וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בתעשיית האופנה: המעצב קרל לגרפלד הלך לעולמו בגיל 85

המעצב הראשי של שאנל, פנדי והקו הנושא את שמו הלך לעולמו בפריז בגיל 85. בשבוע אופנת הקוטור שנערך לפני כחודש הוא נעדר מהתצוגה המדוברת של שאנל בשל מצבו הרפואי

קרל לגרפלד בחתונת אלברט נסיך מונקו, 2 יולי 2011. Sean Gallup, GettyImages
הלך לעולמו בגיל 85, האיש והאגדה - קרל לגרפלד/GettyImages, Sean Gallup

המעצב הגרמני קרל לגרפלד הלך היום (ג') לעולמו בגיל 85. לגרפלד הוא המעצב הראשי של פנדי, שאנל והמותג הנושא את שמו. בחודש שעבר הוא נעדר מתצוגת הקוטור של שאנל פריז בשל מצבו הרפואי, וכבר אז החלו הדיבורים על ההידרדרות.

לעוד חדשות אופנתיות:
כנגד כל הסיכויים: כל הפרטים על שבוע האופנה תל אביב 2019
קוטור פריזאי בישראל: הכירו את השם הבא בתעשיית שמלות הכלה

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

קרל לגרפלד. GettyImages
המעצב הראשי של פנדי, שאנל ומותג הנושא את שמו. קרל לגרפלד/GettyImages

לגרפלד נולד בגרמניה והיגר לפריז כשהיה נער. החל משנת 1965 הוא המעצב הראשי של בית האופנה האיטלקי פנדי, תפקיד שביצע עד יומו האחרון. לתפקיד המעצב הראשי של שאנל הוא נכנס בשנת 1983, ובאותה תקופה גם הקים את המותג על שמו. במהלך חייו הסתבך לא אחת בשערוריות מתוקשרות בשל התבטאויות שנויות במחלוקת, וברוב המקרים גם פוגעניות כלפי נשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שאנל, שבוע אופנת הקוטור 2019. AP
נעדר מהתצוגה האחרונה של שאנל/AP

לגרפלד, אגדה של ממש בתעשיית האופנה הבינלאומית כבר יותר מ-50 שנה, פונה מביתו, כך על פי הדיווחים, לבית חולים בפריז שם קבעו את מותו. סיבת מותו עדיין לא ידועה, אך הדיבורים בתעשייה כי לא חש בטוב כבר תקופה ארוכה.

המעצב נולד בהמבורג ב-10 בספטמבר 1933, עבר לפריז בגיל 14 והתחיל את דרכו בבית האופנה הצרפתי בלמיין. בחמישי הקרוב בית האופנה פנדי יציג במילאנו קולקציה בעיצובו וכיאה למכונה משומנת שכזו, הדיבורים על מחליף כבר ברקע. לגרפלד עיצב 17 קולקציות בשנה, צילם בעצמו את הקמפיינים המדוברים והיה ידוע בתצוגות גרנדיוזיות לבית האופנה שאנל, בהם בנה סיפור של ממש ואווירה חד פעמית לצד הבגדים עצמם.

קרל לגרפלד קייט הדסון. GettyImages
לגרפלד והשחקנית קייט הדסון/GettyImages

בין שלל התבטאויותיו הפוגעניות: בשנת 2015, בריאיון לניו יורק טיימס אמר: "אני שונא אנשים מכוערים", יצא נגד תנועת Metoo, ובשנה שחלפה גם על נשים מלאות לא חסך בביקורת נוקבת: "אף אחד לא רוצה לראות נשים מלאות על מסלולים, השמנה זה חולי". על פמיניזם טען: "אני לא פמיניסט, כי אני לא מספיק מכוער בשביל בשביל זה", ולדוגמנית שהגיעה לדגמן עבורו פנה: "אם את לא רוצה שיורידו לך את המכנסיים, אל תיהי דוגמנית, לכי למנזר".

קרל לגרפלד. GettyImages
סטייל חד פעמי. לגרפלד/GettyImages

ללגרפלד לוק איקוני בו הוא נראה תמיד במכנסיים שחורים, חולצה גברית לבנה כשהצווארון מורם מעלה, עניבה בשילוב סיכה, בלייזר שחור, שיער אסוף בקוקו ומשקפי שמש עליהם טען תמיד כי מדובר בכלל במשקפי ראייה וזה לא רק לשם הדיסטנס.

המעצב אף פעם לא דיבר יותר מדי על נטיותיו המיניות ועל הומוסקסואליות חשף בספרו:" כשהייתי ילד שאלתי את אימי מה זה הומוסקסואליות והיא ענתה. זה היה בערך לפני 100 שנה בגרמניה, היא הייתה מאוד פתוחה וציינה 'זה כמו צבע שיער, זה כלום, יש כהים ויש בלונדיניים'. הייתה לה גישה מאוד בריאה". בשנת 2013 סגר המעצב תצוגה של שאנל כששתי נשים בשמלות כלה צועדות יד ביד והעניין נתפס על ידי המבקרים כהצהרה בעד נישואים חד מיניים.

קרל לגרפלד הדסון קרוניג 2016. GettyImages
נפרדים מאגדה. לגרפלד/GettyImages
תצוגת הפרוות של פנדי בשבוע הקוטור בפריז. GettyImages
תצוגת הפרוות של פנדי בשנת 2015. קרל לגרפלד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully