וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סופרות קמטים: גיל 40+ מעולם לא היה כזה סקסי

תמר מרקוביץ'

21.12.2017 / 17:00

אחרי עשרות שנים נטולות אמות מידה מוסריות, מתגייסת תעשיית האופנה לטובת הצרכניות העיקריות שלה ומבקשת להעצים אותן. 2017 הביאה עמה תקופה של שינוי, ואנחנו רואים זאת כעת גם בקמפיין החדש של ורסצ'ה, הכולל צילום אחד של כריסטי טרלינגטון בת ה-48 שצריך להתעכב עליו

אתר רשמי

בווידיאו: הסופרמודלס מהניינטיז מתאחדות על מסלול התצוגה של ורסצ'ה בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 2017.

בסוף שנות התשעים, המחשבה ללהק לקמפיין אופנה מוביל נשים בגיל המעבר היתה מגוחכת, ושקולה כנראה לרעיון לבחור כבשה כפרזנטורית

כבר שנים אנחנו מדברים על הסובלנות ההולכת וגדלה לגיל בתעשיית האופנה. שערים או קמפיינים בכיכובן של נשים יפות בנות גיל הזהב הם מאורעות שכיחים יותר ויותר, גיל הדוגמנות רק עולה ועולה, וגם אנחנו כאן בוואלה! אופנה כבר הכרזנו שארבעים זה השחור החדש. אבל היופי האמיתי בקמפיין החדש של ורסצ'ה לאביב-קיץ 2018, הכולל בין היתר איקונות אופנה שזוהרות היום לפחות כפי שזהרו לפני 20 שנה ויותר, הוא האותנטיות שלו. זהו לא קמפיין גימיקי, ולא תעלול של יחסי ציבור.

כשדונטלה ורסצ'ה הסבירה את ליהוק הדוגמניות לקמפיין החדש, המציין את שנת העשרים למותו הטראגי של אחיה המייסד, ג'יאני ורסצ'ה, היא טענה שגייסה את הפנים האיקוניות של המורשת של המותג ואת אלו שיהיו הפנים האיקוניות שלו. הבחירה בכוכבות משנות התשעים - נעמי קמפבל, כריסטי טרלינגטון וג'יזל בונדשן - לצד הכוכבות של התקופה הנוכחית, ג'יג'י חדיד וקאיה גרבר, היא בחירה מדויקת, וגם הבחירה בסטיבן מייזל שיצלם את הקמפיין היא השלמה מבריקה.

קמפיין ורסצ'ה קיץ 2018. יח"צ חו"ל,
לא גימיק ולא תעלול יח"צני. נעמי קמפבל בקמפיין אביב-קיץ 2018 של ורסצ'ה/יח"צ חו"ל
מחקרים מעידים על כך שנשים בנות 35 ומעלה חוות יותר אורגזמות ונהנות יותר מסקס. הבחירה בדוגמניות שיכולות תיאורטית להעיד אם זה נכון - מתבקשת

המותג ורסצ'ה הצטיין מאז ומעולם בהצגת ביטחון עצמי נשי ומיניות מתפרצת ונטולת התנצלויות, וכשכל כך הרבה מחקרים מעידים על כך שנשים בנות 35 ומעלה חוות יותר אורגזמות ונהנות יותר מסקס, הבחירה ברוב של דוגמניות שיכולות תיאורטית להעיד אם זה נכון - מתבקשת.

אבל כשג'יאני ורסצ'ה ליהק את האמזונות הן עוד היו גורות צעירות. בסוף שנות התשעים, המחשבה לצלם לקמפיין אופנה מוביל נשים בגיל המעבר היתה מגוחכת ושקולה כנראה לרעיון לבחור כבשה כפרזנטורית. גיל המעבר, או גיל הבלות (עד כמה שמפתיע זהו מינוח רשמי ותקף) מתייחס לגילאי 45-55, התקופה שבה תמה פוריותה של האישה כליל. ב-2017 קצת קשה לתפוס שמאורע פרטי כל כך מקבל ביטוי ושם (ועוד אחד מעליב כל כך), אבל במשך מאות שנות ציביליזציה, אדם, ועל אחת כמה וכמה אישה, שאיבד את יכולתו לייצר ילדים, מאבד את תוקפו בחברה. ברמה הסוציולוגית-היסטורית אישה בגיל המעבר היא באופן חד משמעי אישה שעבר זמנה.

קמפיין ורסצ'ה קיץ 2018. יח"צ חו"ל,
הביטוי "נראית מעולה לגילה" הלך ושקע לטובת המחמאות הרגילות לגמרי. כריסטי טרלינגטון בקמפיין החדש/יח"צ חו"ל
קמטי גיל נונשלנטיים וטבעיים בצילומי אופנה מסחרית הם לא פחות מביטוי פורץ דרך להעצמה נשית

אבל התקופה הנוכחית היא תקופה של שינוי. תודה לאל, לפחות שישים שנה שכבר יש לנו זכות קיום חברתית גם לאחר מיצוי עניין הרחם הפעיל. יותר ויותר נשים יפהפיות נתפסות ככאלו גם אחרי גיל 30 ו-40. יותר נשים בנות גיל המעבר נתפסות כפצצות מין, ואם נדייק את ההקשבה לרוחות השינוי, נגלה שהביטוי "נראית מעולה לגילה" הלך ושקע לטובת המחמאות הרגילות לגמרי. אישה יפה היא אישה יפה, גם כשהיא בת ארבעים ומעלה.

נכון שקל יותר לתעשיית האופנה לעכל אישה יפה שחצתה את גיל 40 בעזרתו האדיבה של הבוטוקס, החומצה ההיאלורונית ויד המרטש בפוסט פרודקשן. יש שיאמרו גם שתעשיית היופי עדיין נגועה במוסר כפול כאשר היא מציגה נשים מבוגרות יותר שבכל זאת שימרו את נעוריהן באמצעים שונים. יש שיגדילו לעשות ויאמרו שזוהי אפילו הוכחה לשעבוד הנצחי, ההולך וגדל, של נשים לתעשיית היופי וההחפצה.

ובכל זאת, בצילומים הנוכחיים כריסטי טרלינגטון בת ה-48 מופיעה ברוב הוד והדר עם קמטים עמוקים לצדי הלחיים שלה. מייזל לא ריטש אותם, דונטלה אפשרה לזה לקרות, וטרלינגטון עצמה כנראה נתנה את הסכמתה. קמטי גיל נונשלנטיים וטבעיים בצילומי אופנה מסחרית עילית הם לא פחות מביטוי פורץ דרך להעצמה נשית נוסח 2017. וכן, אז מה אם המצח בכל זאת מוחלק.

קמפיין ורסצ'ה קיץ 2018. יח"צ חו"ל,
ויתרה על הריטוש. כריסטי טרלינגטון בת ה-48 מופיעה בקמפיין החדש ברוב הוד והדר עם קמטים עמוקים לצדי הלחיים שלה/יח"צ חו"ל
נשים יפהפיות נתפסות היום ככאלו גם אחרי גיל 40, ויותר ויותר נשים בגיל המעבר נתפסות כפצצות מין

גלית גוטמן, נציגת הלוהטות בכל גיל אצלנו, נשאלה לא מזמן בנושא טרפת הבוטוקס וההזרקות והזמינה את המצקצקים והקנאים למות. התקשורת פירגנה לה, והעם קיבל את זה באהבה. בדצמבר 2017 אפשר לומר בבטחה שהטרנד הכי חם של השנה, ואנחנו מהמרים שהוא לא ייעלם כל כך מהר, הוא פמיניזם אמיתי, עמוק ובועט. למעלה ממאה שנות עשייה יצירתית ששחטה כל פרה קדושה ובזה לכל אמות המידה המוסריות, מתגייסת תעשיית האופנה לראשונה לטובת הצרכניות העיקריות שלה ומבקשת להעצים אותן. אם נחפש דוגמאות ספציפיות נמצא אותן בשפע השנה, כאשר ההוקעה של הצלם הפרובוקטיבי טרי ריצ'רדסון בטענה להטרדות מיניות היא אחד הביטויים הראשיים והחשובים של העצמה נשית זו, אבל ביטוי לא פחות משמעותי הוא הקמפיין האחרון של ורסצ'ה.

קמפיין ורסצ'ה קיץ 2018. יח"צ חו"ל,
שימותו הקנאים. ג'יזל בונדשן בקמפיין החדש/יח"צ חו"ל
קמפיין ורסצ'ה קיץ 2018. יח"צ חו"ל,
בית האופנה האיטלקי הצטיין תמיד בהצגת ביטחון עצמי נשי ומיניות מתפרצת ונטולת התנצלויות. נעמי קמפבל בקמפיין החדש/יח"צ חו"ל
קמפיין ורסצ'ה קיץ 2018. יח"צ חו"ל,
יש שיאמרו גם שתעשיית היופי עדיין נגועה במוסר כפול. נעמי קמפבל בתמונה בה הפוטושופ ניכר/יח"צ חו"ל
הסופרמודלס סינדי קרופורד, קלאודיה שיפר, נעמי קמפבל, הלנה כריסטנסן וקרלה ברוני באיחוד על המסלול של ורסצ'ה במילאנו. GettyImages
הדוגמניות האיקוניות עם דונטלה ורסצ'ה באיחוד בשבוע האופנה במילאנו/GettyImages

קולקציה מטריפה: ורסצ'ה לאביב-קיץ 2018

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully