וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחורה אני ונאוה: הדוגמנית הסודנית שהפכה לגיבורת רשת

27.8.2017 / 12:38

חשבון האינסטגרם של נייקים גטביץ בת ה-24, המתהדר בלמעלה מ-300 אלף עוקבים, הפך לכלי של הפצת השראה לאהבה ולקבלה עצמית עבור נערות בארה"ב, שם היא מעבירה את המסר שאין לה כל כוונה להתנצל על גוון העור שלה, הנחשב לכהה גם בקרב יוצאי אפריקה

תעשיית האופנה העולמית שופעת בדוגמניות עם יופי יוצא דופן. אחת מהן היא הדוגמנית הסודנית נייקים גטביץ, שזכתה בארה"ב לכינוי "מלכת האופל". סיפור ההצלחה שלה מבוסס על מאבק עקבי ועיקש שלא להיכנע לתכתיבים אמריקאיים לבנים, במטרה להפוך את גוון העור שלה למקובל. היא נולדה בדרום סודאן בתקופה שבה המדינה האפריקאית הייתה בעיצומה של מלחמת אזרחים אכזרית. אי היציבות הפוליטית טלטלה את ילדותה והביאה לכך שהתגוררה במחנות פליטים באתיופיה ובקניה. בסופו של דבר, היא היגרה בגיל 14 לארה"ב, מלווה באמה ובאחותה, והן השתקעו בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה.

בראיון לווג היא סיפרה שכנערה היא הייתה מושא ללעג בבית הספר, והעיסוק בדוגמנות כלל לא חלף בראשה. אבל כל זה השתנה לקראת סוף תקופת התיכון, לאחר שכמה זרים שאלו אותה אם שקלה אי פעם לצעוד על מסלול דוגמנות או לעמוד מול מצלמה.

גטביץ בת ה-24 מייצרת עניין בימים אלה מחוץ לעולם הדוגמנות, בזכות המאמצים שלה להעניק השראה גם לבחורות שלא ממש יודעות להבדיל בין אלכסנדר וונג לאלכסנדר מקווין. היא עלתה לכותרות לאחר פוסט ששיתפה, בו סיפרה כי היא נשאלה אם הייתה מוכנה להלבין את גוון עורה השחור תמורת סכום של 10,000 דולרים, בהנחה שהוא כהה מדי מכדי לעמוד בסטנדרטי היופי המקובלים של החברה. מה הייתה תגובתה? "לעולם לא הייתי עושה את זה, אני מחשיבה את גוון העור שלי לברכה", היא אמרה.

למרות שיש לה לו"ז צילומים עמוס, ההערכה האמיתית כלפיה מגיעה מהפעילות שלה ברשתות החברתיות. חשבונות הסנאפצ'ט והאינסטגרם שלה, המתהדרים בלמעלה מ-300 אלף עוקבים, הפכו לכלי של הפצת השראה לאהבה ולקבלה עצמית, שם היא מעבירה בבירור את המסר שאין לה כל כוונה להתנצל על גוון העור שלה, הנחשב כהה גם בקרב יוצאי אפריקה.

עוד באותו נושא

פוליטיקלי קורקט: הדוגמנית החדשה של ויקטוריה'ס סיקרט

לכתבה המלאה

"בעידן של ימינו, אנשים שחורים מוכים ונרצחים ללא סיבה, והם מתוארים בתקשורת כפושעים וכבריונים", כתבה לעוקביה. "אנחנו חייבים להתאחד ולתמוך באנשים שחורים, לאהוב אנשים שחורים, לעמוד לצד אנשים שחורים ולהראות לעולם כמה הם חזקים". גטביץ אומרת שהחשיפה הגבוהה שלה ברשתות החברתיות וגוון העור שלה מביאים לכך שהיא מקבלת הן הודעות נאצה ועלבונות והן הודעות של נשים צעירות ששואבות ממנה השראה - והיא בוחרת כמובן להתמקד בצד החיובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully