וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברברי בלב: פרידה מהמעצב שהפך את המותג הכי בריטי לסקסי ונחשק

2.11.2017 / 13:07

אחרי 16 שנים מוצלחות, המעצב הקרייאטיבי והמנכ"ל כריסטופר ביילי מקפל את המטריה ותולה את הטרנץ'. כך הוא הפך את בית האופנה המסורתי והמנומנם למותג משפיע שכל אושיות הסטייל רוצות להיות חלק ממנו

צילום מסך

בווידיאו: קארה דלווין ומאט סמית בקמפיין החגים החדש של ברברי.

בהמשך לספקולציות שצפו החל מינואר השנה, בית אופנת-העל הבריטי ברברי הודיע רשמית שכריסטופר ביילי עוזב את החברה. 16 שנה לאחר שהחל את תפקידו, המעצב הקרייאטיבי והמנכ"ל מקפל את המטריה ותולה את הטרנץ'. "כשהחברה מתחילה את העשור הבא במסעה, כריסטופר החליט שזהו הזמן הנכון עבורו לקחת חלק בפרויקטים חדשים", נמסר מטעם ברברי נמסר. "הוא יישאר בתפקידו עד 31 מרץ, 2018, ואחר-כך יתמוך במנכ"ל הנכנס מרקו ג'ובטי והצוות עד סוף השנה".

"זאת היתה זכות גדולה בחיי לעבוד בברברי", מסר ביילי עצמו. "עבדתי לצד קבוצה יוצאת דופן של אנשים ולמדתי מהם הרבה. ברברי מגלמת את מה שכל-כך נפלא בבריטניה. כארגון, היא חדשנית ויצירתית, ואני מאמין בכל לבי שהחברה תצמח ותתחזק עוד עם האסטרטגיה שפיתחנו וכשרונו הרב של מרקו".

נעמי קמפבל, כריסטופר ביילי, אדווארד אנינפול וקייט מוס לובשים ברברי לאחר תצוגת המותג, לונדון, ספטמבר 2017. GettyImages
ביילי, שני מימין, עם נעמי קמפבל, אדווארד אנינפול עורך ווג בריטניה וקייט מוס בתצוגת המותג בלונדון/GettyImages
קייט מוס וקארה דלווין בקמפיין בושם מיי ברברי, 2014. Mario Testino,
קמפיינים איקוניים. קייט מוס וקארה דלווין בקמפיין הבושם מיי ברברי/Mario Testino

כמו כל ידיעה על עזיבת נושא תפקיד בכיר בבית אופנה, הידיעה על עזיבתו של ביילי את ברברי הובילה לירידה בערך של מניות החברה. אולם יש מקום להניח שההתאוששות תתרחש בהקדם. אחרי הכל, מאז כניסתו לתפקיד ב-2001, המותג שינה את פניו ונמצא היום במקום טוב מאי פעם - מבית אופנה מסורתי ומנומנם של מעילי גשם קלאסיים הוא הפך למותג גלובלי, משפיע, פופולרי ונחשק המציע בכל עונה פריטי אופנה מתקדמת יצירתיים וסקסיים. אפילו מעילי הגשם זכו לווריאציות אופנתיות כמו דגמים כסופים, דגמים עם שולי פרווה, דגמים עשויים עור או ויניל ועוד. כמו כן, שיווק ומכירות דיגיטליות, שיטת see-now-buy-now shows (מכירת קולקציה מיידית לאחר הצגתה בתצוגה), לצד קמפיינים חובקי עולם, תרמו גם הם למיתוג העכשווי הכה אטרקטיבי של ברברי. בבורסת ניחושי המחליפים עלו עד כה שמותיהם של פיבי פילו מסלין, שרה ברטון מאלכסנדר מקווין, ואפילו קלייר ווייט-גלר שרק החלה את תפקידה בז'יבנשי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו מעיל הגשם של סבתא, לא מספיק סקסי. מודעת פרסום מעילי טרנץ' של ברברי מ-1974/מערכת וואלה!, צילום מסך
קייט מוס במודעת קמפיין מעיל טרנץ' של ברברי, 2005. Mario Testino,
מעיל הגשם הפך להיות פריט סקסי. קייט מוס בקמפיין מעילי טרנץ' של ברברי, 2005/Mario Testino

הקו שהוביל ביילי היה ברור - כבוד למסורת, אבל גם טוויסט עדכני, ומעל הכל - בריטי במובן הרומנטי והמודרני. דגל הממלכה הונף בגאון. הדוגמניות, הגשם, הערפל, הגבעות המוריקות, הקאנטרי הכה פוטוגני, רחובות לונדון - כולם הונצחו בקמפיינים, בהפקות אדיטוריאליות ובסטים של תצוגות ופרזנטציות. הזהות חודשה מבלי לבטל את המקורית. הסילואטות נעשו נשיות ומחמיאות יותר, הבדים שודרגו, הסטיילינג מפתה. הנוכחות היתה במקומות הנכונים - שערי מגזינים מרכזיים, שטיח אדום ותכניות אירוח.

מעצב ברברי כריסטופר ביילי עם קייט הדסון (משמאל) וקלייר דאנס בתצוגת המותג בלונדון, פברואר 2010. GettyImages
ביילי עם קלייר דיינס וקייט הדסון/GettyImages
דיויד בקהאם וילדיו הארפר ורומיאו בתצוגת אופנה של ברברי, לוס-אנג'לס, אפריל 2016. GettyImages
איי-ליסטרס בשורה הראשונה. דיויד בקהאם ושניים מילדיו בתצוגת ברברי/GettyImages

בלתי נשכחים היו שער ווג בריטניה עם קייט מוס ב-2009 וגיליון 100 שנה למגזין בשנה שעברה עם קייט מידלטון. שתי הקייטיות לבשו כמובן אופנת ברברי נהדרת. השחקניות סיינה מילר וקלייר דיינס שתיהן לבשו טרנץ' של ברברי על שער ווג ארה"ב. ברוקלין בקהאם הוזמן לצלם קמפיין בגיל 18, אחיו הצעיר רומיאו כיכב בקמפיין החגים של 2016. בכלל, שמות לוהטים מתעשיית הבידור והדוגמנות הבריטית היו דבר שבשגרה; בקמפיניים איקוניים כיכבו קארה דלווין (שבימים אלו מככבת בקמפיין החגים), אמה ווטסון, לילי ג'יימס, גבריאלה וויילד, ג'ורדן דאן, נעמי קמפבל, רוזי הנטינגטון ווייטלי, מישל דוקרי, אלטון ג'ון, רות ומיי בל, לילי ג'יימס, אידי קמפבל, אייריס לאו ואחרים. בסופו של דבר, השינויים לחיוב שהוביל ביילי היו במובנים האסתטיים והכלכליים. לא יהיה קל להיכנס בהצלחה למגפי הגשם שלו.

ברברי של כריסטופסר ביילי: דימויים ורגעים בלתי נשכחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully