וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תודה לאל על גוצ'י שנתן לזה גושפנקא": החורף המטריף של לארה רוסנובסקי

19.11.2017 / 7:34

המעצבת המקומית מבינה מי אחראי לכך שהקולקציה הצבעונית-פראית שלה כבר לא מתקשרת להגדרה של "מראה גרוזיני" כביטוי נרדף לטעם רע, אחרי שבתי האופנה גוצ'י ובלנסיאגה הפכו את הסגנון לנחשק. התוצאה: עומס של חיבורי דפוסים וז'אנרים מגוונים שמשתלבים בהרמוניה באוסף החדש

קולקציית סתיו-חורף 2017/18 של לארה רוסנובסקי. ליה גולדמן,
"ההישג מבחינתי הוא לשדך כמה שיותר עולמות ועדיין להישאר בגבולות הדי.אן.איי של כל מה שמייצג אותי". רוסנובסקי לסתיו-חורף 2017/18/ליה גולדמן

אחרי שבקולקציית הקיץ חזרה המעצבת לארה רוסנובסקי לתקופת ילדותה בסנט פטרסבורג, היא ממשיכה באופן טבעי לטייל באותה גזרה באוסף החורף הנוכחי, וחוקרת את שנות השבעים הפרטיות שלה מנקודת מבט שונה. הפן אליו בחרה להתייחס הפעם מורכב מהעלייה שעשתה עם משפחתה לישראל בגיל 7, שם חרוט בזיכרונה הפער בין האסתטיקה של עולם האליטות הרוסיות ושגרת חופשות המרפא הפופולריות בגיאורגיה אל מול המדבר הבאר שבעי בו שלטו סנדלים תנ"כיים וג'ינס גזור.

התוצאה הצבעונית-פראית של אותן תמונות ילדות גדושה בחיבורי דפוסים שפעם היו מתקשרים להגדרה "מראה גרוזיני" כביטוי נרדף לטעם רע, והיום - בזכות דמנה גווסאליה (מעצב בלנסיאגה) ואלסנדרו מיקלה (מעצב גוצ'י) - נחשבים לנותני טון מרכזי בעולם האופנה. "תודה לאל על גוצ'י שנתן לזה גושפנקא, זה העיף אותי", מציינת רוסנובסקי במודעות של מי שמבינה למי הולך הקרדיט, בשיחה שהתקיימה בחצר מסעדת ננוצ'קה בדרום תל אביב.

קולקציית סתיו-חורף 2017/18 של לארה רוסנובסקי. ליה גולדמן,
הקולקציה מצליחה לייצר קוהרנטיות שאינה מובנת מאליה/ליה גולדמן

המפגש הכפוי שאותו חוותה כמטלטל לדבריה, כלל עומס רווי בסתירות שנגלו מהישראליות המחוספסת נוסח אורי זוהר אל מול האליטיזם של צמרת המשטר הקומוניסטי והגלוריפיקציה שבנתה סביב אוניות עמוסות בפירות יבשים וממתקים אקזוטיים שהגיעו מגן העדן הגרוזיני.

סיפור הרקע הזה חשוב, כי בזכותו הקולקציה מצליחה לייצר קוהרנטיות שאינה מובנת מאליה. החיבור בין איורים נאיביים בנוסח הנרי רוסו, דפוסי קומופלאז', טבע אקזוטי, פרחים וקולאז'ים של טאפטים לאלמנטים ספורטיביים, מנומרים, פסים, נקודות, רקמות ותחרות - לא היה עובד בכזו הרמוניה לולא האותנטיות שבדבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קולקציית סתיו-חורף 2017/18 של לארה רוסנובסקי. ליה גולדמן,
סתירה בין האסתטיקה של עולם האליטות הרוסיות אל מול המדבר הבאר שבעי/ליה גולדמן

"ההישג מבחינתי הוא לשדך כמה שיותר עולמות ועדיין להישאר בגבולות הדי.אן.איי של כל מה שמייצג אותי", היא מוסיפה, ואפרופו העניין הזה, היא מציינת את העובדה ש"הגלביות ממש משעממות אותי כבר". במקומן היא נותנת כבוד לגזרת החלוק שמתקיימת בשמלות, במעילים ובעליוניות קימונו, ומתנערת סופית מהדימוי שהביא לה את התהילה בתחילת הדרך.

טווח מחירים: 590-3,200 שקלים. להשיג בחנות הסטודיו, רחוב יפת 15 יפו; ובחנויות ברחוב עמיעד 14 שוק הפשפשים יפו או רחוב אוסישקין 44 רמת השרון.

קולקציית סתיו-חורף 2017/18 של לארה רוסנובסקי. ליה גולדמן,
חוקרת את שנות השבעים מנקודת המבט שלה/ליה גולדמן

פריטים נוספים מתוך הקולקציה החדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully