וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בבריטניה: האם בת המלוכה המבוגרת ניסתה להשפיל את מייגן מרקל?

25.12.2017 / 0:06

הנסיכה מיקאל מקנט בת ה-72 הגיעה לארוחת חג המולד בארמון כשהיא עונדת סיכת דש ועליה דמות של שפחה אפריקאית - והואשמה בתקשורת בגזענות. בארוחה נכחה מייגן מרקל, שהיא בעצמה ממוצא אפריקאי, מה שהפך את העניין למביך, ובית המלוכה נאלץ לפרסם התנצלות. משפחה לא בוחרים

רויטרס

בווידיאו: הנסיך הארי ומייגן מרקל בהכרזה הרשמית על האירוסין.

בית המלוכה הבריטי פרסם התנצלות רשמית על כך שאחת מבנות המשפחה, מיקאל הדוכסית מקנט, בחרה להגיע לארוחת חג המולד בארמון באקינגהם כשהיא עונדת סיכת דש ועליה דמות של שפחה אפריקאית. לאחר שתמונות של התכשיט התפרסמו בתקשורת, התעורר זעם על הנסיכה המבוגרת, שהואשמה בבורות ובגזענות.

הנסיכה בת ה-72, או בשמה המקורי מארי כריסטין, הצטרפה למשפחת המלוכה הבריטית בסוף שנות השמונים כאשר נישאה לנכדו של המלך ג'ורג' החמישי - הנסיך מייקל מקנט. צלמי עיתונות שתיעדו אותה מגיעה לאירוע החגיגי שנערך בארמון בשבוע שעבר, תפסו בעדשתם את התכשיט הבעייתי: סיכת דש ענקית מעוצבת כמיניאטורה של אישה אפריקאית, מעוטרת בזהב ואבנים יקרות.

הנסיכה מיקאל מקנט עונדת סיכת דש עם דמות של שפחה אפריקאית שעוררה סערה. צילום מסך טוויטר,
הפפראצי שהצית הכל: מיקאל והסיכה השנויה במחלוקת בדרך לארוחה בארמון באקינגהם/צילום מסך טוויטר

מה שהפך את הבחירה האופנתית למביכה במיוחד היא העובדה שבארוחה נכחה בין היתר מייגן מרקל, ארוסתו הטרייה של הנסיך הארי מוויילס, שהיא בעצמה ממוצא חצי אפריקאי. זו היתה הפעם הראשונה שבה פגשה מרקל את מרבית חברי משפחת המלוכה המורחבת, וכמובן ארוחת חג המולד הרשמית הראשונה שלה בארמון, לקראת החתונה הנסיכותית שלה ושל הארי שתיערך בחודש מאי.

בהודעה לעיתונות מסר יועץ התקשורת של הנסיכה מיקאל מקנט כי הסיכה הינה מתנה שקיבלה הנסיכה בעבר, וכי היא ענדה אותה פעמים רבות. "הנסיכה מיקאל מביעה צער רב וחרטה על כך שהסיכה גרמה לפגיעה ברגשות", מסר הדובר. דמות האישה האפריקאית באקססורי השנוי במחלוקת נקשרת לסגנון המוכר באירופה בשם "בלקאמור", ששורשיו נטועים אחורה במאה ה-16. הוא מציג בצורה סטריאוטיפית את דמויתיהם של אנשים כהי-עור מצפון אפריקה והמזרח התיכון, ובעיקר עבדים, שפחות ומשרתים. כיום נחשב הסנגון הזה לפוגעני וגזעני כיוון שהוא מחפצן אנשים אפריקאים ומציג באור חיובי את תקופת העבדות. לפני כמה שנים פרצה סערה דומה בעקבות זוג עגילים בסגנון בלקאמור שנראו בקולקציית האביב של דולצ'ה וגבאנה, לצד כמה הדפסים באותו הז'אנר.

עוד באותו נושא

נסיכה משופצת: פירוט הניתוחים הפלסטיים שעברה מייגן מרקל

לכתבה המלאה
תמונת האירוסין הרשמית של מייגן מרקל והנסיך הארי. GettyImages
למרות שהתבטאה בעבר נגד גזענות, הפעם בחרה מייגן שלא להגיב בפומבי. הזוג בתמונת האירוסין הרשמית/GettyImages

מרקל עצמה, כאמור בת לאישה ממוצא אפריקאי, לא הגיבה באופן פומבי לבחירה האופנתית של הנסיכה מקנט. זאת למרות שהתבטאה פעמים רבות בעבר נגד גזענות ואף סיפרה בגילוי לב על גילויי גזענות מהם סבלה משפחתה במהלך השנים.

כך או כך, בטוויטר היו כמה אנשים שדאגו להגיב במקומה. "אני לא מאמינה שהיא ענדה את זה לארוחה הרשמית הראשונה בנוכחות מייגן מרקל", כתבה אחת הגולשות, והוסיפה האשטאג #גזענות. גולשים אחרים כבר הוסיפו פרשנויות נוספות נוסח "היא נראית כמו זומבי מ'המתים המהלכים', רק עם איפור", או "אביה היה קצין נאצי אצל היטלר, כך שהיא יכלה באותה מידה לענוד צלב קרס".

תמונת האירוסין הרשמית של מייגן מרקל והנסיך הארי. GettyImages
הכי לא מידלטון מצדה. מייגן בשמלה של ראלף ורוסו בצילום האירוסין הרשמי, בחירה נועזת יחסית/GettyImages
תמונת האירוסין הרשמית של מייגן מרקל והנסיך הארי. GettyImages
ואי אפשר בלי תקריב רומנטי בשחור-לבן/GettyImages
מייגן מרקל והנסיך הארי בהופעה פומבית ראשונה אחרי הכרזת האירוסין. GettyImages
האם סומנה כבר הצ'ילבה הרשמית בארמון?/GettyImages
הכרזת האירוסין של הנסיך הארי למייגן מרקל, לונדון 27 בנובמבר 2017. רויטרס
"כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו, אך המשפחות האומללות - אומללות הן כל אחת על פי דרכה"/רויטרס

מייגן משוויצה בטבעת האירוסין

הטוויטר קודח מעצבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully