וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה חתרנית: הצילומים המכוננים של ווג איטליה יוצגו בתערוכה

29.10.2017 / 11:52

המגזין שנחשב מאז ומתמיד כגרסה הנועזת והמקורית מבין מגזיני ווג, ביסס את מעמדו בזכות צילומים מרהיבים ויוצאי דופן שעוררו מחלוקות וחקרו נושאים בלתי קונבנציונליים בעיתונות האופנה. תערוכה מיוחדת תוצג בחודש הבא במילאנו. צפו בתמונות עוצרות הנשימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגזין שדגל בדעה שאין נושא שאופנה לא נקשרת אליו, בדיוק כמו אמנות. רומנטיקה גאה על שער ווג איטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ווג איטליה נודע מאז ומתמיד בייחודיות שלו ביחס לשאר הגרסאות של "התנ"ך של האופנה". הוא ביסס לעצמו מוניטין בזכות הפקות אופנה מרהיבות ויוצאות דופן, שעוררו מחלוקות וחקרו נושאים בלתי קונבנציונליים בעיתונות האופנה - כמו איכות הסביבה, צרכנות, גזענות, התמכרויות, מגדר, גיל, קונפליקטים צבאיים, ניתוחים פלסטיים ואי שוויון.

אופנה על-פי ווג איטליה לא היתה דבר שיש להתייחס אליו בקלות ראש, אלא תחום בעל מקום מרכזי בתרבות. פרנקה סוזאני, מי שערכה את ווג איטליה במשך 28 שנה עד מותה בדצמבר שנה שעברה, חיזקה את זהותו של המגזין כבעל תעוזה ומקוריות. שינויים סוציו-תרבותיים מצאו דרך קבע ביטוי תחת העריכה שלה.

היא העסיקה כשרונות-על בתחומי אופנה בהפקות המגזין, עמדה מאחורי תכנים שנחשבו לחתרניים והפכה את הצילום לאלמנט מפתח בווג איטליה. התוצאות הדהימו כל פעם מחדש. זאת בדיוק הסיבה לייסוד פסטיבל פוטו-ווג (Photo Vogue Festival) במילאנו, אירוע בתמיכת ארגוני תרבות שונים המוקדש לצילום אופנה משפיע, שנערך בהצלחה לראשונה בשנה שעברה.

פרנקה סוזאני ואנה וינטור. GettyImages
הפכה את הצילום לאלמנט מפתח בווג איטליה. העורכת במשך 28 שנים, פרנקה סוזאני המנוחה, לצד אנה וינטור/GettyImages

בחודש הבא, בין ה-15 ל-19 בנובמבר, יתקיים האירוע בפעם השנייה בבירת האופנה האיטלקית, בו יתקיימו יוזמות הקשורות לצילום. במסגרתו תוצג התערוכה "אופנה ופוליטיקה" שבאמצעות הצגת צילומים מווג איטליה תשים דגש על הרעיון שאין נושא שאופנה לא נקשרת אליו, בדיוק כמו אמנות. צילומים מכוננים שהעבירו מסרים מעבר לכוונה הפרסומית נבחרו במטרה לתאר מה עושה מגזין ווג בגרסתו האיטלקית מאז ייסודו: מודע לשינויים ולהתרחשויות סביבו היום, מפרש אותם באופן מסוים, מציג אותם באופן סאטירי, מעורר או מלבה דיון. החל מאובססיית הניתוחים הפלסטיים, דרך הזוהר המזויף שנקשר למרכזי גמילה ועד המודל הסטריאוטיפי של המשפחה המושלמת ותרבות הצריכה הקיצונית, צלמי ווג איטליה כמו סטיבן מייזל, דיוויד לה שאפל, ברוס וובר, טים ווקר, פיטר לינדברג, מיילס אולדרידג', אלן פון אנוורת', מרט ומרקוס ואיתן ג'יימס גרין, מעולם לא חששו לנקוט עמדה. עבודותיהם ישקפו בתערוכה את תופעת האספקט הפוליטי של ז'אנר צילום האופנה.

תערוכת: Fashion and Politics
מיקום: BASE MILANO, כתובת: Via Bergognone 34
אוצרים: אלסיה גלאביאנו ופרנצ'סקה מראני
תאריך: 15 נובמבר 2017 - 19 נובמבר 2017

עוד באותו נושא

תעשיית האופנה נפרדת מעורכת ווג איטליה פרנקה סוזאני

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully