וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפור וטורקיז או ורוד ולבן? תמונת בגדי הספורט שמטריפה את הרשת

6.7.2017 / 6:57

זוכרים את השמלה מעוררת המחלוקת שהסעירה את האינטרנט? אז כעת הביטו בבגדי הספורט של נייקי. למרות שכבר חשבנו שנדע להבחין בקלות - ברשת ממתינים לתגובת החברה כדי לקבוע את צבעם האמיתי

תושבי לונדון חלוקים: השמלה כחולה ושחורה או לבנה וזהובה?/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בווידיאו: זוכרים את שיגעון השמלה?

אנחנו ב-2017. יותר משנתיים עברו מאז שהשמלה בכחול ושחור (ולא זהב ולבן) הטריפה לנו את הראש ועיוורה לנו את העיניים, והנה, כאילו לא חלף לו הזמן, הרשת שוב בבלבלה לגבי צבעם האמיתי של בגדי הספורט של נייקי. בעוד חלק רואים וסט, מכנסיים קצרים וזוג כפכפים בצבעים אפור וטורקיז, אחרים רואים את אותם פריטים בצבעי ורוד ולבן. ואתם?

רבים אפילו טוענים שבגדי הספורט החליפו את צבעם בכל רפרוף, וחוץ מהעובדה שנייקי מרוויחים אחלה פרסום מהתמונה הזאת - האשליה האופטית עובדת נפלא, בדיוק כמו זו של השמלה המזעזעת. קשה לקבוע מה צבעם המקורי, על אף שהרוב נוטים יותר לכיוון של אפור וטורקיז - ואנחנו איתם. אתרים מחו"ל כבר פנו לברר עם ענקית הספורט האמריקאית את העניין - אך נכון לכתיבת שורות אלו עדיין לא התקבלה תגובה. הסט מוצע במחיר של 120 דולר ובמודעה מציינים שאפשר לרכוש אותו בצבעים אחרים (בלי לציין אילו).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטרפת חוזרת והפעם בלוק ספורטיבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד באותו נושא:

הסיבה לכך שאנחנו רואים צבעים שונים נעוצה באיכות הצילום המקורית, בסוג המסך שבו אנחנו צופים ובאופן שבו המוח שלנו מפרש את הצבעים. באתר באזזפיד הציגו דעת מומחה, לפיה איכות הצילום הבעייתית גורמת למוח שלנו להחליט בעצמו איך לקרוא את האור שמוחזר לעיניים מהדימוי, ולאילו החזרות-אור לתת יותר חשיבות. ההבדלים בפירוש הצבעים, לדברי המומחה, יכולים להיות קשורים לאישיות שלנו, לנטייה להתמקד בפרטים, לציפיות שלנו מהעולם שבו אנחנו מתבוננים או לתנועות העין בהן הורגלנו. עסק לא פשוט.

ענו על הסקר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully