וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סתם מוצר שמשרת את המפרסמים": עד כמה גיליון ספטמבר עדיין רלוונטי ב-2018?

14.8.2018 / 7:54

כמדי שנה, גורמים בתעשיית הסטייל והפרסום העולמית מנסים לנפץ את הבועה, ומסבירים שחוקי המשחק השתנו, שהכוח שהיה פעם למגזיני האופנה כבר לא קיים, ושהכוכבות הן אלה שמכתיבות את סדר היום - ולא העיתונאיות. בדיקה של המספרים עצמם מחזקת את הטענות

בזמן שכל העולם, וגם אנחנו, עפים על גיליונות ספטמבר שנחשפו בכל המגזינים הנחשבים, מלרלרים בהרחבה על חשיבותם בתעשיית האופנה, ומנתחים לעומק את המשמעויות מאחורי בחירת השערים, הניו יורק פוסט מפרסם כתבה המסבירה למה הם כבר לא רלוונטיים בעידן הנוכחי. תחת הכותרת "The September issue is dead" (גיליון ספטמבר מת) הכתבת אלכסנדרה סטייגראד טוענת שחוקי המשחק השתנו עבור מה שהיה פעם ההוכחה למי יש גדול יותר ועבה יותר, כלומר מי הצליח לגייס יותר מודעות פרסומיות לגיליון הנחשק, כראי לעוצמה של המגזין.

"ימים לפני שהערימה הייתה מגיעה לדוכני העיתונים, בדרך כלל בתחילת אוגוסט, היו מנהלי ווג, אינסטייל, הארפר'ס בזאר, אל וגלאמור מתרברבים על עובי ספרי הטלפונים שלהם. הם היו מתפארים ב'חבטה' של המגזין על שולחן הקפה. ככל שהקול רם יותר, כך הגיליון נחשב לחזק יותר", היא מתארת את ימי הזוהר ומוסיפה: "עכשיו החבטה היא יותר כמו יבבה".

"גיליון ספטמבר לא אומר יותר כלום", מוסיף סם שאהיד, הבעלים של חברת המיתוג, הפרסום והעיצוב שאהיד ושות', "פעם כשהיית מחזיק את המגזין בידיים זה היה לוקח אותך למקום מיוחד - זה מה שמגזינים היו עושים פעם. עכשיו כולם נראים אותו הדבר. אין שם דמיון. זה סתם מוצר טהור שמשרת את המפרסמים". שאהיד טוען שהמחסור בהכנסות אצל המו"לים, בשל הירידה ממכירת עיתונים וירידת מחירי המודעות בעידן הדיגיטל, הוביל למערבולת מטורפת שנועדה למשוך כל סוג של באזז או הכנסה. "הכוח שהיה פעם למגזינים כבר לא קיים. הכוכבות שולטות באופנה", הוא קובע.

עוד באותו נושא

נערת הפרחים של אנה וינטור: ביונסה בגיליון ספטמבר של ווג

לכתבה המלאה

כדוגמא מציינים את ווג האמריקאי, שנמצא בהנהגת אנה וינטור משנת 1988 ונחשב לתנ"ך של עולם האופנה. פעם, לדבריה, "הוא הגדיר את סדר היום של התעשייה" עם מעצבים ומפורסמים שחלמו להיכלל בין דפי הכרומו כש"אזכור אחד היה יכול להרים או להפיל עסק של מעצב".

את סוגיית ההתקפלות אל מול הסלבס קל להבחין דרך השער החדש עם ביונסה, שסירבה להתראיין ובמקום זאת ניסחה את הכתבה "במילותיה שלה", בחרה בעצמה מה ללבוש, וגם את הצלם. איפה אם כך נמצאת הסמכות והאוטוריטה של ה"תנ"ך"?

ונעבור למספרים. על פי דו"ח שפורסם לאחרונה על ידי איגוד מגזין מדיה, הוצאות פרסום מגזינים של 50 המפרסמים הגדולים ביותר בשנה שעברה ירדו ל -6.1 מיליארד דולר מ -6.5 מיליארד דולר ב-2016. כלומר, מגזינים הפסידו הכנסות של לפחות 417.5 מיליון דולר ב-2017, הפרש של 6.4 אחוזים. והמספר ימשיך לרדת. לדברי גורמים בתעשיית האופנה והפרסום, בעוד שהמפרסמים עדיין קונים מודעות דפוס, הם אינם מבזבזים כסף על 12 עמודים כפי שעשו בעבר בגיליונות ספטמבר. במקום זאת הם בוחרים במספר מועט יותר של עמודים - במחיר הרבה יותר נמוך מאשר שנים עברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully