וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאנג אנד ביוטיפול: פרידה מגרסת הפרינט של מגזין טין ווג

5.11.2017 / 13:28

דור ה-Z אמר את דברו. בעוד שגרסת הפרינט של מגזין הפאשניסטות הצעירות מקרטעת, האתר הרשמי משגשג וצובר קהל גולשים צומח. התוצאה: הפסקת הוצאת המגזין ופיזור המערכת. כל הפרטים על הודעת הסגירה הפתאומית, לצד שערים ותמונות בלתי נשכחות

סריקה

בווידיאו: ג'יג'י חדיד ובינקס וולטון משחקות משחק אסוציאציות על סט צילומי השער לטין ווג, 2015.

במסגרת צעדי התייעלות של חברת ההוצאה לאור קונדה נאסט, כמה מהמגזינים בקבוצה, כולל בתחום האופנה, יצמצמו את פעילותם החל מהשנה הבאה. בעוד שבווג ובואניטי פייר לא יהיו שינויים, GQ, גלאמור ואלור יעברו מ-12 גיליונות בשנה ל-11, ו-W יעבור מ-10 גיליונות בשנה ל-8. אבל את המכה הקשה ביותר סופג מגזין טין ווג - שגרסת הפרינט שלו תבוטל לחלוטין. אתר המגזין, שעל-פי דיווח ב-BOF נהנה מעליה חדה של קהל הגולשים, ימשיך לפעול כרגיל. בכך מצטרף טין ווג למספר מגזיני צעירים שבוטלו כמו אל גירל, טין פיפל, קוסמו גירל ו- YM.

העורכת איליין וולתרות' תשולב ככל הנראה באחת ממערכות המגזינים האחרים של ההוצאה, כשתפקיד עורכת אלור או גלאמור הם בסבירות גבוהה. וולתוורת', בת 30 בסך הכל ואחת העורכות הצעירות בקונדה נאסט, מונתה לתפקיד רק ב-2015 לאחר עזיבתה של העורכת הראשונה איימי אסטלי. בניגוד לאסטלי, שקודם לכן שימשה כעורכת מדור היופי בווג, וולתרות' שינתה את טין ווג ולקחה אותו לכיוון יותר חברתי; בשער גיליון אוגוסט 2015 הופיעו שלוש דוגמניות שחורות לא ידועות, ובמקביל ביקורת גלויה על ממשל טראמפ הפכה להיות שגרתית, כמו גם סיפורים על קהילת הלהט"ב. בשבוע בעבר הועלה לערוץ היו-טיוב של המגזין סרטון עם השחקנית אשלי ג'אד שמספרת על נסיונה האישי עם הארווי וויינשטין, ודיווח על ביטול ההתקשרות של נטפליקס עם קווין ספייסי.

קאיה גרבר על שער מגזין טין ווג, ספטמבר 2017. Collier Schorr, סריקה
גיליון ספטמבר האחרון. קאיה גרבר על שער טין ווג, ספטמבר 2017/סריקה, Collier Schorr

הסיבה לביטול גרסת הפרינט של טין ווג היא ככל הנראה מכירות לא מספקות. המגזין שנוסד ב-2003, שייך - כמו קהל היעד שלו - לדור ה-Z שנולד כשטלפונים סלולריים והחיבור התמידי לאינטרנט מהווים חלק מרכזי מחייו. לכן הוא ימשיך לפעול בפלטפורמה העדיפה על בני הדור הזה - ברשת בלבד. על הכוכבת החדשה והלוהטת בשמי הדוגמנות קאיה גרבר, נערת שער גיליון ספטמבר השנה וגם גיליון ספטמבר האחרון של טין ווג, הם יקראו מעכשיו רק באתר המגזין.

כאמור, בתקופתה של וונתוורת', היה לצד הטיפוח והאופנה גם עיסוק בחדשות, פוליטיקה וצדק חברתי. אבל במשך 14 שנותיו של טין ווג היו כל הזמן הפקות אדיטוריאליות ברוח האם הרוחנית - ווג. הפקות נוצצות אלו נהנו מתקציבים יפים והציגו אופנת-על יקרה. כמובן היו גם שערים עם דוגמניות, שחקניות ואפילו כוכבי מוזיקה ותרבות (כמו ג'סטין ביבר, הארי סטיילס, זאיין מאליק ועוד) שצולמו על-ידי צלמים מובילים. בעלות נמוכה במיוחד לגיליון, 1.50 דולר, המגזין העניק לקוראות אסקפיזם איכותי.

עוד באותו נושא

לבן בחלום שחור: רשימת ההבטחות המפתיעה של טין ווג

לכתבה המלאה
קרלי קלוס על שער מגזין טין ווג, מאי 2010. Patrick Demarchelier, סריקה
קרלי קלוס על שער טין ווג שהיה אחד מהשערים הבולטים הראשונים שלה, מאי 2010/סריקה, Patrick Demarchelier

טין ווג - הסוף! מבט על תמונות עבר בלתי נשכחות מתוך המגזין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully