וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הליצנים על המסלולים: גם עולם האופנה סובל מהתופעה המוזרה

6.10.2017 / 10:03

קוד הלבוש של ליצן היווה חלק מלוח ההשראה של מעצבי אופנה שכולנו מכירים. חלקם אף שלחו את הדוגמניות אל המסלול בפאות, מסכות, כובעי ענק ואיפור מוגזם, ויצרו דמויות של ליצנים מדוכאים, ליצנים מפחידים או סתם ליצני דיוות. כשאופנה נהיית קריפית

תצוגת אביב/קיץ 2016 של גארת' פיו, לונדון, ספטמבר 2015. splash
המטרה: להבהיל, לערער או לשעשע. תצוגת גארת' פו בשבוע האופנה של לונדון לאביב 2016/splash

זה אולי קצת קריפי, אבל תופעת הליצנים המצמררת ששוטפת את הגלובוס מאז אוגוסט היא לא רק סביב דמות בעלת אישיות מצחיקה, מפחידה, רצחנית או מרושעת. אחד הסממנים המובהקים של הליצן הוא קוד לבוש בעל אלמנטים ברורים, כמו למשל שרוולי מלמלות, צווארון פליסה לבן ומשבצות בשחור לבן, שמהווים לעתים חלק מלוח ההשראה של מעצבי אופנה שכולנו מכירים. סיור קצר בהיסטוריית הקולקציות של מעצבי-העל בשנים האחרונות מגלה כמה העניין נפוץ.

בסתיו 2001 אלכסנדר מקווין שקע בעולמם של ליצנים ויקטוריאנים מדוכאים, והציג אוסף שכולו קרנבל תאוותני משופע בדימויים רלוונטיים כמו מכנסיים מנופחים, שמלות טול ותחרה, צווארונים גבוהים ואיפור חיוור עם שפתיים כהות בנוסח פיירו. שמונה שנים לאחר מכן, ב-2009 הוא שב לאותם מחוזות עם פרשנות חדשה ושפתיים אדומות גדולות בהשראה שהוגדרה כ"ליצנים, דיוות ופיירו, עם קצת ג'ואן קרופורד". אז הוא גם לקח צעד קדימה את כל נושא המשבצות והמעוינים, ודגמים בשחור-לבן ובאדום-לבן הציפו את המסלול לצד כובעי ענק מוטרפים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפור קריקטוריסטי וכובעי פיירו בתצוגה של ג'ון גליאנו לבית האופנה מרג'יאלה, שבוע הקוטור בפריז לסתיו 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד מעצב שהראה לעולם שנושא הליצנים קרוב לליבו הוא המעצב הבריטי גארת' פו, ששתי הקולקציות הראשונות שלו ב-2006 עוצבו על טהרת הנושא, ובכל אחת מהן הוא הוציא למסלול לוקים שיכולים בקלות לגרוף את פרס התחפושת המושלמת בהאלווין הקרוב. בספטמבר 2015 הוא הציג על מסלול שבוע האופנה הלונדוני קולקציה באווירה המערבת הומור ופחד, צחוק ואיום, ילדותיות ומיניות, והיא כללה דוגמניות בפאות ליצנים ובמסכות משונות.

ואיך אפשר בלי ג'ון גליאנו, שלכבוד חגיגות ה-60 של כריסטיאן דיור עיצב קולקציית קוטור ובה חליפת "ארלקינו" במעוינים פסטליים של סגול, ירוק, ורוד וכסף. בהמשך, לאחר פיטוריו המרעישים של גליאנו ב-2011, מחליפו ביל גייטן חזר על הרעיון וסגר את האוסף הראשון שלו לדיור קוטור עם הדוגמנית קרלי קלוס בתפקיד ליצן זעוף. היא לבשה שמלת קומות מפוארת בגוון לילך עם צווארון וכובע שלא משאירים מקום לדמיון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדוגמנית קרלי קלוס בתור ליצן זעוף, בתצוגת הקוטור של דיור בפריז לסתיו 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מכן, כשחזר ב-2015 לעמוד בראש בית האופנה מרג'יאלה, חזר גליאנו גם לליצנים עם איפור קריקטוריסטי, והמשיך עם אותה מגמה גם באוסף הקוטור של המותג שכלל כובעי פיירו ומייק-אפ תואם. זמן קצר לאחר מכן, הווג הבריטי הכריז על "מכנסי הליצן" של אוליבייה רוסטאן למותג בלמיין כטרנד הלוהט של חורף 2015.

גם ריקרדו טישי פתח לכבוד אוסף האביב של 2017 את תיבת הליצנים שלו, ממנה יצר לוקים של פסים ונקודות בצבעוניות עזה שכונתה "ליצנית" על ידי פרשני האופנה במדיות השונות. אפשר להתווכח האם הסגנון הזה הוא יותר מפחיד, מטופש או סטייליש, אבל קשה להתכחש לעובדה שאופנה וליצנים הן שתי דיסציפלינות החולקות די.אן.איי משותף ומשתמשות בבגדים כדי להבהיל, לערער או לשעשע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שם הכל התחיל? ליצנים ויקטוריאנים מדוכאים בתצוגת מקווין לסתיו 2001/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקח צעד קדימה את נושא המשבצות והמעוינים. מקווין לסתיו 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שפתיים אדומות גדולות וכובעי ענק מוטרפים בהשראה שהוגדרה כ"ליצנים, דיוות ופיירו, עם קצת ג'ואן קרופורד". מקווין לסתיו 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חליפת "ארלקינו" לכבוד חגיגות ה-60 של כריסטיאן דיור, סתיו 2007/מערכת וואלה!, צילום מסך
תצוגת אביב/קיץ 2016 של גארת' פיו, לונדון, ספטמבר 2015. splash
הליצנים נוהרים. תצוגת גארת' פו בשבוע האופנה של לונדון לאביב 2016/splash
תצוגת אביב/קיץ 2016 של גארת' פיו, לונדון, ספטמבר 2015. splash
אווירה המערבת הומור ופחד, צחוק ואיום, ילדותיות ומיניות. עוד מגארת' פיו/splash
תצוגת אביב/קיץ 2016 של גארת' פיו, לונדון, ספטמבר 2015. splash
כוכבים בעיניים אצל גארת' פו/splash

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully