וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנפוש עם זאבים: תצוגת קרוז 2018 של דיור בהשראת המערב הפרוע

14.5.2017 / 14:23

זה היה עוד רגע מכונן של בית אופנת-העל הצרפתי, שהתחבר לשורשיו והציג אופנה בהשראת ציורי סלע ממערה פרהיסטורית שהשפיעו בזמנו על המייסד כריסטיאן דיור. ריהאנה, שרליז ת'רון ומוזות נוספות ישבו בשורה הראשונה וייצגו את האישה של דיור - חזקה, עצמאית ועוצמתית

צילום מסך

בווידיאו: צפו בתצוגה המלאה.

תפאורה בתצוגת אופנה היא תמיד נושא מרשים ומעניין. אבל לא פעם קרה שהסט התגלה כריק מתוכן, בגלל קולקציה חלשה. אחרי הכל, ההתכנסות היא לשם האופנה, ואם היא לא מצליחה ליישר קו עם חלל מקורי ומושקע - אז האירוע למעשה חסר ערך. אבל זה לא היה המקרה בתצוגת קולקציית הקרוז לשנת 2018 של דיור בשמורת לאס וירג'ינס שבקליפורניה. זו לא רק עיר המגורים של משפחת קרדשיאן, אלא גם לוקיישן הצילומים של "חלף עם הרוח", "בית קטן בערבה" ו"מאש".

מריה גרציה קיורי, מעצבת בית אופנת-העל הצרפתי, האישה הראשונה אי פעם בתפקיד, הציגה קולקציית קרוז ראשונה בעיצובה. החוויה הכוללת, לא בפעם הראשונה מאז שהאיטלקייה המוכשרת מונתה לתפקידה, הייתה שלמה. אותו חזון נשי-מודרני כה סוחף שהיא הביאה עמה (וכנראה היה מה שהביא את דיור לחטוף אותה מוולנטינו) מתקיים גם בקולקציית הקרוז, רק שהפעם נוסף לו עומק מרתק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהשראת ציורי סלע של בעלי חיים במערה פרהיסטורית. שלושה מראות מתוך התצוגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו אמנים רבים שחיו ופעלו בעת גילוי מערת לאסקו (מערה בדרום-מערב צרפת מתקופת האבן שהתגלתה במקרה ב-1940 ונודעה בזכות מאות ציורי סלע של בעלי-חיים ודמויות אנושיות), גם מריה גרציה קיורי הושפעה מהממצאים הארכיאולוגיים המדהימים, שהיום נחשבים לאתר מורשת עולמית שהוכר על-ידי אונסק"ו. "הכוח שבו בעלי-חיים (צבאים, סוסים, בקר) תוארו לוקח אותנו לינקות האנושות ואל יחסם של בני-האדם לטבע, כמו גם להמצאת האמנות", נמסר בידיעה רשמית מטעם בית האופנה. "ב-1951 כריסטיאן דיור אימץ את הסילואטה הנשית המובהקת מכמה מהציורים לעיצוביו. הנשיות העתיקה והפראית הזאת היא מה שהנחה גם את מריה גרציה קיורי". השראה ישירה וברורה שנראתה בכל אחד מהדגמים שהוצגו.

בהשראת הרוח החייתית הזאת החליטה המעצבת לשוב אל מורשת דיור, והתוצאה נהדרת. כל מיני פרסתנים (יונקים בעלי פרסות) מציורי מערת לאסקו מצאו את מקומם על שמלות וחצאיות. הם כמובן הועברו לפריטי הקולקציה באופן אידיאלי-רומנטי. הסיפור סופר מחדש, כי אחרי הכל, Savoir-faire (ביטוי צרפתי שמשמעותו הסתגלות מהירה והתמודדות עם כל מצב), הוא ערך מקודש גם בבית כריסטיאן דיור. הנוף המדברי - הרי סנטה מוניקה לפנות ערב - היה הכי נכון לביגוד בגווני אדמה העשוי להתאים למזג אוויר חם או קר, תלוי במועד הנבחר של החופשה שלכם. בחלק גדול מהפריטים, הפרינטים נעשו בעבודת-יד. פרווה, שרלינג, נוצות, צמר, עור, זמש ופרנזים נראו פה רבות. שמלות מחוך, ז'קטים, חצאיות A, חצאיות טול, עליוניות צמר, חולצות מערבון מכופתרות, שמלות כתפיות וטלאים צבעוניים, שמלות חלוק, ג'ינסים - קולקציית הקרוז של דיור העונה מגוונת במיוחד. בלטה מגמת הגזרות הבלתי חושפניות העשויות להתאים לנשים במשבצת גיל מתקדמת, אבל לצדה היו גם פריטים שייראו מצוין על דור קנדל-קיילי. כובעי הייזנברג, גיבורנו הטלוויזיוני ממדינת ניו-מקסיקו השכנה, השלימו מראות מערב פרוע, גרסת ההוט קוטור.

מבין שמונה מאות המוזמנים היו גם כמה אורחות-מוזות המייצגות ללא עוררין את הרוח הנשית שבדיור התכוונו אליה עם חולצת הטי הבלתי נשכחת בעלת הכיתוב האיקוני: "כולנו צריכים להיות פמיניסטיים", נראו בשורה הראשונה: ריהאנה, שרליז ת'רון, דמי מור (שהדהימה עם שיער ארוך גולש ובוהק שכולו שלה), סולנאג' נואלס ומירנדה קר. נשות אלפא, לא פחות מזאבי האלפא על השמלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully