וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה ברזון ובאידיאל השלמות עולה שלב: האם בקרוב שאר העולם יישר קו?

3.10.2017 / 8:29

בצרפת ממשיכים להילחם בנזק שגורמת תעשיית האופנה לדימוי הגוף של צעירות. לאחר הפיקוח על משקל הדוגמניות, כעת חוק חדש מחייב כל תמונה שעברה פוטושופ לשאת תווית אזהרה. בעקבות כך גם גטי אימג'ס, סוכנות הצילום הגדולה בעולם, מסרה כי מעתה לא תקבל למאגר תמונות מרוטשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החוק קודם במטרה "לצמצם את מספר דימויי הגוף הלא מציאותיים שילדות ונערות צעירות נחשפות אליהם באמצעי התקשורת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שעבודת פוטושופ כבר הפכה לנורמה במודעות הפרסום בתעשיית האופנה, דווקא המותגים המתעקשים להימנע מריטוש הדוגמניות בתמונות שלהם - הם אלה שמייצרים כותרות. אנחנו רגילים לראות את זה לדוגמא במותג ההלבשה התחתונה AERIE מבית אמריקן איגל האמריקאי, שמציג בגאווה צלוליט, סימני מתיחה, שומנים וצלקות בקמפיינים שלו, וזוכה לריספקט מצד הלקוחות ולתעופה ברשתות החברתיות.

בצרפת נעשים כעת מאמצים רבים לשנות את הסטנדרט הזה של עיבוד תמונות. חוק חדש שעבר שם השבוע (שדומה מאוד לחוק הקיים כאן בישראל) מחייב כל תמונה שנעשה בה שימוש מסחרי ובה "הגוף של הדוגמנית עבר שינוי, בין אם על מנת לגרום לה להיראות רזה יותר או על מנת להדגיש את נתוני הגוף שלה", תהיה חייבת לשאת מעין תווית אזהרה עם הכיתוב "תמונה מעובדת". עבירה על החוק עלולה לגרור קנס של עד 40 אלף אירו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבירה על החוק עלולה לגרור קנס של עד 40 אלף אירו/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, החוק קודם במטרה "לצמצם את מספר דימויי הגוף הלא מציאותיים שילדות ונערות צעירות נחשפות אליהם באמצעי התקשורת". שר הבריאות של המדינה, מריסול טוריין, תאר בראיון ל-BBC את הרציונל שמאחורי הליך החקיקה, ואמר כי חשיפה לתמונות של דוגמניות שעברו עיבוד בפוטושופ יכולה להוביל "לתחושות של ירידה בהערכה העצמית ופגיעה בביטחון העצמי, ובהמשך להשפיע גם על ההתנהגות הבריאותית".

ההערכות הן כי בצרפת חיים כ-600 אנשים הסובלים מהפרעות אכילה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, והתופעה היא קטלנית. הפרעות אכילה הן הגורם השני למוות בקרב הגילאים 15 עד 24 במדינה, אחרי תאונות דרכים.

עוד באותו נושא

כל סודות הפוטושופ של דוגמניות ויקטוריה'ס סיקרט נחשפים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשוב לציין שבכל הקשור לחוק הפוטושופ, ישראל היתה שם קודם/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו לא הפעם הראשונה שבה הממשלה הצרפתית מטילה מגבלות על תעשיית האופנה על מנת להילחם בנזק שהיא גורמת לדימוי הגוף של צעירים מחד, ולבריאותן של דוגמניות מקצועיות מאידך. מוקדם יותר השנה הוחלט כי דוגמניות המבקשות לעבוד בתעשייה המקומית יידרשו להציג אישור רפואי המוכיח כי הן נמצאות בטווח המשקל הבריא.

החוק עבר רק לפני כמה ימים, אולם ייתכן וצרפת כבר החלה מגמה. סוכנות הצילום והתמונות האמריקאית גטי אימג'ס (Getty Images) החליטה גם היא להילחם בתופעת הריטוש בפוטושופ - בתגובה ישירה להחלטה בצרפת. הסוכנות, ספקית התמונות הגדולה בעולם - מסרה כי החל מעתה היא לא תקבל יותר למאגר שלה "תמונות של דוגמניות שממדי גופן עוצבו מחדש כדי לגרום להן להיראות רזות או שמנות יותר".
עכשיו כשהנושא מטופל ומדובר בפריז בירת האופנה - האם בקרוב גם שאר העולם יישר קו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בצרפת חיים כ-600 אנשים הסובלים מהפרעות אכילה - הגורם השני למוות בקרב הגילאים 15 עד 24 במדינה, אחרי תאונות דרכים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גטי אימג'ס: "לא נקבל תמונות של דוגמניות שממדי גופן עוצבו מחדש"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשיפה לתמונות של דוגמניות שעברו עיבוד בפוטושופ יכולה לפגוע בביטחון העצמי, ובהמשך להשפיע גם על ההתנהגות הבריאותית"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז מה עתידה של אמנות הפוטושופ בתעשיית ההלבשה התחתונה?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנ"ל לגבי תעשיית בגדי הים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם דוגמניות בטווח משקל בריא עוברות עבודת ריטוש אגרסיבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully