וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער זוגי של ג'יג'י וזאין הצית סערה - ומגזין ווג נאלץ להתנצל בפני קוראיו

15.7.2017 / 22:30

טרנד הג'נדר-בלנדר נוחת על הגיליון החדש של ווג, והפאוור קאפל הלוהט שובר את כל החוקים המגדריים כשהיא לובשת בגדי גברים והוא לובש בגדי נשים. אבל העליהום דווקא לא הגיע מכיוון השמרנים, אלא מהצד השני - שנפגע ולא מוכן לשתוק

אתר רשמי

בווידיאו: מאחורי הקלעים של הצילומים הזוגיים הקודמים של ג'יג'י וזאין בווג, אפריל 2016.

רגע לפני ספטמבר אישיו, הגיליון החשוב והמכניס ביותר בשנה, ווג השכילו להרים את מהדורת אוגוסט המנומנמת יחסית עם שער בעל שלושה אלמנטים מקפיצים: זוג לוהט, נושא חם, ומחלוקת ששוברת את האינטרנט. הזוג: ג'יג' חדיד וזאין מאליק, היא דוגמנית רותחת והוא מוזיקאי מצליח - יחד הם פאוור קאפל מסקרן, שמהווה אלטרנטיבה מרעננת לקים וקנייה שהיו הזוג קודם שכיכב על שער ווג האמריקאי לפני יותר משלוש שנים. אז, באפריל 2014, הסטיילינג כלל שמלת כלה סטנדרטית וחליפה. הפעם הלכו בווג על משהו קצת יותר עדכני, עם חליפות לו ולה בבלגן של צבעים ודפוסים בכתב ידו של אלסנדרו מיקלה לבית גוצ'י.

הנושא: הג'נדר-בלנדר הגיע לפריים טיים, כלומר לשער של הווג הכי מסחרי שיש. "הגישה של הערבוב המגדרי באופנה כבשה מסה קריטית בתרבות הפופ ועל המסלולים", מסבירה הכתבת מאיה סינגר את הבחירה בנושא, וממשיכה לנמק: "אלסנדרו מיקלה מלביש את הדוגמניות שלו בחליפות ואת הדוגמנים בפרחים ובבד ברוקד, השחקנית אוון רייצ'ל ווד מופיעה על השטיח האדום בחליפות, פארל ווילאמס מהלך על המסלול של שאנל בחליפת טוויד וחוטי פנינים, והראפר יאנג ת'אג מצטלם לעטיפת הדיסק שלו בשמלת ראפלס".

עוד באותו נושא

לצאת בפיג'מה ועקבים: ג'יג'י חדיד מראה איך עושים את זה נכון

לכתבה המלאה

"הם לא רוצים להיות מוגדרים", מצוטט שם אוליבייה רוסטאן, המעצב של בית האופנה בלמיין, עבור מי שעדיין לא השתכנע שהנושא מתאים לציבור האמריקאי בכללותו. "הם לא מפחדים להיות מי שהם. קטגוריה זו או אחרת, למי אכפת? הם רוצים להגדיר את עצמם". בהמשך, שינוי הפרדיגמה התרבותית שהתרחש בעידן הנוכחי מושווה שם לתקופה בה האמינו שכדור הארץ הוא שטוח ואז נוכחו להבין שהוא בעצם עגול. מן השורות עולה הפחד של תקיפת נושא רגיש מדי עבור קהל שמרני בחלקו, שיכול לפגוע בהכנסות הפרסום הגבוהות של המגזין, תוך מתן דגש על הלגיטימציה של העניין מהיבטים שונים, כולל הסטרייטיות של הזוג המציג את המגמה.

והנה הגענו למחלוקת שהתעוררה בסיפור: העליהום דווקא לא הגיע מכיוון השמרנים, אלא מהצד השני - שהתרעם על בחירה בשני סטרייטים להציג קהילה שלמה של נזילות מגדרית. רבים הוטרדו מהעובדה שזוג שמלווה מדי פעם בגדים מהמלתחה של רעהו נמצא לנכון להגדיר את הנושא.

הם בחרו להשמיע את קולם בטוויטר: "הלו משטרה, ג'יג'י לבשה מכנסיים בשבוע שעבר, ועכשיו ווג הכתירו אותה כאייקון של נזילות מגדרית", או "נראה לי שווג קצת מבולבלים בנוגע לזליגות מגדרית מהי. ללבוש את הטי-שירט של החברה שלך לא הופך אותך לכזה!". התגובות הללו יצאו מהרשתות החברתיות וגררו גל כתבות נגד המגזין. מסתבר שהכותרת שנבחרה לעטר את השער - "גי'ג'י וזאין קונים בארון אחד של השני" - הצליחה לעצבן קהילה שלמה שלא מוכנה לשתוק. האתרים בארה"ב אף קיבלו תשובה רשמית מדוברת ווג: "הסיפור נועד להדגיש את ההשפעה שיש לקהילות המיניות, הלא בינאריות, על האופנה והתרבות. אנחנו מצטערים מאוד שהכתבה לא משקפת נכונה את הרוח - החמצנו את הנקודה. אנחנו מצפים להמשיך את השיח ברגישות רבה יותר".

הגיליון עדיין לא הגיע למדפים, אבל תמונות מתוך הכתבה שצולמו בידי הזוג המוכשר אינס ו-וינוד מככבות ברשת. אם נשים לרגע בצד את המחלוקות, אין ספק שעידן הנזילות המגדרית עושה טוב לאופנה. אז נכון, ראינו כבר לא מעט בעבר דוגמנית בחליפה, ז'קט עור, שלייקס, אוברסייז או מכנסי טוויד בגזרת פנסים. אבל הערך המוסף של בן זוגה בפריים עם חולצת תחרה, מכנסי קטיפה ואימונית פרחונית הוא לא פחות ממרהיב. לדברי חדיד, "אם זאין לובש חולצה צמודה וג'ינס צמוד ומעל מעיל גדול, גם אני הייתי לובשת את זה", והוסיפה "הכל מסתכם ב'האם הבגדים מרגישים נכון?'" ומאליק מסכם מצדו בהצהרה כללית יותר: "עם התקשורת החברתית, העולם נעשה קטן, וזה נראה כאילו כולם עושים את אותו הדבר. בנושא הג'נדר אתה רוצה לייצר הצהרה משלך, להיות ייחודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully