וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הקסם: זו כמות הבגדים המדויקת שאתן צריכות בארון

17.7.2017 / 7:45

מכורות השופינג מודות ש"שיטת 37", בעלת נוסחת המלתחה האולטימטיבית, עזרה להן להפסיק לקנות בגדים מיותרים, וגרמה להן להישאר שפויות ומאושרות. השיטה: ארון שכולל 37 פריטי לבוש - ואף לא אחד יותר. והנה ההסברים

Gemma McLean

תהליך של סינון מחושב

רבקה קאטרל, מאמנת עסקית בת 42, היא שופהוליקית לשעבר. כשהחליטה לאמץ לעצמה את שיטת הקסם "37", ולהיגמל מקניות אחת ולתמיד, היא פרסה על המיטה שלה את ערימת הבגדים האינסופית מחדר הארונות העצום שלה - והזדעזעה לגלות כמה "זבל" היה שם. "זה היה מחזה איום. שמלות לא מחמיאות, חולצות חסרות צורה. הר של בגדים שמעולם לא אלבש", היא סיפרה לדיילי מייל. כך היא אימצה את הטרנד שצובר תאוצה, לפיו יש לבצע סינון ולהפחית את מספר פריטי הלבוש הכולל בארון ל-37 פריטים בלבד: חולצות, שמלות, חצאיות, ז'קטים, מעילים ונעליים שביחד לא עולים על מספר הקסם - 37.

למה דווקא 37? בלוגרית האופנה קרוליין רקטור, שהייתה מודעת להרגל הקניות הכמעט חולני שלה, בחרה את המספר הזה אחרי חשיבה ותכנון מעמיק שבסופו הגיעה למסקנה שהיא יכולה לחיות בשלום עם 37 פריטי לבוש - "נוסחת המלתחה האולטימטיבית". ההשפעה הייתה עמוקה - מאישה שלקחה כדורים פסיכיאטריים לטיפול בהתמכרות שלה, היא הפכה לרגועה ומאושרת יותר. בכל יציאה לשופינג, היא השקיעה מחשבה כדי להחליט איזה פריט יעבור את סינון ה-37 ואיזה פריט ישן ייאלץ לצאת מהרשימה לטובתו. את ערימות הבגדים הישנים שלה היא תרמה לארגוני צדקה או לחברים, וכעת הארון שלה כולל אוסף מחושב של פריטים שהיא באמת צריכה.

אקססוריז הם על תקן ירקות בדיאטה

קאטרל אימצה את השיטה ו"טיהרה" את הארון שלה ל-37 פריטים. "לפני כן הייתי חולפת על פני חלון ראווה ורועדת מהתרגשות", אמרה קאטרל, שמתגוררת בלנקשייר שבבריטניה עם שני ילדיה ונחשפה לניסוי של רקטור לפני 3 שנים, "זה הדליק אותי אז החלטתי שאני הולכת לשנות את הארון שלי ואת המראה שלי". בהתחלה זה היה נראה בלתי אפשרי, "הוצאתי הכל מהארון, הנחתי ערימה של בגדים על המיטה והיו שם המון פריטים שחורים וחסרי צורה שקניתי בסופרמרקטים". היא חרקה בשיניה והחלה להיפטר באומץ מבגדים ישנים עד שנותרה עם 70 פריטים בלבד. אחרי כמה חודשים היא ביצעה סינון נוסף והצליחה להגיע למספר הקסם, 37.

"לא הרשתי לעצמי לקנות משהו במשך שנה שלמה, כי היו לי מספיק בגדים", היא אמרה. לא רק שהיא הרגישה משוחררת יותר – השיטה העצימה אצלה את ההנאה מאופנה. היא אוהבת את הארון המסודר והקטן שלה ומעריכה כל פריט שהיא לובשת. "ככל שיש לך פחות בגדים, כך את משקיעה בהם יותר. אני מוסיפה סיכות וצעיפי וינטג' כדי לשדרג את הלוק ומקדישה יותר זמן לשיער ולאיפור", היא מספרת. אקססוריז הם על תקן ירקות בדיאטה - אתם מורשים לצרוך אותם ללא הגבלה, כי תכשיטים ותיקים אינם נכללים ברשימת ה-37. נעליים, דרך אגב, כן.

עוד באותו נושא

נסו לנחש: כמה זמן בממוצע לוקח לאישה להחליט מה ללבוש?

לכתבה המלאה

אז איך באמת עושים את זה?

קאטרל טוענת שהרשימה שלה כוללת 15 חולצות, 9 מכנסיים (כולל חצאיות), 2 שמלות, 9 זוגות נעליים, ז'קט אחד ומעיל אחד. ההחלטה כמה מכל דבר פחות חשובה, לדבריה, מאשר עניין התאמת הצבעים. כדי שזה יעבוד - חשוב ליצור אפשרויות שילוב רבות ככל שניתן. "זה יצא כל כך מוצלח, עד שכמה חברים אפילו ביקשו ממני לעזור להם לארוז 37 פריטים לטיול. אני עוזרת להם לבחור צבעים, בגדי יום וערב, ולוודא שהכול תואם. אלה הטיפים שאני מיישמת מדי יום. אני נהנית מהבגדים שלי. אני מרגישה בשליטה. אין לי את הרגעים האלה של התלבטות מול הארון". באשר לקניות, זו חוויה שונה לחלוטין בשבילה, "בעבר לא חשבתי לפני שקניתי. עכשיו אני קונה פחות, ורק בגדים איכותיים".

הפסיכולוגית הקלינית, ד"ר ג'נבייב וון לוב, אינה מופתעת מהצלחת השיטה, "מאמצי השיטה מראים משמעת ונכונות להשאיר את העבר מאחור. על ידי ייעול הארון שלהם, הם מקבלים תחושה של הישג והערכה עצמית הנובעת מקבלת החלטות מודעת". מלבד היתרונות הפסיכולוגיים, אוהדי השיטה מספרים שבזכותה הם יודעים תמיד מה ללבוש, איך להיראות נפלא בכל מצב, ושבכל הקשור לאופנה - פחות זה בהחלט יותר.

"המציאות היא שלכולנו יש יותר מדי בגדים בארון, ואנחנו לא לובשים את רובם", אמרה עורכת האופנה, קמילה רידליי-דיי, "ככל שאנחנו מתבגרים, וינטג' נראה עלינו טוב יותר". לואיס פרקר, שופהוליקית לשעבר בת 27 מברייטון הוסיפה: "לעולם לא אחזור אחורה. היו לי כל כך הרבה בגדים, שבעבודה האחרונה שלי העירו לי שמעולם לא ראו אותי לובשת את אותו בגד פעמיים – משהו שלקחתי כמחמאה, אבל עכשיו אני מבינה שזה מוגזם. חברה שראתה את המלתחה שלי הופתעה לגלות כמה היא קטנה. שיטת ה-37 סידרה אותי יופי. כל פריט זכה למקום שלו בארון, ואני מרגישה ממש טוב עם זה".

סקס והעיר הגדולה. imdb
נסו את זה בבית. אתן תמיד מוזמנות להתייעץ עם חברות/imdb

אל תקחו ממנה השראה #1: סצנת חדר הארונות מתוך "סקס והעיר הגדולה"

אל תקחו ממנה השראה #2 סצנת השופינג בקניון מתוך "קלולס"

אל תקחו ממנה השראה #3 סצנת המהפך מתוך "אישה יפה"

אל תקחו ממנה השראה #4 סצנת המייקאובר מתוך "השטן לובשת פראדה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully