וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקים נועדו כדי לשבור אותם: 5 מיתוסי אופנה שצריך להתעלם מהם

24.6.2018 / 8:33

אנחנו לא יודעות מי קבע את אותם חוקים מפוקפקים, אבל הם עוברים מדור לדור והתקבעו בתודעה. אך זהו עידן של סטייל אישי וביטוי עצמי, ולכן יש כמה מיתוסים שצריך להפסיק להקשיב להם

ריהאנה לובשת לנז'רי עם ג'ינס. ספלאש
לובשת מה שבא לה, בלי לדפוק חשבון. ריהאנה/ספלאש

חוקים נועדו כדי לשבור אותם. וכשאנחנו מדברים על חוקי אופנה - המשפט הזה תקף פי כמה. לאורך שנים מגזיני אופנה ו"גורואים" שנויים במחלוקת מכתיבים לנו חוקים חסרי היגיון, כאלה שאנחנו חייבים לשמור עליהם ולהקפיד עליהם כדי לא לצאת קורבן אופנה. החוקים ההזויים עוברים מדור לדור ומתקבעים בתודעה, והיום כבר לאף אחד אין מושג מי המציא אותם ועל מה הוא התבסס כשהוא קבע אותם. לקובע הכללים האלה אולי היו כוונות טובות, אבל אפשר לומר חד משמעית - הם לא תקפים יותר, וזה הזמן לשבור את הסטיגמות ולצאת מחוץ לקופסה.

בסופו של דבר, אופנה היא דרך לביטוי אישי וכל אחד משתמש בה אחרת כדי להעביר את מי שהוא. כמו שאין בני אדם זהים, כך הלוקים לא יכולים להיות זהים לחלוטין, ולהיצמד לחוקים מפוקפקים רק מקטין את חופש הביטוי באמצעות סטייל אישי. אז במיוחד בשבילכם אספנו כמה כללי אופנה שלגמרי הגיע הזמן להפסיק להקשיב להם.

בגדי ספורט - לא רק לחדר כושר

מי שחשב שאופנת ספורט מיועדת אך ורק להרמת משקולות, ריצה או נענוע ישבנים - טועה. ההוכחה לכך היא משפחת קרדשיאן שלובשת ברחובות בלי בושה בגדי ספורט ממותג האופנה של קנייה ווסט, Yeezy. בגדי ספורט הם כבר מזמן לא נחלת חדרי הכושר, ואין שום סיבה לקבור אותם בין ארבע קירות המכון. טרנינגים, טייצים, טופים וסניקרס - לכולם יש מקום במרחב הציבורי הפומבי, ויתרה מכך - על המסלולים. התעלמו מהמיתוס שקובע שלבישת בגדי ספורט מחייבת אתכם להזיע. ממש לא.

קים קרדשיאן לובשת Yeezy עם שיער כחול / תכלת. ספלאש
מה שטוב לקים קרדשיאן טוב לנו/ספלאש

משבצות ופסים? ממש כן

העולם משעמם מספיק בשביל שנשעמם גם בבגדים שלנו. האיסור המגוחך על שילוב פרינטים פס מן העולם, והיום אנחנו חיים בעידן שמאפשר לעשות שילובים מעניינים. משבצות, פסים, פרחים, ציורים, נקודות ועוד ועוד. המחשבה שעם פרינט צריך לשלב בגד חלק היא מאוד בנאלית, ולחלוטין אפשר להיפטר ממנה.

שמלות מקסי - לא רק לגבוהות

אין פריט יותר כיפי ומאוורר בחום הישראלי משמלות מקסי. הן נוחות, נעימות ומסתירות את כל מה שלא כדאי להבליט. המיתוס לפיו שמלות מקסי מתאימות רק לנשים שהן מקסי הוא שגוי והגיע הזמן לשבור אותו. גם נשים נמוכות יכולות להרשות לעצמן ללבוש שמלת מקסי בלי להרגיש שזה מקצר את הגוף. ברגע שתשכחו מהכלל המיושן, עולם שלם של אופציות אופנתיות ייפתח לנשים שלא זכו ל-1.70 מטר מינימום.

נטלי פורטמן בטקס פרסי ה-SAG בלוס אנג'לס ינואר 2017. GettyImages
לא צריך להיות שני מטר כדי ללבוש מקסי. נטלי פורטמן/GettyImages

כחול ושחור? כסף וזהב? אפשרי!

יש הרבה שילובי צבעים שזכו במהלך השנים להיות תחת הקטגוריה "ביג נו נו". לא ברור מי חשש כל כך מכחול נייבי ושחור או מי הסתנוור מכסף וזהב - אבל השילוב שלהם פשוט השתרש כאסור בתכלית האיסור. ואולם, יותר ויותר מראות שכוללים את השילובים של שניהם עוברים לנו חלק בגרון - ולא רק זה - הם אפילו נראים מהמם. זה הזמן לזנוח את הקיבעון ולהפסיק להיבהל ממכנסיים בצבע שחור לצד חולצה בצבע כחול או משעון כסף לצד טבעות זהב.

גל גדות לובשת שמלת אלטוזארה בבכורת לוס אנג'לס של ליגת הצדק, נובמבר 2017. GettyImages
וונדר וומן לא מפחדת מגוונים של כסף-זהב. גל גדות/GettyImages

סנדלים וגרביים - השילוב המושמץ ולא בצדק

ולא סיימנו לדבר על שילובים. גם סנדלים וגרביים הפכו במהלך השנים לשילוב מחריד ומושמץ. ואולם, בעונות מעבר מתברר כי אין משהו נכון מהשילוב הזה, שגם כבש את שבועות האופנה, בתי אופנת-העל ושורה של הפקות בעולם. לא צריך לחשוש ממה שנחשב פעם חריג ושונה, צריך להעז ולפנות לו מקום במיינסטרים, כי באמת שאין שום סיבה לשמור את השילוב הזה בשוליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully