וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לובשים לחתונה מלכותית? קוד הלבוש המחייב של הארמון בבריטניה

18.5.2018 / 8:20

לקראת היום הגדול של מייגן מרקל והנסיך הארי, מתברר כי האורחים לא ממש עצמאיים בבחירת הלבוש לחתונה, ומי שקיבל הזמנה נדרש לציית לשורה של חוקים ומסורות קפדניות. גם הנסיך והכלה כפופים לדרס-קוד מלכותי, שמתערב אפילו בבחירת השמלה

רויטרס
מייגן מרקל הנסיך הארי. GettyImages
הארמון - ידו בכל. הנסיך הארי ומייגן מרקל/GettyImages

מאז שינתה מייגן מרקל את הטייטל שלה מ"שחקנית אמריקנית" ל"נסיכה לעתיד", היא פתחה לנו צוהר לעולם שלם של חוקי ארמון נוקשים ומחייבים. נראה כי לא רק מרקל עברה סדרת חינוך בחסות משפחת המלוכה הבריטית, שכוללת שורה ארוכה של "עשה" ו"אל תעשה", אלא גם אנחנו גילינו את המסורות הישנות שעדיין בתוקף ואת רמת ההתערבות של הארמון בחיי הנסיכות - החל מהתיק של קייט מידלטון ועד לבחירת הכפפות של הנסיכה דיאנה.

שבועיים לפני החתונה המלכותית של מייגן והארי, נחשף רשמית כי גם באירוע עצמו יש קוד לבוש מסורתי, מחייב ומחמיר מאוד עבור האורחים. כבר עם פרסום הזמנות החתונה נודע כי המוזמנים מחויבים להגיע בחליפות לגברים ושמלות וכובעים לנשים. אך זה לא הכל, מתברר כי ישנם עוד חוקים שהאורחים נדרשים לציית להם, כמו גם מייגן מרקל והנסיך הארי בעצמם - שלא כל כך עצמאיים בבחירת האאוטפיט לחתונה.

מייגן מרקל. GettyImages
כל המוזמנות נדרשות לחבוש כובעים. גברים, לעומת זאת, מחוייבים להימנע/GettyImages

לבוש יום, לבוש ערב

אם חשבתם שהפריבילגיה של להחליף שמלה בחתונה שמורה לכלה בלבד, בבריטניה הדברים עובדים אחרת. על פי חוקי הארמון, השמלה שנבחרת לאירוע ביום לא יכולה לשמש את האורחת ברגע שהשמש שוקעת. כלומר, בבוקר - באירוע הרשמי בכנסייה - אורחות נדרשות ללבוש שמלות יום שמרניות ולחבוש כובעים. כל הצבעים מקובלים ויש אפילו העדפה לצבעוניות על פני שחור-לבן משמים. בערב יש להיפטר מהכובעים ולעבור לשמלות חגיגיות ויוקרתיות יותר. אותה שמלה לא באה בחשבון.

גברים לובשים באירוע בבוקר מדים או חליפות. הצבא מעודד גברים ללבוש את המדים שלהם, אבל זה לא תמיד מצליח וגברים רבים מעדיפים להגיע לבושים בחליפות. מי שלא יכול לבחור בעניין הזה הוא הנסיך הארי, שצפוי ללבוש מדים ביום החתונה שלו.

אבל שלא תחשבו שכאן נגמרים החוקים בכל הנוגע ללבוש גברי. כך למשל, קוד הלבוש אוסר על חבישת כובעים לגברים. אם יש גבר בין המוזמנים שחשב לשאוב השראה מהנשים ולחבוש כובע - כדאי שיחשוב שוב. גם בגזרת הנעליים יש חוק ברור: לנעול נעליים שחורות מצוחצחות היטב.

מייגן מרקל הנסיך הארי. GettyImages
מתרגל. הנסיך הארי מחויב ללבוש מדים ביום החתונה/GettyImages

זר פרחים אחד, כל כך הרבה דרמה

בהליכה הקצרה של מייגן מרקל מהרכב המלכותי ועד פתח הכנסייה, היא צפויה לאחוז בזר פרחים. אקססורי לכאורה שולי, אבל כזה שיוצר כל כך הרבה עניין סביבו, בעיקר בשל החשש שמרקל תשבור חוק מלכותי מחייב. מתברר כי סוג הפרחים באותו זר הוא לא בחירה או העדפה אישית של הכלה המלכותית, אלא תוצר של מסורת ארוכת שנים. מי שהחלה את המסורת הייתה המלכה ויקטוריה, שבחרה לאחוז בזר פרחי הדס, שמסמלים אהבה. אחריה כל הכלות המלכותיות נשמעו לקוד המחייב ולא העזו להפר אותו, מהנסיכה דיאנה ועד קייט מידלטון.

מאז הוצמד למרקל התואר "מרדנית", כזו שמפרה חוקי מלוכה על ימין ועל שמאל, החל גל שמועות כי היא תפר גם את החוק המחייב הזה ותוותר על פרחי הדס המסורתיים לטובת סוג פרחים אחר. האם היא תחליט לצאת נגד ויקטוריה, סמל האהבה וחוקי הארמון? זאת נדע מחר.

עוד באותו נושא

המורדת: האם מייגן מרקל באמת שוברת מסורות מלכותיות סדרתית?

לכתבה המלאה
מייגן מרקל. AP
לא רע לך עם ה"פאני באני"/AP

כשהארמון בוחר לך את הלק

יחד עם המילה "כן" שאמרה מייגן מרקל לנסיך הארי בהצעת הנישואים, היא גם אמרה "לא" להרבה מאוד דברים אחרים בחייה - בין היתר, לק צבעוני. מהרגע שבו תהפוך מרקל לנסיכה היא תיפרד לנצח ממניקור בשלל צבעים ודוגמאות ותשתעבד למניקור בצבעי ניוד וורוד טבעי. אותה השתעבדות תחל כבר ביום החתונה, כאשר מרקל מחויבת להגיע לטקס עם מניקור טבעי בלבד. לא אדום, לא תכלת ולא נצנצים.

מייגן מרקל. GettyImages
מקווים שאת סבבה עם זהב וולשי/GettyImages

לא כל טבעת עומדת בסטנדרט המלכותי

בית המלוכה כל כך מעורב, עד שיש לו דרישות גם מטבעת הנישואים. מסורת שהחלו הוריה של המלכה אליזבת נשארת עד היום בקרב המתחתנות המלכותיות - טבעת שכוללת זהב וולשי. כאשר השניים נישאו הם קיבלו במתנה גוש זהב ממכרה בצפון וויילס, וחלק קטן ממנו שימש לטבעת המלכותית. כנראה שבית המלוכה ממש אהב את הרעיון או שעדיין נותר לו קצת זהב מאותו גוש שניתן במתנה, כיוון שעד היום הוא מחייב את המתחתנות המלכותיות לענוד טבעת שכוללת זהב וולשי.

מייגן מרקל והנסיך הארי. GettyImages
כולם מחכים לראות את השמלה/GettyImages

גם השמלה היא לא בדיוק בחירה של הכלה

השאלה הגדולה והמסקרנת ביותר, זו שהכי מעסיקה את בריטניה ואת העולם כולו, היא איך תיראה שמלת הכלה של מייגן מרקל. בורסת ההימורים הבלתי פוסקת שזורקת לחלל שמות של מעצבים מתעלמת מחוק מלוכה אחד מחייב, שמרקל תאלץ ככל הנראה להישמע לו: החובה לבחור במעצב בריטי. למעשה לא מדובר בחוק מאוד נוקשה ובארמון כן מגלים גמישות לגביו, אבל על פי המסורת, הכלות המלכותיות לובשות שמלות בעיצובם של מעצבים בריטיים. כבוד לממלכה. יש להניח שמרקל לא תפר את החוק המדובר, ואולם השמות האפשריים כוללים גם כמה מעצבים לא בריטיים, שאולי מרקל תרצה לחלוק להם כבוד.

מייגן מרקל. GettyImages
תבחר במעצב בריטי או שתמשיך לטפח את תואר המורדת?/GettyImages
מייגן מרקל. GettyImages
מתרגלת לכובעים לקראת האירועים הבאים שתוזמן אליהם/GettyImages
מייגן מרקל והנסיך הארי. GettyImages
מבט מאוהב של מישהי שכנראה עדיין לא בקיאה בכמות הוויתורים שכולל המעבר לארמון/GettyImages
מייגן מרקל. GettyImages
איזה זר היא תבחר?/GettyImages
מייגן מרקל, הנסיך הארי. GettyImages
תמונה הבאה בתור חתן-כלה?/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully