וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחד היא תרקום לקייט מידלטון: ישראלית זכתה בתחרות יוקרתית בלונדון

15.11.2017 / 12:53

סתיו אופמן, סטודנטית לעיצוב אופנה בשנקר, זכתה במקום הראשון בפרס מטעם הנד אנד לוק, מותג בריטי של רקמות בביגוד רשמי ומסורתי שעובד עם בתי אופנת-על כמו דיור ולואי ויטון, ואף הלביש פעם את הנסיכה דיאנה והמלכה אליזבת ה-2. "כשהכריזו בשמי הייתי בהלם", סיפרה בראיון

עוד הישג לתעשיית האופנה המקומית בחו"ל: סתיו אופמן, סטודנטית במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, זכתה בפרס הנד אנד לוק (Hand & Lock) היוקרתי בלונדון. אופמן זכתה במקום הראשון, בפרס כספי של 3,500 דולר, בקטגוריית עבודות סטודנטים ברקמת-יד על שמלת כלה בעיצובה. תערוכת המועמדים וטקס הענקת הפרסים החגיגי נערכו בבירה הבריטית, לשם הגיעה אופמן הישר מההתמחות בניו-יורק אצל קובי הלפרין, מעצב אופנה ובוגר שנקר בעצמו. עבודתה של אופמן הוצגה בתערוכה מיוחדת בבישופסגייט, מתחם אירועי תרבות בלונדון, לצד עבודות של שאר המועמדים. ההחלטה על הזוכים התקבלה לאחר שקלול קולות הקהל שביקר בתערוכה ושופטים מטעם הנד אנד לוק.

"תמיד אהבתי אומנות", אמרה אופמן לוואלה! אופנה עם שובה לארץ, וחלקה את מה שהוביל אותה ללימודי אופנה ומהן השאיפות שלה: "באופנה התאהבתי כשהייתי בטיול בניו-יורק עם הסבתא השיקית שלי. היא לקחה אותי לבתי-אופנת עלית והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים. אני חולמת לפתוח מקום משלי יום אחד, ולשתף פעולה עם מותגים חדשים כמו אייריס ואן-הארפן ולהלביש נשים כמו ביונסה וריהאנה. אני רוצה להתפתח בתחום תוך כדי עבודה אצל מעצב או מעצבת שאני מעריכה".

ידעת שאת עשויה לזכות?
"לא חשבתי שאזכה בפרס כששלחתי דוגמת רקמה לתחרות. היום בו הודיעו לי שהעבודה שלי היא אחת מ-36 העבודות שנבחרו לתערוכה מכל העולם היה אחד הימים המרגשים בחיי. הגעתי לתחרות בלונדון רק עם אמא שלי, בעוד שמתחרים אחרים הגיעו עם חברים שיכלו כמובן להצביע עבורם. חשבתי שאין לי סיכוי. אז כשהכריזו בשמי הייתי בהלם".

שמלת כלה עם רקמה בעבודת יד בעיצוב סתיו אופמן סטודנטית שנקר, 2017. אמיר יהל,
שמלת כלה עם רקמה בעבודת יד, העבודה של סתיו אופמן/אמיר יהל
תקריב על רקמה בעבודת יד בשמלת כלה בעיצוב סתיו אופמן סטודנטית שנקר, 2017. אמיר יהל,
"התאהבתי באופנה הכשהייתי בטיול בניו-יורק עם הסבתא השיקית שלי"/אמיר יהל

הנד אנד לוק הוא מותג בריטי שנוסד ב-1767 ומשמש כספק רשמי של בית-המלוכה ושל צבא בריטניה. אומניו שוקדים דרך קבע על רקמות שונות בביגוד רשמי ומסורתי. כמו כן, המותג עובד עם בתי אופנת-על אירופאיים כמו כריסטיאן דיור, לואי ויטון, ויויאן ווסטווד, מרי קטרנצו, קתרין ווקר ועוד. הנסיכה דיאנה והמלכה אליזבת ה-2 לבשו לא פעם ביגוד עם רקמות יד מבית הנד אנד לוק.

התחרות בה זכתה אופמן נוסדה בשנת 2000, במטרה לקדם שימוש ברקמה ידנית בתוך תעשיית האופנה, לצד תלבושות בתיאטרון ובטקסטיל באופן כללי. פרסים מוענקים, בנוסף לסטודנטים, גם לאמנים ולאנשי מקצוע. החשיפה וההכרה בעבודתם מקדמת את חיבורם לאנשי תעשייה אחרים.

בעולם של אופנה מהירה, רקמת-יד היא שיבה ותזכורת למסורת נהדרת. מספר דוגמאות מהעבר הלא רחוק של מלאכת-יד מבית הנד אנד לוק בביגוד מודרני מדגימה את הדברים. צפו בתמונות.

עוד באותו נושא

כמו אלה מיתולוגית: גל גדות בבכורת "ליגת הצדק" בלוס-אנג'לס

לכתבה המלאה

מלאכת-יד בלתי נשכחת של הנד אנד לוק:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully