וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי המפתיע של זארה: דוגמנית כזאת אף פעם לא ראינו באתר

18.8.2019 / 11:40

הרשת הספרדית הפופולרית שרגילה להציג דוגמניות דקיקות החליטה לאמץ את מגמת שינוי אידיאל היופי העולמית ולצלם דוגמנית במידות רגילות, שלא עונה להגדרה של "דוגמנית קלאסית". אגן רחב, ידיים גדולות ושערות בידיים

זארה דוגמנית. אתר רשמי
סוף סוף מישהי אחרת בנוף. הדוגמנית של זארה שמציגה מידות הגיוניות/אתר רשמי

מגמת שינוי אידיאל היופי תופסת תאוצה בעולם ואפילו זארה מתחילים ליישר קו. מדובר בהפתעה גמורה, שכן הדוגמניות של מותג האופנה הספרדי והפופולרי אחידות בנראות שלהן - גבוהות, רזות, צרות וגבעוליות, בדיוק מה שמצופה מדוגמניות "קלאסיות", טרם החלה המהפכה. והנה פתאום בשיטוטינו באתר של זארה ראינו מישהי קצת אחרת.

מדובר בדוגמנית שהגובה שלה על פניו עונה על דרישות המקצוע, ולפי האתר היא 1.77 מטר. ואולם, היא לא דקיקה כמו יתר הדוגמניות שמצולמות לצדה באתר. אפשר לראות על פי מבנה הפנים, האגן והידיים שהיא קצת יותר רחבה מהאחרות - וזו בשורה נהדרת עבור קהל הצרכניות שלא התברכו במידות של דוגמנית קלאסית. חשוב להבהיר, היא אינה דוגמנית פלאס סייז ולגמרי נמצאת בקטגוריית המידות של מחלקת הבגדים הרגילה, אך היא אינה אקסטרה סמול או סמול ולא כזו שדורשת הידוקים וחיזוקים של הבגדים כדי שהם ישבו עליה טוב לצילומים.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

זארה דוגמנית. אתר רשמי
לא מושלם זה הכי מושלם שיש/אתר רשמי

מעבר למידות הגוף הקצת יותר רחבות, לדוגמנית - שמלאה בקעקועים אדג'ים ומגניבים ולגמרי משדרת לוק מחוספס ואנרגיות קוליות, יש גם שערות על הידיים שמובלטות בלי חשש בתמונות. מדובר בהצהרה פמיניסטית חשובה שמעבירה מסר מטעם זארה של חירות ושחרור מתכתיבים חברתיים נוקשים. למרות הצעדים החשובים של הפמיניזם בדרך לשוויון מגדרי, נושא שיער הגוף עדיין לא עובר חלק בגרון, גם עבור פעילות פמיניסטיות הדוקות (היוש לאמילי רטאייקאוסקי). נראה שעדיין לא השתחררנו מהטאבו בנושא, והנה זארה לא מפחדים לצאת בהצהרה שאישה יפה יכולה גם לשאת בגאון את שיער הגוף שלה ולא להסיר אותו כדי לענות על מה שנחשב "יפה" על פי החברה.

עוד בוואלה! אופנה

איך תסגנני את הבאמפ? אשלי גרהאם מצפה לבייבי ראשון

לכתבה המלאה
זארה דוגמנית. אתר רשמי
מי מפחד משיער בידיים?/אתר רשמי

מגמת השינוי בתפיסת העולם של זארה לא החלה היום. זה כבר כמה שנים שזארה מראה פתיחות ומנסה להציג גיוון בנראות של הדוגמניות. עד כה ראינו את זה בעיקר בכל הנוגע לצבע עור ומוצא. כבר שנתיים שדוגמניות שחורות, אסייאתיות או לטיניות מככבות באתר של הרשת, עד כדי כך שזה הפך להיות טבעי לראות אותן שם. עכשיו מגיעה המהפכה השנייה - מהפכת אידיאל הגוף, המידות ושיער הגוף. נראה שגם זארה מבינים שלא מושלם - זה הכי מושלם שיש.

רק לפני שנתיים הסתבכה הרשת עם שערוריית אידיאל הגוף. זארה יצאה בקמפיין חדש לנשים במידות גדולות ובו הציגה שתי דוגמניות רזות ונטולות קימורים לצד הכיתוב "Love your curves" - "תאהבי את הקימורים שלך". הכעס הפך לוויראלי עם אלפי גולשות זועמות, אך זארה מהר מאוד הפנימו את המסר ועכשיו עושים צעדים קטנים בדרך להצגת מגוון נשים ולניפוץ מוסכמות היופי המיושנות.

זארה דוגמנית. אתר רשמי
מגלים פתיחות לצבע/אתר רשמי
זארה דוגמנית. אתר רשמי
ועדיין, רוב הדוגמניות של זארה דקיקות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully