וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא פילטר - הגרסה המוגזמת: הטרנד המפתיע שיצרו החצ'קונים של קנדל ג'נר

25.1.2018 / 17:00

אחרי הסערה שיצרה הדוגמנית כשתועדה על השטיח האדום עם פצעונים על פניה, התעורר לו טרנד חדש ברשת - להעלות תמונות שמציגות לראווה את האדמומיות, הצלקות והפצעים. "אקנה זה זמני. זה לא מגדיר את מי שאת". זהירות, תמונות קשות

קנדל ג'נר. GettyImages
אם היא יכולה - כולן יכולות. קנדל ג'נר בגלובוס הזהב/GettyImages

טרנד חדש תופס תאוצה ברשתות החברתיות במסגרת הניסיון לעודד אהבה עצמית בעולם מלא פילטרים. מדובר בטרנד שהתרומם זמן קצר אחרי ההופעה של קנדל ג'נר בטקס גלובס הזהב. ג'נר התייצבה על השטיח האדום כשעל פניה נראים פצעים שאף מייק-אפ, אטום ככל שיהיה, לא הצליח להסתיר. בכך היא יצרה סערה ברשת, והעירה את אותה תנועה רדומה שמבקשת להעלות לתודעה את בעיות העור שמהן סובלות וסובלים נשים וגברים, בעיקר בגילאים צעירים, ברחבי העולם.

אחרי מחאות שכללו תמונות עם סימני מתיחה, תמונות נטולות איפור ותיעוד של מבני גוף שונים - עכשיו הגיע הזמן לתמונות אקנה. נשים רבות החלו להעלות לאינסטגרם תמונות שמציגות לראווה את הפצעונים שמהן הן סובלות, דבר שבעבר אסור היה לדבר עליו ועל אחת כמה וכמה - להראות אותו. אך כאמור, אם קנדל ג'נר יכולה לצעוד על השטיח האדום, להטות מבט ולהציג את הפצעונים - כולן יכולות. לא בטוח שג'נר הבינה שהיא מתחילה טרנד, או לפחות מעירה אותו לחיים מתרדמת החורף, אבל התמונות עם האדמומיות, הצלקות והפצעים החלו להציף את הרשת אחרי הטקס.

"את נראית מגעיל": הסרטון של הדוגמנית אם פורד

אחת ממובילות הטרנד היא היוטיוברית והדוגמנית אם פורד, שכבר ב-2015 פרסמה סרטון שלה נטולת איפור שבו היא הראתה את האקנה שממנה היא סובלת. הסרטון, שנקרא "את נראית מגעיל", והגיע ל-27 מיליון צפיות, מציג את התגובות לתמונות החשופות שלה: "מגעיל", "דוחה", "מזעזע" ועוד "מחמאות". היום פורד עדיין חלק מאותה תנועה שמקדמת הצגת פנים חשופות ופצועות, וטוענת שככל שיעלו יותר תמונות כאלה לרשתות החברתיות, כך יבינו אנשים שאין סיבה להרגיש חוסר ביטחון נוכח הפצעים.

עוד באותו נושא

הוליווד בהלם והרשת גועשת: מה קרה לפנים של קנדל ג'נר?

לכתבה המלאה

במכתב שהפנתה לג'נר אחרי טקס גלובוס הזהב, כתבה פורד: "אקנה מהווה חוסר ביטחון לאנשים רבים ברחבי העולם. אני באמת מאמינה שהדרך היחידה להקל על חוסר הביטחון הזה הוא להבין שיש עוד נשים כמוך שחיות עם אקנה וזה נורמלי לחלוטין". צעירה נוספת ששמה לה למטרה להעלות למודעות את הנושא היא קאלי קושנר, שמעלה תדיר תמונות שלה נטולות איפור ורוויות פצעים. כמה ימים לפני טקס גלובוס הזהב היא כתבה: "אקנה זה זמני. זה לא מגדיר את מי שאת, אלא אם תתני לזה לעשות זאת".

"כדי להיות דוגמנית את צריכה להיות מושלמת. אני נאבקת עם העור שלי כל כך הרבה זמן, ומרגישה שצריך להפסיק להעמיד פנים"

דוגמניות מרחבי העולם הצטרפו לתנועה והחלו להעלות תמונות חשופות שלהן לאינסטגרם. הדוגמנית בריאנה גבריאלה העלתה תמונה שבה כתבה: "כדי להיות דוגמנית את צריכה להיות מושלמת. אני נאבקת עם העור שלי כל כך הרבה זמן, ומרגישה שהגיע הזמן להפסיק להעמיד פנים".

דוגמנית נוספת בשם בל לוסיה העלתה סלפי חריג בתוך נוף תמונות הביקיני שבחשבון האינסטגרם שלה וכתבה: "אף אחד לא מושלם. אני מפרסמת את התמונה הזו כדי לעזור לאלו שסובלים מאקנה ומודאגים מאיך שהם נראים. הלוואי שכשהייתי צעירה יותר היה מישהו שהיה אומר לי שהמראה שלי לא מגדיר את מי שאני ושגם דוגמניות אינן מושלמות". בספטמבר האחרון פרסמה השחקנית רייצ'ל בלום סלפי עם פצעים והאשימה את ההורמונים שפגשו אותה באמצע הצילומים לסדרה "האקסית המטורפת" והשאירו חותם על הפרצוף.

פרט לדוגמניות ושחקניות מרחבי העולם, כאלה שרגילות לסלפי מושלם עם איפור כבד ופילטרים כבדים אפילו יותר, גם נשים "רגילות" הצטרפו לגל והציגו את הפצעים על פניהן. אם ג'נר הייתה צריכה חיזוק - נראה שהיא קיבלה אותו היטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully