וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קשור? ריהאנה בתפקיד המלכה נפרטיטי על שער ווג ערביה

30.10.2017 / 12:18

"שתי נשים איקוניות", כמו שטוען המגזין, זה בהחלט נכון, אבל לצלם זמרת מברבדוס בתפקיד מלכה מצרית מהמאה ה-14 לפנה"ס מרגיש לנו קצת משונה. וליתר דיוק, כפי שטוענים המבקרים - ווג ערביה חטא פה בניכוס תרבותי

טיזר לשער החדש בטוויטר של ווג ערביה

מה הקשר בין שתי הנשים הללו? אין ממש. אולי רק גוון עור משגע

ב-17 באוקוטובר פירסם מגזין ווג ערביה בטוויטר שלו סרטון טיזר המקדם את שער הגיליון הבא. מהטיזר הקצרצר והתזזיתי ניתן היה להבין שהקונספט הוא ריהאנה בתפקיד נפרטיטי. כלומר הזמרת הברבדית בתפקיד המלכה המצרית מהמאה ה-14 לפנה"ס. וכמו כל דבר שקשור בריהאנה, הבילד-אפ עורר סקרנות רבה, ותמונות מההפקה הפורימית של המגזין נראו בכל מקום.

בצילום של גרג קאדל, ריהאנה כרגיל יפהפיה הורסת. היא לובשת אופנת גוצ'י צנועה ובלתי חושפנית בעליל וחובשת "כתר נפרטיטי" - גרסת מחסן תחפושות שעוצבה על בסיס הכתר בפרוטומה המפורסמת של נפרטיטי. הפסל העשוי אבן גיר וקישוטי טיח, הוא בן יותר מ–3,000 שנה, ומאז גילויו ב-1912 בידי האגיפטולוג היהודי גרמני לודוויג בורקהרדט, הוא מוצג ב"מוזיאון החדש" בברלין.

ריהאנה על שער מגזין ווג ערביה, נובמבר 2017. Greg Kadel, אתר רשמי
רירי בתפקיד נפרטיטי. שער גיליון ווג ערביה, נובמבר 2017/אתר רשמי, Greg Kadel
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דומות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממש כמו שטען המגזין בטיזר אחר, זה שפורסם באינסטגרם, אכן מדובר ב"שתי נשים איקוניות", אבל קשה שלא להבחין בבעייתיות מסוימת בחיבור. ובקיצור, יש פה מן הניכוס התרבותי. אבל יש להודות שהצילומים עצמם יפים וההפקה מפוארת ומרהיבה. חיפוש ברשתות מוביל לכמה וכמה איורים מאת גולשים.

ריהאנה על שער מגזין ווג ערביה, נובמבר 2017. Greg Kadel, אתר רשמי
האישה היפה הגיעה. השער השני באותו גיליון/אתר רשמי, Greg Kadel
לרירי יש קעקוע של אישה מצרית מהעולם העתיק על בית החזה. אולי כל העסק הזה היה רעיון שלה?

נפרטיטי (שמשמעות שמה הוא "האישה היפה הגיעה"), הייתה רעייתו הראשית של אחנתון מלך מצרים, אם שש בנותיו, אמו החורגת של פרעה תות ענח' אמון ומלכה-שותפה. היא מלכת מצרים המפורסמת ביותר בתודעה המערבית אחרי קליאופטרה, ואף השפיעה על שינוי הסטנדרטים של היופי הנשי במאה ה-20. ללא ספק אישה מרתקת בהיסטוריה של מצרים העתיקה.

ריהאנה, כוכבת-על ויפה לכל הדעות, היא זמרת ושחקנית ילידת סיינט מייקל, ברבדוס, ממוצא ברבדי, אירי ואפרו-גינאי. ברבדוס היא מדינת אי בים הקריבי שהייתה בשליטת בריטניה החל מהמאה ה-17 ועד לקבלת העצמאות ב-1966. מה הקשר בין שתי הנשים הללו? אין ממש. אולי רק גוון עור משגע. אה, וגם קעקוע של אישה מצרית מהעולם העתיק - שאולי זו נפרטיטי - שיש לריהאנה על בית החזה. אולי זה היה בכלל רעיון שלה?

ריהאנה במגזין ווג ערביה, נובמבר 2017. Greg Kadel, אתר רשמי
ככה זה נראה כשגוצ'י פוגש את מצרים העתיקה/אתר רשמי, Greg Kadel

"עושים היסטוריה באופנה. בהפרש של אלפי שנים, שתי נשים איקוניות ייפגשו סוף סוף בעמודי ווג ערביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully