וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמניות מלאות, נמוכות ומבוגרות: כל הפרטים על שבוע האופנה של תל אביב

20.2.2018 / 14:17

21 תצוגות יתקיימו במשך שלושה ימים במתחם התחנה, ובהן ישתתפו מעצבים ותיקים וצעירים לצד רשתות מסחריות, תחת אג'נדה ברורה של קידום גיוון מודל היופי הנשי. "יש לנו הרבה כוח בידיים והגיע הזמן לתת לנשים להרגיש שייכות ונכונות"

אבי כהן

בווידיאו: התצוגה של שנקר בשבוע האופנה של שנה שעברה, מרץ 2017.

מוטי רייף: "מטר שמונים ומידה 32 או 34 זה מודל לא מציאותי, זה משהו שמעצבים גייז הביאו לעולם. הם הלבישו עליכן את הסילואטה הקולבית"

הנה זה קורה שוב. שבוע האופנה התל אביבי השישי אוטוטו מתחיל, והפעם בתזמון מושלם עם סבב שבועות האופנה הבינלאומיים לסתיו-חורף 2018 שייחתם בפריז בעוד כשבועיים. הבוקר כינס מוטי רייף מסיבת עיתונאים והכריז באופן רשמי שב-10 במרץ ייפתחו במתחם התחנה בתל אביב שלושה ימים עמוסים עם 21 תצוגות, בהן ישתתפו מעצבים ותיקים וצעירים לצד רשתות מסחריות.

"השנה האג'נדה עומדת מעל לכל", הוא פתח בהתרגשות והמשיך בהצהרה עדכנית ומבורכת: "רובנו בתעשיית האופנה ובתקשורת לוקחים חלק בהובלה של מודל יופי שהוא לא מציאותי. מטר שמונים ומידה 32 או 34 זה משהו שמעצבים גייז הביאו לעולם. הם הלבישו עליכן את הסילואטה הקולבית". לדבריו של רייף, קידום רעיון הגיוון שמהדהד בעולם האופנה הבינלאומי כבר למעלה משנתיים ללא נראות משמעותית על מסלולי התצוגות, יבוא השנה פה בתל אביב לידי ביטוי באופן חסר תקדים.

סופי מצ'טנר בקמפיין של המעצב אביתר מאיור. דביר כחלון,
סופי מצ'טנר בשמלה של אביתר מאיור, מעצב חדש ומסקרן שיציג השנה בשבוע האופנה/דביר כחלון

הקריטריון החדש לדוגמנית לפי רייף הוא "כל אחת שעולה על במה עם נוכחות וכריזמה". לצורך הנעת התהליך, נעשה אפיון לקוחה לכל מעצב, ובהתאם לוהקו הדוגמניות, כמו למשל במקרה של עידן לרוס: "כל הלקוחות שלו מטר חמישים ושישים, אז למה לקחת מטר שמונים?" מדגים רייף את יישום האג'נדה, "או גדעון אוברזון שיציג עם נשים בגילאי 40 ומעלה. החלטנו לנפץ את זה. בשנה האחרונה עשינו חיפושים מטורפים לנשים מדהימות שיעלו על המסלול. הכי קל לפנות לסוכנויות דוגמנות וללהק".

בין המשתתפים השנה אפשר למצוא שמות חדשים כמו לארה רוסנובסקי, נדב רוזנברג למותג נורת'רן סטאר ומעצבת התכשיטים מיה גלר, לצד קבועים כמו דורין פרנקפורט, טובל'ה, גדעון אוברזון ואלון ליבנה. גם האחיות נופר מחלוף ועינב זיני למותג סאמפל שבות אחרי היעדרות בשנה שעברה. את האירועים יפתח ערב גאלה של תכשיטי פנדורה, במסגרתו 25 מעצבים יעצבו שמלות בכסף וזהב. את הספוט היוקרתי של תצוגת הסגירה קיבל השנה המעצב ויוי בלאיש, שהציג בשנה שעברה קולקציה מרהיבה לאחר תקופה ארוכה של שקט תעשייתי. "יש לנו הרבה מאוד כוח בידיים והגיע הזמן לתת לנשים להרגיש שייכות ונכונות עם לגיטימציה לכל אחת למצוא את עצמה".

מוטי רייף. תום מרשק,
"השנה האג'נדה עומדת מעל לכל". מוטי רייף, מפיק-העל של שבוע האופנה/תום מרשק

מעצבים נוספים שיציגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully