וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוד אלביש את קים קרדשיאן": המעצבת הישראלית שחולמת בגדול

בקומה ה-102 של מרכז הסחר הבינלאומי החדש שנבנה על הריסותיו של מגדלי התאומים, על רקע נוף עוצר נשימה, השיקה ברטה את קולקציית שמלות הכלה שעולם האופנה חיכה לה. צפו בתצוגה של המעצבת שגדלה באשדוד וכיום היא נערצת על ידי אריאנה גרנדה, בריטני ספירס ושרון סטון

צילום ועריכה: Bowen Films

כבר כמעט עשור שסגנון העיצוב הישראלי שולט בשמלות כלה ברחבי הגלובוס, ומי שמתעלה מעל כל האחרים היא ללא ספק המעצבת ברטה, שיצרה מאז 2013 אימפריית עיצוב בינלאומית שחולשת כמעט על כל מדינה בעולם וגם על 2.6 מיליון עוקבים באינסטגרם. ברטה עצמה, אישה מרשימה ואלגנטית עם סגנון אישי קלאסי ונטול מאמץ, נראית כאילו היא מרגישה לגמרי בבית במנהטן. הסטודיו שלה ממוקם בברודווי ונראה יותר כמו לופט ניו יורקי טרנדי שנלקח מסרט הוליוודי, ואם לא הייתי יודעת, מהצד היא לגמרי נראית כמעצבת בינלאומית מניו יורק או איטליה.

מערכת וואלה!, צילום מסך

קולקציית שמלות הכלה שלה מושקת פעמיים בשנה בתצוגת אופנה שהפכה למאסט אצל הסלבס, עורכות האופנה והבלוגריות הגדולות בעולם ובכל עונה מביאה פרשנות חדשה וטרנדית לעולם החתונות. תצוגת החורף הנוכחית היא ה-14 שלה בשבוע הכלות האקסקלוסיבי, וזה אולי מספר מדהים שאמור לתת ביטחון ונחת, אבל רגע אחרי, כשהיא יושבת בסטודיו העצום שלה, מוקפת שמלות רכות ונוצצות בצבעי לבן, ניוד ופודרה, היא מודה שהיא מתרגשת בכל פעם מחדש ממש כמו בפעם הראשונה. לסטודיו מגיע גם מנהל יחסי הציבור שלה, זאביק דרור, המטפל בבתי אופנה כמו ז'יבנשי לונגשאמפ ואיב סאן לורן ומתייחס לברטה כאל יהלום העומד באותה שורה עם אותם מעצבי העל.

מעצבת האופנה הישראלית ברטה מציגה קולקציית שמלות כלה, ניו יורק, אוקטובר 2019. יח"צ,
קולקציית שמלות הכלה שלה מושקת פעמיים בשנה בתצוגת אופנה שהפכה למאסט אצל הסלבס, עורכות האופנה והבלוגריות הגדולות בעולם. ברטה/יח"צ

זו לא עוד תצוגת אופנה רגילה. התצוגה של ברטה מתקיימת בקומה ה-102 של פרידום טאוור במנהטן, אשר הוקם על הריסות מגדלי התאומים, כשמכל נקודה נשקף נוף עוצר נשימה, ובכל פינה דוגמניות בשמלות קוטור לבנות ומפורסמים דוגמת קווין ג'ונאס ואשתו דניאל (גם היא לקוחה מרוצה).

ברטה עם קווין ג'ונאס (שמאל) ואשתו דניאל. יח"צ,
דניאל וקווין ג'ונאס, ברטה וניר מוסקוביץ', מנהל הפעילות הבינלאומית/יח"צ

כמה דקות אחרי שעורכות האופנה, המפורסמות ואנשי תעשיית האופנה העולמיים התיישבו במקומות הנוף הפך משני לקולקציה סקסית ואסתטית שמתמקדת בגוף האישה וחוגגות אותו בלי להתנצל. עיצובים שמשחקים בין קוטור לקלילות ורעננות, סילואטים נשיים וגזרות שכל מטרתן היא להחמיא לכל אישה. על המסלול נראו שמלות בגזרת A-LINE, וואן שולדר, משחקי כתפיות מעניינים, שסעים עמוקים וסקסיים, סטרפלס ושרוולים ארוכים וטרנדיים. כל דגם שונה מקודמו, בדי תחרה, משחקי שקיפויות, הינומות מיוחדות וחדשניות ושובלים ארוכים עלו על המסלול הארוך וגרמו לכל אחת לחלום על היום הגדול שלה.

שרון סטון, טיילור היל ואדריאנה לימה כבר מזמן מעריצות

אבל התצוגה היא רק חלק מהסיפור המדהים של בית האופנה של ברטה. מי שהתחילה את דרכה באשדוד לפני כמעט שלושה עשורים היא לחלוטין היוצאת מן הכלל, והיום תוכלו למצוא את הדגמים הייחודיים שלה ביותר מ-200 חנויות ב-130 מדינות שונות בעולם, ביניהן מילאנו עם יותר מ-20 בוטיקים שונים, פריז, סינגפור, דרום קוריאה, הונג קונג ואוסטרליה. היא משיקה 6 קולקציות בשנה, פלוס קולקציית ערב ומחזיקה מעל 100 עובדים. מספרים שמרגישים דמיוניים גם לבתי האופנה הגדולים והמוכרים בעולם.

בשנת 2013, כשהיא פרצה בענק בארה"ב, ברטה הביאה איתה בשורה של שמלות כלה מודרניות וסקסיות שחגגו נשיות וסטייל. בישראל אנחנו אולי רגילים לראות שמלות כלה שמתכתבות יותר עם השטיח האדום מאשר עם אגדות ילדים, אבל עד לפני כעשור רוב השמלות שניתן היה למצוא בסלוני הכלות הנחשבים ברחבי ארצות הברית היו קלאסיות, עשויות בדים קשיחים כבדים ומתאימות יותר לערב גאלה מאשר לאירוע בו הכלה רוצה להרגיש סקסית ונטולת דאגות. תחשבו על כל סרט קולנוע אמריקאי בו יש חתונה - השמלות תמיד לבנות עד לכדי סנוור ומתהדרות בגזרת מרמייד פשוטה או מרגישות כמו שמלת סינדרלה קלאסית, בעוד במציאות הכלות רצו להרגיש כמו כוכבות קולנוע, וחיפשו עיצובים קלילים, אופנתיים, נועזים ומחמיאים שלא יגבילו את התנועה ויתאימו לאישיות של כל אחת. וכך ה"ברטה אפקט" התחיל להתפשט: יותר ויותר מעצבים אמריקאים התחילו להתאים למציאות האופנתית המשתנה ולנסות להוסיף סקסיות וסטייל לשמלות הכלה החדשות.

ברטה התעקשה - והרווח היה כולו של מייגן טריינור

אבל הבאזז סביב המעצבת, שכבר מזמן נחשבת יותר בינלאומית מישראלית, לא עצר בעולם שמלות הכלה. מאז הפריצה ברטה צברה קהל מעריצות שביניהן ניתן למצוא את אריאנה גרנדה (שלבשה עיצוב שלה בקליפ האחרון), בריטני ספירס, קרלי קלוס, טיילור היל, גולדן ברבי, אדריאנה לימה, שרון סטון, פריאנקה צ'ופרה, דניאל ג'ונאס ועוד. כולן לבשו שמלות בעיצוביה לחתונות, שטיחים אדומים, הופעות והפקות. בנוסף, נראה שאין סטייליסט או בלוגר שלא מכיר את שמה.

מסתבר שבמקרים מסוימים גם הלקוחות הגדולות ביותר לא תמיד צודקות. ברטה מספרת שכשהזמרת מייגן טריינור ביקשה שמלת כלה ספציפית, ברטה עצמה אמרה שהדגם לא יתאים לה למבנה הגוף - מייגן התעקשה, השמלה נשלחה, ואכן לא החמיאה. אם אתן חושבות שכאן נגמר הסיפור אז אתן טועות, טריינור לא הסכימה לוותר על חתונה עם שמלה בעיצובה של ברטה ועיצוב חדש ומתאים יותר נשלח לביתה 24 שעות לפני האירוע הגדול (מה שהביא את השמלה גם למגזין פיפל הנחשב).

זה נראה כאילו התצוגה היא לחלוטין ההתחלה. אחרי הפריצה הגרנדיוזית, עשרות אלפי כלות בכל רחבי העולם ועשרות סלבס ברשימת החיוג המהיר ובהודעות הדירקט באינסטגרם ברטה מבינה שאצלה חלומות בהחלט מתגשמים. רגע אחרי שהיא אומרת שמבחינתה "כל יום הוא חלום" היא נזכרת שלחלומות אמיתיים אין גבולות ומודיעה: "אני חולמת להלביש את קים קרדישאן ואני יודעת שזה רק עניין של זמן", היא כנראה צודקת.

הכותבת הייתה אורחת של ברטה בשבוע האופנה לכלות בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully