וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ורסצ'ה, ביצ'ס: השמלה החושפנית של ג'ניפר לורנס מציתה דיון על פמיניזם

22.2.2018 / 17:00

תמונות של השחקנית עוררו השבוע תהייה מדוע בקור המקפיא של לונדון היא נאלצת ללבוש שמלה חשופה, בעוד שהשחקנים הגברים שלצידה עטופים בשכבות וחנוטים במעילים. האם זה רק בגלל שהיא אישה? לורנס הגיבה לסערה, וקנתה אותנו עם הסבר משכנע

אתר רשמי

בווידיאו: ג'ניפר לורנס בטריילר של "דרור אדום", הסרט החדש בכיכובה.

ג'ניפר לורנס לובשת שמלה של ורסצ'ה שעוררה סערה ברשת. GettyImages
מצאה את עצמה במרכזה של סערה, שהעלתה לדיון את השיח סביב סקסיזם ויחסי נשים-גברים בהוליווד. ג'ניפר לורנס ושחקני "דרור אדום"/GettyImages

כוכבות מצודדות שלובשות שמלות חושפניות בשיאו של החורף זה לא דבר חדש, ולמעשה זה המראה המצופה מכל מישהי שהיא משהו בעולם הזה ועומדת על שטיח אדום. כפי שאנחנו רואים בכל טקס או אירוע מתוקשר, יש שחקניות, זמרות ודוגמניות שגם יודעות לנצל כל הזדמנות להתערטל לטובת נסיקה במדד הבאזז. ועם זאת, השבוע מצאה את עצמה ג'ניפר לורנס במרכזה של סערה, שהעלתה לדיון את השיח סביב סקסיזם ויחסי נשים-גברים בהוליווד.

תמונה של השחקנית בת ה-27 הולידה שרשרת של תגובות ברשתות החברתיות, שהתמקדו בשאלה מדוע בקור המקפיא של לונדון היא נאלצת ללבוש שמלת ערב, בעוד שהשחקנים הגברים שלצידה עטופים בשכבות וחנוטים במעילים. האם זה רק בגלל שהיא אישה?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ג'ניפר לורנס לובשת שמלה של ורסצ'ה שעוררה סערה ברשת. GettyImages
שמלה בעיצוב ורסצ'ה, שמזכירה את "שמלת סיכות הביטחון" האיקונית שלבשה אליזבת הארלי ב-1994, גם היא בעיצוב בית אופנת-העל האיטלקי/GettyImages

התמונה צולמה באירוע לקידום "דרור אדום", סרט חדש בכיכובה, בה היא נראית לצד פרנסיס לורנס, מתיאס שונארטס, ג'ואל אדג'רטון וג'רמי איירונס. לורנס בולטת על רקע החבורה הגברית כשהיא לובשת שמלה שחורה עם מחשוף עמוק ושסע גבוה בעיצוב ורסצ'ה, שמזכירה את "שמלת סיכות הביטחון" האיקונית שלבשה אליזבת הארלי ב-1994, גם היא בעיצוב בית אופנת-העל האיטלקי. כזכור, השמלה המקורית זכתה בשנת 2008 בבריטניה בתואר "שמלת השטיח האדום היפה בכל הזמנים", ומאז נראו ברחבי העולם פרשנויות חדשות לדגם ההוא, בין השאר גם על בר רפאלי.

ג'ניפר לורנס. GettyImages
"זו תמונה כל כך מדכאת, קור כלבים בחוץ"/GettyImages

אולם בעוד שהיו מי שהתייחסו לשמלה עצמה, היו כאלה שהתייחסו דווקא לדיסוננס בין הלבוש של השחקנית לבין זה של הגברים. תגובות כמו "זו תמונה כל כך מדכאת, קור כלבים בחוץ" ו"השחקנים הגברים לובשים מעילים וצעיפים בזמן שג'ניפר לורנס המסכנה לובשת פיסות בד שיש מי שיקראו להם שמלה" שטפו את הפיד בטוויטר.

בין שלל הספקולציות סביב התמונה, היו מי שהעלו את האפשרות כי השחקנית ככל הנראה נאלצה לתזז בין כמה אירועי יח"צ שונים, ולכן העדיפה להימנע מלהחליף בגדים ולשמור על עקביות עם אותה השמלה. זה לא מנע מעיתונאי אופנה שונים להצביע על כך שלורנס בולטת לעומת הגברים בתחושת חוסר הנוחות שהיא משדרת, ולתהות האם הלבוש הזה נכפה עליה על ידי מערך הקידום של הסרט.

ג'ניפר לורנס לובשת שמלה של ורסצ'ה שעוררה סערה ברשת. GettyImages
משדרת תחושת חוסר הנוחות שאי אפשר להתעלם ממנה/GettyImages

אבל ג'ניפר לורנס לא נשארה חייבת. השחקנית זוכת האוסקר מיהרה להגיב לסערה בחשבון הפייסבוק שלה, וכתבה: "וואו, אני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל ולהגיב על סערת 'ג'ניפר לורנס לובשת שמלת ורסצ'ה חושפנית בקור'. זה לא רק מגוחך בטירוף, האמת שאני ממש פגועה". היא הוסיפה כי הבחירה שלא לכסות את עצמה במעיל היתה שלה, והיא עשתה זאת מסיבה אחת (מוצדקת, אם שואלים אותנו): "השמלה הזאת מהממת. אתם באמת חושבים שאסתיר אותה במעיל וצעיף?".

"הייתי בחוץ למשך חמש דקות", היא הסבירה את הרקע לצילום שהסעיר את הרשת. "הייתי עומדת גם בשלג בשביל השמלה הזאת, כי אני אוהבת אופנה". התגובות לתמונה היו לטעמה סקסיסטיות ומגוחכות. "להגיב בהגזמה על כל מה שמישהו אומר או עושה, וליצור מהומה סביב נושאים מטופשים כמו מה אני בוחרת ללבוש או לא ללבוש, זה לא מקדם אותנו", כתבה. "כל מה שאתם רואים אותי לובשת הוא בחירה שלי, ואם אני רוצה שיהיה לי קר - גם זאת בחירה שלי!".

ג'ניפר לורנס לובשת שמלה של ורסצ'ה שעוררה סערה ברשת. GettyImages
מחשוף עמוק ושסע גבוה לעומת מראה עמוס שכבות/GettyImages
ג'ניפר לורנס. GettyImages
לורנס: השמלה הזאת מהממת. אתם באמת חושבים שאסתיר אותה? הייתי עומדת גם בשלג בשבילה. אני אוהבת אופנה"/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully