהדורה מוגבלת של ווג הודו לרגל 10 שנים למגזין, מאי 2017. Mario Testino, אתר רשמי
לאחר פרסומת פפסי בכיכובה שבוטלה, נאלצת קנדל להתמודד עם ביקורת נוספת. שער הגיליון החגיגי של ווג הודו/אתר רשמי, Mario Testino

בחודש שעבר שוחררה פרסומת של חברת פפסי בכיכובה של קנדל ג'נר, בה היא גילמה דוגמנית שנוטשת סט צילומים לטובת השתתפות בהפגנת מיעוטים הנושאים שלטים עליהם נכתב "אהבה" ו"בואו נדבר", תוך שהיא מגישה פחית שתייה לשוטר שמחייך אליה בחזרה. הפרסומת, למרבה המבוכה, הוסרה על-ידי החברה עקב תגובות נזעמות של רבים שמצאו אותה צינית ומוטעית. נטען כי לצעירה לבנה, מפורסמת ועשירה אין שום קשר להפגנת בני מיעוטים, ושפחית קולה לא פותרת מתחים בין מפגינים ושוטרים. בימים אלו, נאלצת ג'נר להתמודד עם תרעומת נוספת נגד עבודת דוגמנות שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבחינת המגזין, מדובר בהישג. טסטינו וג'נר בעמוד הבית של אתר ווג הודו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת גיליון חגיגי המציין עשר שנים לגרסה ההודית של ווג, החליטו במערכת המגזין להזמין את צלם האופנה הנודע מריו טסטינו לשמש כעורך אורח של הגיליון, ובחרו את הסופרמודל קנדל ג'נר כנערת השער. נשמע טוב ומבטיח, והתוצאות לא אכזבו. ג'נר צולמה בארמון סמודה (ה?או?וה מ?אה?אל - "ארמון הרוחות"), מתחם נופש של בית המלוכה מהמאה ה-19 בג'איפור, "העיר הוורודה" בצפון מערב הודו. לוקיישן ששימש רבות בעבר גם לצילומים של הפקות קולנועיות.

קנדל ג'נר בגיליון חגיגי במהדורה מוגבלת של ווג הודו לרגל 10 שנים למגזין, מאי 2017. Mario Testino, אתר רשמי
הצילומים נערכו בארמון סמודה, מעון נופש משפחת המלוכה בג'אייפור/אתר רשמי, Mario Testino
קנדל ג'נר בגיליון חגיגי במהדורה מוגבלת של ווג הודו לרגל 10 שנים למגזין, מאי 2017. Mario Testino, אתר רשמי
בכמה מן הצילומים נראה כוכב בוליווד סושנט סינגה ראג'פוט/אתר רשמי, Mario Testino

כשהיא לבושה בפריטי אופנת-על, ועל הרקע הפוטוגני, הדוגמנית בת ה-21 מככבת באחת מההפקות היפות שלה אי פעם. בכמה מהתמונות היא נראית לצדו של כוכב בוליווד סושנט סינגה ראג'פוט. גיליון השער של ג'נר יצא במהדורה מוגבלת של 500 עותקים בלבד, כשעלות כל אחד לא פחות מ-465 דולרים. 20% מההכנסות יוקדשו, כך הובטח, לארגון הצדקה Girl Rising India המקדם חינוך של בנות בהודו. שני שמות מרכזיים בתעשיית האופנה העולמית חברו יחד, ומבחינת המגזין מדובר בהישג-על.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לגיליון החגיגי של 2012 הם בחרו נכון. השחקנית ההודית סונאם קאפור על שער הגיליון לציון 5 שנים לווג הודו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל היו מי שלא התרשמו מכל היופי הזה ומהמטרה הטובה. למעשה, מיד לאחר פרסום ההפקה באתר המגזין, החל לצוף תגובות סוערות נגד הליהוק של נערת השער. הסיבה המרכזית: יש די והותר דוגמניות ושחקניות הודיות מתאימות יותר לעטר שער גיליון חגיגי של ווג הודו (והשמות שעלו, יש להודות, מחזקים מאוד את הטיעון - סונאם קאפור, פריאנקה צ'ופרה, דיפיקה פדוקון, וכמובן, אישווריה ראי). העובדה שהגיליון מתוכנן לצאת עם שערים נוספים עליהן מתנוססות תמונות של ידועניות הודיות, לא ממש עזרה. היו גם מי שהזכירו כי ב-2012, לציון חמש שנים למגזין, התנוססו על הגיליון החגיגי של המגזין תמונות של כוכבות הודיות.

הדוגמניות לארה סטון (מימין) ודוצן קרוס על שער ווג הולנד, מרץ 2017. Mario Testino, סריקה
בווג הולנד הלכו על דוגמניות-על הולנדיות. לארה סטון/סריקה, Mario Testino

יש לציין באותו הקשר שווג הולנד, שחגג בחודש מרץ השנה יום הולדת חמש, הוציא גם הוא גיליון מיוחד במהדורה מוגבלת כשעל השער נראה צילום נהדר של לארה סטון ודוצן קרוס, שתיים מהדוגמניות ההולנדיות המצליחות ביותר היום, על רקע צבע כתום שהוא כמובן צבע בית המלוכה ההולנדי. ללא ספק, עיצוב פטריוטי מלא מחשבה. בווג הודו, לעומת זאת, בחרו בקנדל ג'נר. וקשה שלא לתהות האם הטופמודל העסוקה סובלת מחשיפת יתר הנובעת מליהוק תכוף עקב 80 מיליון עוקבים באינסטגרם? סוגיה שהיא והסוכן שלה צריכים לדון בה בהקדם.

עוד באותו נושא

גיליון חגיגי של ווג הולנד

לכתבה המלאה
קנדל ג'נר בגיליון חגיגי במהדורה מוגבלת של ווג הודו לרגל 10 שנים למגזין, מאי 2017. Mario Testino, אתר רשמי
אם נשים את המחלוקת בצד, מדובר בסטיילינג היסטרי/אתר רשמי, Mario Testino
קנדל ג'נר בגיליון חגיגי במהדורה מוגבלת של ווג הודו לרגל 10 שנים למגזין, מאי 2017. Mario Testino, אתר רשמי
גיליון מהדורה מוגבלת של 500 עותקים בלבד, כשעלות כל אחד לא פחות מ-465 דולרים/אתר רשמי, Mario Testino

זעם בטוויטר: "אין מספיק הודיות יפות"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully