וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה גזענית בשבוע האופנה: האוליגרכיות VS השחורות

25.1.2018 / 0:02

אושיית האופנה מירה דומה שיתפה את 1.6 מיליון עוקביה באינסטגרם בהזמנה שקיבלה לתצוגה של אוליאנה סרגינקו, שכללה את ההקדשה האישית "לכושית שלי בפריז". הסלנג בו השתמשו שתי הרוסיות הלבנות והפריבילגיות לא התקבל בהומור, והצית סערה שהקפיצה גם לנעמי קמפבל את הפיוזים

מירה דומה והמעצבת  אוליאנה סרגינקו. GettyImages
אוליאנה סרגינקו/GettyImages

שבועות האופנה הבינלאומיים בדרך כלל מספקים לתקשורת אינספור תמונות של דוגמניות לבושות בפריטים שנוכל רק לחלום עליהם, ותיעוד של אנשי תעשיית האופנה בסטריט-סטייל משובח. חלק מהקבוצה האחרונה הפכו לכוכבים בעצמם, במיוחד כאלו המתחזקים בלוגים וחשבונות אינסטגרם בעלי מיליוני עוקבים. כזו היא מירה דומה הרוסיה, או בשמה המלא מירוסלבה דומה, דמות מפתח בעולם הבלוגריות האופנתיות ובעלת האתר Future Tech Lab.

דומה, שדוהרת בשבוע הקוטור המתקיים בימים אלה בפריז, שיתפה אתמול את 1.6 מיליון העוקבים שלה באינסטגרם בהזמנה האישית שקיבלה לתצוגה של אוליאנה סרגינקו, גם היא ממוצא רוסי, וגרמה לסערה על רקע גזעני. על ההזמנה הוסיפה המעצבת בכתב ידה מעין הקדשה אישית לחברתה למולדת, "לכושית שלי בפריז" - במקור "to my niggas in paris".

הרעיון ששתי נשים לבנות, אוליגרכיות ופריבילגיות סוברות שהשימוש במשפט משיר של קניה ווסט הוא לגיטימי - לא התקבל בתעשיית האופנה באותה נימה הומוריסטית של סלנג בין חברות, והצית את הרשת.

הסערה הגזענית של מירה דומה והמעצבת אוליאנה סרגינקו. GettyImages
התמונה שהציתה את הסערה: ההזמנה המקורית בסטורי של מירה דומה/GettyImages

חשבון האינסטגרם של המעצבת התמלא מיד בתגובות זועמות על התבטאות גזענית ושימוש לא ראוי בסלנג השמור לקהילות מסוימות בלבד. "רצינית? למה לכתוב דבר כזה? ולמה לפרסם? אין מצב שזה אמיתי", כתבה נעמי קמפבל, ותייגה את סרגינקו לצד תגובות נוספות כמו "תתביישי לך", "את לא מצחיקה" ו"את גזענית".

העליהום שספגו השתיים הוביל כמובן להסרה מהירה של הצילום מהסטורי של דומה, וסרגינקו פרסמה מכתב התנצלות בחשבון הפרטי שלה - שהתקבל בבוז בשל ערימת תירוצי גזענות קלאסיים, ביניהם הטענות שהיא מעריצה נלהבת של קניה ווסט, שהמוצא של בתה הוא חצי ארמני, ושהיא וחבריה משתמשים בציטוטים של ווסט כדי להיות קולים כמוהו. כמו כן, היא ציינה שהיא מאוד נפגעה מהתגובות, שהיא לא התכוונה להעליב אף אחד, ושבאופן כללי העולם צריך יותר אהבה וגישה חיובית לחיים.

עוד באותו נושא

"מה הבעיה?" הורי הילד מהפרסומת הגזענית של H&M מגיבים

לכתבה המלאה
הסערה הגזענית של מירה דומה והמעצבת אוליאנה סרגינקו. GettyImages
התגובה של נעמי קמפבל לתמונת ההזמנה שעלתה בסטורי של מירה דומה/GettyImages

טיילר מקול, עיתונאי מהאתר פאשניסטה, כתב כללי התנהגות ל"ידידים הלבנים": "אתם לא יכולים להשתמש במילה ניגר (כושי בשבילכם), אתם לא יכולים לצבוע את הפנים שלכם בשחור או בצהוב או להשתמש באנשים מגזעים אחרים כתפאורה בצילומים. אתם לא יכולים ללכת עם ראש מלא צמות או עם ראסטות". בהמשך הוא ציין: "אם פישלתם ומישהו העיר לכם, פשוט תגידו 'אני מצטער, להבא אלמד ואשתפר'. זוהי התגובה הראויה". לבסוף סיכם ב"אם זה נראה למישהו לא הוגן, אולי זה הזמן להסתכל אחורה על כל הפריבילגיות שיש לכם מהיום שבו נולדתם רק בזכות צבע העור שלכם".

גם מירה דומה פירסמה התנצלות בחשבון שלה, אבל הנזק כבר נעשה. בזמן שהיו מגיבים שחשבו שההתנצלות של השתיים כנה ומספקת, היו כאלה שראו בזה מהלך ציני בלבד. האתר למוצרי ילדים the tot, שמתהדר בערכי קיימות, פיטר אותה מתפקידה בחבר המנהלים והוציא הודעה פומבית המגנה את התנהגותה הגזענית.

ההתנצלות של אוליאנה

הסערה הגזענית של מירה דומה והמעצבת אוליאנה סרגינקו. GettyImages
התקבלה בבוז בשל ערימת תירוצי גזענות קלאסיים/GettyImages
נעמי קמפבל בתצוגה של לואי ויטון בשבוע אופנת הגברים בפריז. GettyImages
הרגישה שהיא חייבת להגיב. נעמי קמפבל על המסלול של לואי ויטון בפריז בשבוע שעבר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully