וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השטן לובשת זארה: עיתונות האופנה האמריקאית יוצאת נגד מלניה טראמפ

24.6.2018 / 9:50

עורכות מגזיני האופנה המובילים לא חוסכות את דעתן בנושא בחירת הלבוש התמוהה של הגברת הראשונה, באמצעות מאמרים נוקבים והסברים על האסטרטגיה שעומדת מאחורי המעיל המדובר. הגברת הראשונה של הפרינט, אנה וינטור, שומרת בינתיים על שתיקה

צילום: רויטרס

בחירת הלבוש התמוהה של מלניה טראמפ בסוף השבוע האחרון לא יורדת מהכותרות, וגם צמרת עיתונות האופנה האמריקאית לא חוסכת את דעותיה בנושא. "היא ידעה היטב מה היא עושה כשלבשה את המעיל הזה בדרכה לבקר את הילדים", כתבה אלייזה הארדי, עורכת באתר טין ווג, במאמר שהפך לויראלי והסביר מדוע כל אאוטפיט של הגברת הראשונה הוא למעשה פוליטי, וכיצד היא מנצלת את התקשורת כדי להגיב או לטשטש בדרכה הייחודית שמועות או קונספירציות למיניהן שנחגגות ברשת.

"ההופעה החיצונית שלה היא הדרך שלה לתקשר ישירות עם הציבור, וזה נעשה דרך הבגדים. מלניה ידעה שהצלמים יחכו לה שם בעלייה למטוס, והמסר על המעיל שלה הוא ברור וחד משמעי: לא אכפת לה", היא כתבה. הארדי מזכירה את תקרית חולצת הפוסי המפורסמת מבית גוצ'י, שלבשה טראמפ לעימות לקראת הבחירות לנשיאות באוקטובר 2016, שנתפסה אז כדרך הומוריסטית או אירונית שלה להגיב על פרסום ההקלטה המביכה של בעלה שהעידה על יחסו המבזה לנשים. "כל מה שהיא לובשת מחושב ומתוכנן מראש, בין אם זה נועד להעביר מסר ובין אם לא", כתבה. "מטרת הנסיעה שלה לטקסס הייתה לשדר אכפתיות, ולכן ברור שהכיתוב על המעיל מתכתב עם הסיטואציה. כמובן שהיה פה מסר".

"לא ממש אכפת לי, ולכם?", הז'קט של מלניה טראמפ שעורר סערה. רויטרס, רויטרס
"מלניה טראמפ ידעה היטב מה היא עושה כשלבשה את המעיל הזה". הגברת הראשונה בדרכה לטקסס/רויטרס, רויטרס

העיתונאית בריז'יט ריד טענה באתר ווג כי אולי מדובר בעוזר סטיילינג עם אג'נדה ויומרות שהתכוון לעורר מהומה, בדומה לביקורת שחטפה מלניה בגלל עקבי הסטילטו שנעלה כשטסה לבקר את נפגעי הסופה הקטלנית בטקסס. "אבל אין שום סיכוי שהיא פספסה את הכיתוב בגב המעיל", צוין.

נינה גרסייה, עורכת מגזין האופנה האמריקאי ELLE, שופטת בריאליטי "פרויקט מסלול" ואושיית סטייל מוערכת, טיפלה בנושא במסגרת תפקידה באתר המגזין בעריכתה, אך הרגישה צורך לכתוב את דעתה גם בחשבון האינסטגרם הפרטי שלה. "בושה שלא אכפת לך", כתבה ותייגה את הגברת הראשונה לצד תמונה שלה לובשת את המעיל. "בטח כשאת אחת משתי הגברות הראשונות היחידות בהיסטוריה שלא נולדו בארה"ב, שהן מהגרות בעצמן. ואת אמא בעצמך. לנו באמת אכפת". הוסיפה.

עוד באותו נושא

מה לעזאזל עובר לה בראש? מלניה טראמפ מצליחה לזעזע את העולם

לכתבה המלאה
מלניה בביקור בבית מחסה לילדי מהגרים בטקסס, גבול מקסיקו. רויטרס, רויטרס
"כמובן שהיה פה מסר"/רויטרס, רויטרס

באתר ELLE ציינו כי מלניה לבשה את המעיל השערורייתי פעמיים, בהלוך ובחזור, כלומר גם אחרי שהחלה הביקורת ברשת היא לא הרגישה צורך להיפטר ממנו, והצטלמה איתו שוב. עוד מצוין כי התגובות הפומביות של דוברת הבית הלבן סטפני גרישם והציוץ של הנשיא טראמפ בנושא מזכירות סיטואציה של שני חשודים שיושבים בחדר חקירות במקביל ומוסרים גרסאות שונות. הדוברת טרחה לציין כי "אין שום מסר סמוי, זהו רק מעיל" והוסיפה כי היא מקווה שהעיתונאים יסקרו את הביקור ולא יתמקדו במלתחה של הגברת. טראמפ לעומת זאת כתב שדווקא כן יש פה מסר: "הכיתוב על גב המעיל של מלניה מתייחס לכלי התקשורת, הפייק ניוז. מלניה למדה כעת כמה הם רמאים, ובאמת שלא אכפת לה יותר!".

העיתונאית ליז פלאנק פרסמה גם היא מאמר בנושא, שעלה בטין ווג. לטענתה הבחירה במעיל היא אסטרטגיה מתוכננת היטב - והתקשורת בלעה את הפיתיון. המטרה הייתה שהעיתונאים ימתחו ביקורת על הלבוש של הגברת הראשונה במקום להתמקד בביקור עצמו - רק כדי שהנשיא יוכל לבקר בחזרה את התקשורת על הבחירה להתעסק בזוטות במהלך סיקור נושא גדול וחשוב, ובכך ולהצדיק את הטענה האהובה עליו כי מדובר בפייק ניוז.

מלניה טראמפ מבקרת את ילדי המהגרים בטקסס עם מעיל מרשת זארה. AP
"הבגדים שלה זו הדרך שלה לתקשר ישירות עם הציבור"/AP

במגזין קוסמופוליטן הפיקו סרטון תגובה בכיכובן של נשים מהגרות צעירות. "הדוברת אמרה שאין שם שום מסר, הנשיא טראמפ אמר שזה מסר לתקשורת, ובכן - גם לנשים הללו יש משהו חשוב לומר", נכתב באתר. הכיתוב על גב המעיל "לא באמת אכפת לי. ולך?" שונה ל"ילדים צריכים להיות בבית שלהם, לא במתקני כליאה", "אני בת של מהגרים, חייב להיות אכפת לי" ולכיתובים נוספים.

"אני רוצה שהילדים האלה יידעו שהם לא לבד, הכאב שלהם הוא הכאב שלנו", אמרה רוזה בת ה-19. "ילדים צריכים לחוות ילדות, לא להיות ממוקמים בכלוב שמרגיש כמו כלא, הם צריכים להיות חופשיים", הוסיפה ג'והאנה בת ה-18.

מלניה טראמפ מבקרת את ילדי המהגרים בטקסס עם מעיל מרשת זארה. AP
"הבחירה במעיל היא אסטרטגיה מתוכננת היטב - והתקשורת בלעה את הפיתיון"/AP
מלניה טראמפ מבקרת את ילדי המהגרים בטקסס עם מעיל מרשת זארה. AP
"כל מטרת הנסיעה שלה לטקסס היתה לשדר אכפתיות, ולכן ברור שהכיתוב על המעיל מתכתב עם הסיטואציה"/AP
מלניה טראמפ מבקרת את ילדי המהגרים בטקסס עם מעיל מרשת זארה. AP
ביוש, עד לסערה הבאה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully