וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט ויינשטיין: מגזיני האופנה הגדולים מפסיקים לעבוד עם טרי ריצ'רדסון

24.10.2017 / 12:29

מגזינים מובילים, ביניהם ווג וואניטי פייר, קיבלו הוראה לאסור מיידית את העבודה עם הצלם הפרובוקטיבי, על רקע תלונות שעלו נגדו בשנים האחרונות בגין הטרדה מינית ומעשים מגונים. ריצ'רדסון: "שיתפתי פעולה עם נשים בוגרות שהיו מודעות לחלוטין לאופי העבודה"

צילום מסך

בווידיאו: קייט אפטון בריקוד פרובוקטיבי בסטודיו של ריצ'רדסון.

טרי ריצ'רדסון. GettyImages
התפקיד מחייב. ריצ'רדסון שולף את כלי העבודה שלו בצילומי לוח השנה של פירלי, נובמבר 2009/GettyImages

צלם האופנה הפרובוקטיבי טרי ריצ'רדסון מסתבך שוב, והפעם זה רציני: על פי דיווחים בתקשורת הבריטית, שורה של מגזיני אופנה מהגדולים בעולם החליטו לאסור כליל את העבודה עמו, זאת על רקע התפתחויות בתלונות שעלו נגדו בשנים האחרונות בגין הטרדה מינית ומעשים מגונים.

המגזינים ווג ו-ואנטי פייר הם בין אלה שקיבלו את ההוראה לבטל באופן מיידי כל פרויקט צילומים שנקבע עם הצלם הוותיק. ההוראה הגיעה מהבוסים מקונדה נאסט, ההוצאה לאור של יותר מעשרים מגזינים בהם גם גלאמור, פיצ'פורק והניו יורקר. למרות ששמו של ריצ'רדסון נקשר במרוצת השנים במספר רב של שערוריות, הוא הפך ליקיר תעשיית האופנה והסלבס. מעת לעת עלו טענות של דוגמניות נגדו על כך שהטריד אותן מינית, ששכנע אותן להתפשט עבורו, לגעת בו או לתת לו לגעת בהן - אולם הוא הכחיש שוב ושוב את כל הטענות נגדו וטען כי הדברים נעשו בהסכמה כחלק מאופי העבודה עמו.

"אני פונה בעניין חשוב: קונדה נאסט אינה מעוניינת לעבוד עוד עם הצלם טרי ריצ'רדסון", נכתב במייל פנימי שנשלח על ידי סגן הנשיא בחברה, ג'יימס וולהאוס. "אנא אשרו כי מדיניות זו תחל באופן מיידי במערכת תחת ניהולך". על פי הדיווח בטלגרף הבריטי, מזה כמה חודשים שבהוצאה לאור בוחנים מחדש את החוזה שלהם עם הצלם, לאור התרבות התלונות נגדו.

עוד באותו נושא

פלאש אחד יותר מדי: טרי ריצ'רדסון הציע סקס בתמורה לצילומים למגזין ווג

לכתבה המלאה
הדוגמנית אניקו מיהליק והצלם טרי ריצ'רדסון במהלך צילומי לוח שנה פירלי 2010 שהושק ב-20 נובמבר 2009. GettyImages
ריצ'רדסון: "מעולם לא השתמשתי בהצעת עבודה או באיום על מנת לכפות על מישהי משהו שלא היה ברצונה לעשות"/GettyImages

הטענות על הטרדות מיניות מצדו של ריצ'רדסון עלו שוב בעקבות פרשת המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין, שהעלתה אל ראש סדר היום הציבורי בעולם את סוגיית ההטרדות המיניות ועודדה נשים ברחבי העולם לפרסם את הסיפורים האישיים שלהן ולהתלונן על גברים שהטרידו אותן. עם זאת, יצוין כי אין טענות חדשות נגדו.

טרי ריצ'רדסון התייחס להאשמות שהופנו אליו במאמר שפורסם בהפינגטון פוסט: "שיתפתי פעולה עם נשים בוגרות שהיו מודעות לחלוטין לאופי העבודה, וכמו בכל פרויקט שלי, כולן חתמו על כתב ויתור והסכמה", כתב הצלם. "מעולם לא השתמשתי בהצעת עבודה או באיום על מנת לכפות על מישהי משהו שלא היה ברצונה לעשות. אני נותן לכל מי שאני עובד עמה את הכבוד בכך שאני רואה בה בעלת רצון חופשי שעושה את ההחלטות שלה בהתאם. ככזה, קשה לי לראות את עצמי כמטרה לרוויזיוניזם היסטורי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות השערוריות, הוא הפך ליקיר תעשיית האופנה והסלבס. ריצ'רדסון עם ליידי גאגא ודונטלה ורסצ'ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריצ'רדסון בן ה-52 נולד בניו-יורק לצלם האופנה בוב ריצ'רדסון וסגנונו מאופיין בצילומי פופ פרובוקטיבי ומתריס על גבול הפורנוגרפי. הוא הפך לאחד הצלמים המפורסמים בעולם וחתום על אינספור הפקות אופנה, צילומי שער למגזינים הנחשבים בעולם ו-13 ספרי צילום. הוא צילם בין השאר את מדונה, ביונסה, ריהאנה, ליידי גאגא, קייט מוס, פריס הילטון, לינדזי לוהן, קרלה ברוני, בר רפאלי ואף הנשיא לשעבר ברק אובמה. הוא גם האיש שביים את הקליפ "wrecking ball של מיילי סיירוס - עליו אמרה מאוחר יותר הזמרת שהיא מתחרטת שבחרה בו כאיש למשימה.

לפני מספר שנים דלף לרשת סיפורה של שרלוט וולטרס שטענה כי ריצ'רדסון ניצל אותה מינית חמש שנים קודם לכן. וולטרס, שהייתה באותה העת סטודנטית לאמנות ודוגמנית עירום בת 19, סיפרה כי במהלך סשן הצילומים ריצ'רדסון החל לפתע לגעת בפניה, לתחוב את אצבעותיו לפיה, להתפשט בפניה תוך כדי מתן הוראות "אמנותיות" שונות. הסצנה הסתכמה בסשן אוננות של ריצ'רדסון על הדוגמנית המבוהלת תוך כדי שהאסיסטנטית שלו מצלמת את הנעשה. שבוע לאחר מכן הגיב ריצ'רדסון ופרסם מכתב תגובה רשמי בעיתון ניו יורק פוסט, בו הכחיש את כל המיוחס אליו בטענה כי מדובר בשמועות נקם אכזריות.

בר רפאלי, טרי ריצ'רדסון. terrysdiary, צילום מסך
עבד בעבר גם עם בר רפאלי/צילום מסך, terrysdiary

צילומים בלתי נשכחים של טרי ריצ'רדסון

צילומים איקונים של טרי ריצ'רדסון. צילום: טרי ריצ'רדסון, סריקה
קייט מוס/סריקה, צילום: טרי ריצ'רדסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיילי סיירוס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד מיילי סיירוס/מערכת וואלה!, צילום מסך
סיפור בדקה תרבות שינייד נגד קים. rolling stone, צילום מסך
קים קרדשיאן/צילום מסך, rolling stone
טיזר לצילומי לוח השנה של קיילי ג'נר לשנת 2017, בסטודיו של טרי ריצ'רדסון. יוטיוב, אתר רשמי
קיילי ג'נר/אתר רשמי, יוטיוב
בלה חדיד בצילום של טרי ריצ'רדסון. אינסטגרם, אתר רשמי
בלה חדיד/אתר רשמי, אינסטגרם
צילומים איקונים של טרי ריצ'רדסון. צילום: טרי ריצ'רדסון, סריקה
ג'יימס פרנקו מחופש לדראג/סריקה, צילום: טרי ריצ'רדסון
צילומים איקונים של טרי ריצ'רדסון. צילום: טרי ריצ'רדסון, סריקה
בוץ כגימיק פוטוגני/סריקה, צילום: טרי ריצ'רדסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully